baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



PLAN OBSŁUGI HONDY CIVIC 5 GENERACJI

Przeglądy okresowe dotyczą modeli 1991-1995 i należy je przeprowadzać co 6 miesięcy lub co 10000 km, zależnie od tego, czy najpierw upłyną miesiące czy zostanie osiągnięty wymagany przebieg.

Uwaga!!! W przypadku częstych uruchomień zimnego silnika oraz przewagi jazdy w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach, jest konieczna wymiana oleju silnikowego w krótszych odstępach czasu. Przy częstych jazdach po zapylonych drogach należy częściej wymieniać filtr powietrza silnika i filtra przeciwpyłowego w układzie przewietrzania.

Przeglądy okresowe

Co 6 miesięcy (10000 km) należy:

  • sprawdzić grubość wkładek ciernych hamulców kół przednich,
  • wymienić olej silnikowy i filtr oleju.

Silnik

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić poziom oleju, sprawdzić wzrokowo, czy nie ma przecieków oleju;
  • układ chłodzenia i ogrzewania: sprawdzić poziom cieczy i stężenie środka zapobiegającego zamarzaniu, sprawdzić wzrokowo czy nie ma przecieków,
  • przewody paliwa i ich połączenia: sprawdzić szczelność,
  • układ wylotowy: sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń,
  • sprawdzić prędkość obrotową biegu jałowego i zawartość CO w spalinach,
  • sprawdzić luzy zaworów.

Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięcy należy:

  • sprawdzić stan i naciąg paska klinowego,
  • wymienić filtr paliwa,
  • wymienić świece zapłonowe,
  • sprawdzić filtr odpowietrzania skrzyni korbowej w silniku gaźnikowym,
  • sprawdzić zawór odpowietrzania skrzyni korbowej,
  • sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu,
  • sprawdzić kopułkę rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu i przewód wysokiego napięcia,
  • sprawdzić automatyczne urządzenie rozruchowe w silniku gaźnikowym,
  • sprawdzić cięgna przepustnicy w silnik gaźnikowym,
  • wymienić ciecz chłodzącą – pierwszy raz po 4 latach lub 80000 km, potem co 2 lata lub 40000 km.

Skrzynia przekładniowa, przeniesienie napędu, sprzęgło

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić osłony przegubów półosi, czy są szczelne i nie maja uszkodzeń,

Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięcy należy:

  • sprawdzić skrzynię przekładniową, czy nie ma przecieków, sprawdzić poziom oleju w skrzyni, wymienić olej.

Zawieszenie przednie i układ kierowniczy

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić wzrokowo zawieszenie kół i resorowanie z przodu i z tyłu, czy nie ma uszkodzeń,
  • przekładnia kierownicza: sprawdzić osłony gumowe,
  • sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i osłony przeciwpyłowe,
  • sprawdzić wzrokowo szczelność wspomaganie układu kierowniczego oraz poziom oleju,
  • sprawdzić zbieżność kół na stacji diagnostycznej.

Hamulce, opony, koła

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić przewody sztywne i elastyczne układu hamulcowego oraz połączenia, czy są szczelne i nie są uszkodzone,
  • sprawdzić skok dźwigni hamulca awaryjnego i działanie hamulca,
  • sprawdzić tarcze i zaciski hamulców kół przednich,
  • sprawdzić działanie urządzenia przeciwblokującego ABS
  • sprawdzić ciśnienie w ogumieniu i głębokość rowków bieżnika (łącznie z kołem zapasowym); sprawdzić opony, czy nie są zużyte lub uszkodzone,

Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięce należy:

  • sprawdzić grubość wkładek i okładzin ciernych hamulców kół przednich i tylnych,
  • sprawdzić grubość wkładek ciernych, bębny hamulców i cylinderki rozpieraczy hamulców bębnowych kół tylnych,
  • wymienić płyn hamulcowy.

Wyposażenie elektryczne

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić działanie wszystkich odbiorników energii elektrycznej,
  • sprawdzić sygnał dźwiękowy,
  • sprawdzić oświetlenie,
  • sprawdzić ustawienie reflektorów w stacji diagnostycznej,
  • sprawdzić zużycie gumowych piór wycieraczek,
  • sprawdzić działanie spryskiwacze szyb, działanie dysz, dolać płynu,
  • sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora. Sprawdzić zaciski i zamocowanie akumulatora, czy są właściwie dokręcone. Sprawdzić poziom elektrolitu tylko wtedy, gdy został zamontowany akumulator wymagający konserwacji.

Nadwozie

Po przejechaniu 20.000 km lub co 12 miesięcy należy:

  • sprawdzić lakier, czy nie jest uszkodzony,
  • sprawdzić ochronę przeciwkorozyjną podwozia,

Po przejechaniu 40.000 km lub co 24 miesięce należy:

  • nasmarować ograniczniki drzwi, zawiasy, zamek pokrywy przedziału silnika, zawiasy pokrywy tylnej.

Co czwartą obsługę lub 80.000 km należy:

  • wymienić wysokociśnieniowy przewód elastyczny w urządzeniu

Co piątą obsługę lub 100.000 km należy:

  • wymienić pasek zębaty, sprawdzić pompę cieczy chłodzącej,
  • sprawdzić osłony termiczne katalizatora, czy nie są uszkodzone i czy są właściwie zamocowane,
  • sprawdzić urządzenie regulujące temperaturę powietrza zasysanego w silniku gaźnikowym,
  • sprawdzić automatyczne urządzenie rozruchowe w silniku gaźnikowym,
  • sprawdzić regulację obwodu par paliwa.

10 lat po pierwszym zarejestrowaniu samochodu, niezależnie od przebiegu:

  • zlecić w stacji diagnostycznej sprawdzenie poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa.

up

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info