PLAN OBSŁUGI HONDY CIVIC 5 GENERACJI
Przeglądy okresowe dotyczą modeli 1991-1995 i należy je przeprowadzać co 6 miesięcy lub co 10000 km, zależnie od tego, czy najpierw upłyną miesiące czy zostanie osiągnięty wymagany przebieg.
Uwaga!!! W przypadku częstych uruchomień zimnego silnika oraz przewagi jazdy w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach, jest konieczna wymiana oleju silnikowego w krótszych odstępach czasu. Przy częstych jazdach po zapylonych drogach należy częściej wymieniać filtr powietrza silnika i filtra przeciwpyłowego w układzie przewietrzania.
Przeglądy okresowe
Co 6 miesięcy (10000 km) należy:
- sprawdzić grubość wkładek ciernych hamulców kół przednich,
- wymienić olej silnikowy i filtr oleju.
Silnik
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić poziom oleju, sprawdzić wzrokowo, czy nie ma przecieków oleju;
- układ chłodzenia i ogrzewania: sprawdzić poziom cieczy i stężenie środka zapobiegającego zamarzaniu, sprawdzić wzrokowo czy nie ma przecieków,
- przewody paliwa i ich połączenia: sprawdzić szczelność,
- układ wylotowy: sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń,
- sprawdzić prędkość obrotową biegu jałowego i zawartość CO w spalinach,
- sprawdzić luzy zaworów.
Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięcy należy:
- sprawdzić stan i naciąg paska klinowego,
- wymienić filtr paliwa,
- wymienić świece zapłonowe,
- sprawdzić filtr odpowietrzania skrzyni korbowej w silniku gaźnikowym,
- sprawdzić zawór odpowietrzania skrzyni korbowej,
- sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu,
- sprawdzić kopułkę rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu i przewód wysokiego napięcia,
- sprawdzić automatyczne urządzenie rozruchowe w silniku gaźnikowym,
- sprawdzić cięgna przepustnicy w silnik gaźnikowym,
- wymienić ciecz chłodzącą – pierwszy raz po 4 latach lub 80000 km, potem co 2 lata lub 40000 km.
Skrzynia przekładniowa, przeniesienie napędu, sprzęgło
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić osłony przegubów półosi, czy są szczelne i nie maja uszkodzeń,
Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięcy należy:
- sprawdzić skrzynię przekładniową, czy nie ma przecieków, sprawdzić poziom oleju w skrzyni, wymienić olej.
Zawieszenie przednie i układ kierowniczy
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić wzrokowo zawieszenie kół i resorowanie z przodu i z tyłu, czy nie ma uszkodzeń,
- przekładnia kierownicza: sprawdzić osłony gumowe,
- sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i osłony przeciwpyłowe,
- sprawdzić wzrokowo szczelność wspomaganie układu kierowniczego oraz poziom oleju,
- sprawdzić zbieżność kół na stacji diagnostycznej.
Hamulce, opony, koła
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić przewody sztywne i elastyczne układu hamulcowego oraz połączenia, czy są szczelne i nie są uszkodzone,
- sprawdzić skok dźwigni hamulca awaryjnego i działanie hamulca,
- sprawdzić tarcze i zaciski hamulców kół przednich,
- sprawdzić działanie urządzenia przeciwblokującego ABS
- sprawdzić ciśnienie w ogumieniu i głębokość rowków bieżnika (łącznie z kołem zapasowym);
sprawdzić opony, czy nie są zużyte lub uszkodzone,
Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięce należy:
- sprawdzić grubość wkładek i okładzin ciernych hamulców kół przednich i tylnych,
- sprawdzić grubość wkładek ciernych, bębny hamulców i cylinderki rozpieraczy hamulców bębnowych kół tylnych,
- wymienić płyn hamulcowy.
Wyposażenie elektryczne
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić działanie wszystkich odbiorników energii elektrycznej,
- sprawdzić sygnał dźwiękowy,
- sprawdzić oświetlenie,
- sprawdzić ustawienie reflektorów w stacji diagnostycznej,
- sprawdzić zużycie gumowych piór wycieraczek,
- sprawdzić działanie spryskiwacze szyb, działanie dysz, dolać płynu,
- sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora. Sprawdzić zaciski i zamocowanie akumulatora, czy są właściwie dokręcone.
Sprawdzić poziom elektrolitu tylko wtedy, gdy został zamontowany akumulator wymagający konserwacji.
Nadwozie
Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:
- sprawdzić lakier, czy nie jest uszkodzony,
- sprawdzić ochronę przeciwkorozyjną podwozia,
Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięce należy:
- nasmarować ograniczniki drzwi, zawiasy, zamek pokrywy przedziału silnika, zawiasy pokrywy tylnej.
Co czwartą obsługę lub 80.000 km należy:
- wymienić wysokociśnieniowy przewód elastyczny w urządzeniu
Co piątą obsługę lub 100.000 km należy:
- wymienić pasek zębaty, sprawdzić pompę cieczy chłodzącej,
- sprawdzić osłony termiczne katalizatora, czy nie są uszkodzone i czy są właściwie zamocowane,
- sprawdzić urządzenie regulujące temperaturę powietrza zasysanego w silniku gaźnikowym,
- sprawdzić automatyczne urządzenie rozruchowe w silniku gaźnikowym,
- sprawdzić regulację obwodu par paliwa.
10 lat po pierwszym zarejestrowaniu samochodu, niezależnie od przebiegu:
- zlecić w stacji diagnostycznej sprawdzenie poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa.