Eksploatacja Hondy Civic
Czyli co, kiedy, co ile km i na jakie wymieniać.
Wartości w nawiasach stosować przy przebiegu MNIEJ NIŻ 10.000 rocznie.
Olej silnikowy |
co 10.000 (12 m-cy) |
Filtr oleju |
co 20.000 (12 m-cy) |
Wymiana filtra pyłkowego |
co 30.000 (12 m-cy) |
Filtr powietrza |
co 40.000 (24 m-ce) |
Filtr paliwa |
co 40.000 (24 m-ce) |
Płyn chłądzący |
co 40.000 (24 m-ce) |
Świece zapłonowe/platynowe |
co 40.000/100.000 (24 m-ce/72 m-ce) |
Płyn hamulcowy |
co 60.000 (36 m-cy) |
Olej w skrzyni biegów |
co 80.000 (45 m-cy) (sprawdzenie co 40.000 lub 24m-ce) |
Wymiana paska rozrządu |
co 100.000 (60 m-cy) |
Sprawdzenie przednich i tylnych hamulców |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie ustawienia świateł |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie przewodów hamulcowych |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie układu wydechowego |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie elementów zawieszenia |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie osłon gumowych przegubów |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie przewodów paliwowych i połączeń |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie kół, opon i ciśnienia |
co 20.000 (12 m-cy) |
Sprawdzenie ukłdu kierowniczego |
co 20.000 (12 m-cy) |
Luz zaworowy |
tylko przy 40.000 |
Sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego |
co 40.000 (24 m-cy) |
Sprawdzanie i regulacja pasków |
co 40.000 (24 m-cy) |
Sprawdzanie obrotów biegu jałowego |
co 100.000 (60 m-cy) |
Sprawdzanie pompy wodnej |
co 100.000 (60 m-cy) |
TRUDNE WARUNKI EKSPLOATACJI = KROTSZE O POLOWE PRZEBIEGI (np olej co 5.000)
Jazda na odcinku <8km lub w mrozie <16km
Jazda w temperaturze >32st.C
Jazda z częstym zatrzymywaniem i ruszaniem (np. korki)
Długotrwała praca silnika na biegu jałowym
Jazda z bagażnikiem dachowym, przyczepa lub w terenie górzystym
Drogi terenowe, pokryte błotem, odśnieżane całorocznie.
Źródło: http://www.fotoporadnik.prv.pl
Dane eksploatacyjne HONDA CIVIC -
modele od listopada 1991 do modeli 1996
Zalecane płyny:
Olej silnikowy ( z filtrem ) |
3,3 dm3 |
Automatyczna skrzynka przekładniowa: |
|
- z dźwignią sześciopołożeniową |
2,4 dm3 |
- oprócz wersji sześciopołożeniowej |
2,7 dm3 |
Mechaniczna skrzynia biegów |
1,8 dm3 |
Układ chłodzenia |
4,4 dm3 |
Układ zapłonowy:
Cewka zapłonowa |
|
rezystancja uzwojenia pierwotnego |
|
- silnik D13B2 |
0,5 do 0,7 Ω |
- silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 |
0,6 do 0,7 Ω |
rezystancja uzwojenia wtórnego |
|
- silnik D13B2 |
4,4 do 21,6 Ω |
- silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 |
3,2 do 19,8 Ω |
Rezystancja modułu sterowania zapłonu |
1,1 do 3,3 Ω |
Długość minimalna szczotek alternatora |
|
- Nippondenso |
1,5 mm |
- Mitsubishi |
5,0 mm |
Kąt wyprzedzenia zapłonu [ bieg jałowy ] |
|
- silnik D13B2 |
20° ± 2° przed GMP |
- silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 |
16° ± 2° przed GMP |
NGK - odstęp elektrod |
1,1 mm |
Ugięcie pasków:
Pompa wspomagania układu kierowniczego |
|
- pasek nowy |
6,0 do 9,0 mm |
- pasek używany |
8,0 do 12,0 mm |
Alternator (wersja bez klimatyzacji) |
|
- pasek nowy |
5,5 do 8,0 mm |
- pasek używany |
7,0 do 10,5 mm |
Alternator (wersja z klimatyzacją) |
|
- pasek nowy |
5,0 do 7,0 mm |
- pasek używany |
6,5 do 10,5 mm |
Układ hamulcowy:
Grubość minimalna okładziny wkładki |
1,6 mm |
Grubość minimalna okładziny szczęki |
2,0 mm |
Skok dźwigni hamulca awaryjnego |
6 do 10 zębów zapadki |
Prędkość obrotowa biegu jałowego:
Silnik D13B2 |
800 ± 50 obr/min |
Silnik D15Z1 |
700 ± 50 obr/min |
Silnik D15B2 |
810 ± 50 obr/min |
Silnik D15B7 |
750 ± 50 obr/min |
Silnik D16Z6 |
750 ± 50 obr/min |
Zawartość max CO na biegu jałowym:
Silnik gaźnikowy D13B2 |
|
- z katalizatorem |
0,5 % |
- bez katalizatora |
1,0 % |
Silniki z wtryskiem paliwa |
|
- z katalizatorem |
0,1 % |
- bez katalizatora |
1,0 ± 1,0 % |
Luz zaworowy:
- zawory dolotowe |
0,18 do 0,22 mm |
- zawory wylotowe |
0,23 do 0,28 mm |
- ugięcie linki przyspieszenia |
10,0 do 12,0 mm |
Kolejność zapłonu |
1-3-4-2 |
Skok tłoka:
- silnik 1343 cm3 |
76 mm |
- silnik 1493 cm3 |
84,5 mm |
- silnik 1590 cm3 |
90 mm |
Stopień sprężania:
- silnik 1343 cm3 |
9,0 |
- silnik 1493 cm3 |
9,2 (bez VTEC) lub 9,3 (VTEC) |
- silnik 1590 cm3 |
9,2 (VTEC) |
Moc maksymalna:
- silnik D13B2 - przy 6300 obr/min |
55 kW [ 75 KM ] |
- silnik D15Z1 - przy 5500 obr/min |
66 kW [ 90 KM ] |
- silnik D15B2 - przy 6000 obr/min |
66 kW [ 90 KM ] |
- silnik D15B7 - przy 5900 obr/min |
74 kW [ 101 KM ] |
- silnik D16Z6 - przy 6500 obr/min |
92 kW [ 125 KM ] |
Maksymalny moment obrotowy:
- silnik D13B2 - przy 3100 obr/min |
103 Nm |
- silnik D15Z1 - przy 4500 obr/min |
129 Nm |
- silnik D15B2 - przy 4700 obr/min |
119 Nm |
- silnik D15B7 - przy 5000 obr/min |
124 Nm |
- silnik D16Z6 - przy 5200 obr/min |
142 Nm |
Ciśnienie sprężania:
- nominalne |
1,28 MPa |
- minimalne |
|
- silniki D15Z1 oraz D16Z6 |
1,14 MPa |
- silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7 |
0,93 MPa |
Termostat:
Temperatura początku otwacia |
|
- silnik D15Z1 |
80 do 84°C |
- pozostałe |
76 do 80°C |
Temperatura pełnego otwacia |
|
- silnik D15Z1 |
95°C |
- pozostałe |
90°C |