baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Budowa modelu Hondy Civic V generacji

  1. Napęd wałka rozrządu paskiem zębatym (silnik SOHC)
  2. Napęd wałka rozrządu paskiem zębatym (silnik DOHC)
  3. Głowica cylindrów silnika SOHC
  4. Głowica cylindrów silnika DOHC
  5. Miska olejowa, pompa i filtr oleju silnika SOHC
  6. Układ chłodzenia silnika 1,4 dm3 (modeli od 1995)
  7. Termostat
  8. Chłodnica
  9. Filtr powietrza silnika gaźnikowego 1,3 dm3
  10. Układ wtrysku benzyny silnika 1,4 dm3
  11. Układ wydechowy modeli 91-95 z silnikiem 1,3 i 1,5 dm3
  12. Układ wydechowy modeli 91-95 z silnikiem 1,6 dm3
  13. Sprzęgło
  14. Mechanizm zmiany biegów
  15. Zawieszenie przednie
  16. Kolumna zawieszenie przedniego
  17. Łożysko koła
  18. Zawieszenie tylne
  19. Kolumna zawieszenia tylnego
  20. Układ kierowniczy
  21. Elementy hamulca bębnowego kół tylnych
  22. Ogrzewanie i przewietrzanie. Samochody 3- i 4-drzwiowe od modeli 1995

ELEMENTY GŁOWICY CYLINDRÓW SILNIKA DOHC

1 – śruba (przed wkręceniem nałożyć na gwint warstwę świeżego oleju silnikowego; modele od 1995: 27 Nm, modele od 1001 do 1995: 22 Nm.
2 – śruba, 10 Nm.
3 – klamra.
4 – nakrętka kołpakowa, 10 Nm.
5 – osłona przewodów wysokiego napięcia.
6 – pokrywa głowicy cylindrów.
7 – płytka łożysk wałków rozrządu.
8 – łożysko wałków rozrządu.
9 – naroża uszczelki pokrywy głowicy cylindrów (w tych miejscach nałożyć środek uszczelniający, na przykład Loctile „Ultra Black”).
10 – uszczelki pokrywy głowicy cylindrów.
11 – wałek rozrządu zaworów dolotowych.
12 – pierścień uszczelniający wałka.
13 – śruba (modele od 1995: 56 Nm; modele od 1991 do 1995: 51 Nm; modele od 1987 do 1991: 38 Nm. Uwaga: w silniku DOHC modeli od 1987 do 1991, podczas odkręcania śruby należy przytrzymać wałek rozrządu za czop sześciokątny obok drugiego łożyska, za pomocą klucza płaskiego o rozwartości 27 mm.
14 – wpust.
15 – wałek rozrządu zaworów wylotowych.
16 – koło wałka rozrządu.
17 – kołpak gumowy.
18 – rozdzielacz zapłonu (moment dokręcania: 24 Nm).
19 – śruba głowicy cylindrów (przed wkręceniem nałożyć warstwę świeżego oleju silnikowego na gwint i powierzchnię przylegania do podkładki; modele od 1991: 85 Nm; modele od 1987 do 1991: 68 Nm).
20 – pierścień o przekroju okrągłym (każdorazowo nowy).
21 – zawór elektromagnetyczny VTEC.
22 – uszczelka (każdorazowo nowa).
23 – głowica cylindrów.
24 – tulejki pasowe.
25 – dysza regulująca przepływ oleju.
26 – pierścień o przekroju okrągłym (każdorazowo nowy).
27 – otwór śruby zaciskowej rolki napinającej pasek zębaty.
28 – kadłub silnika.

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info