Obniżenie civic v

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Hopkins
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 17:57:13
Lokalizacja: Rzeszów

Obniżenie civic v

#1

Post autor: Hopkins »

Witam, od nie dawna posiadam honde civic EG4. Chciałbym ją nieco obniżyć lecz tu pojawia się pewien problem: brakuje mi kasy :bored: , więc zastanawiam się nad niskobudrzetowym rozwiązaniem. Np. na przód seryjne sprężyny od civic iv a tył jakieś obniżające springi. Zależy mi na niewielkim lecz widocznym obniżeniu. Pytanie dotyczy obniżenia o -30 -40mm ale w grę wchodzi obniżenie do -60 (o ile da się bez kupowania sportowych amorów czy gwintu). Może miał ktoś takie rozwiązanie u siebie albo zna jakieś inne sposoby na "glebe" bez większych wydatków?
Pozdrawiam
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#2

Post autor: Hakier »

chyba nikt ci nie podpowie nic konkretnego ponieważ obniżenie auta to nie jest wielki wydatek i myślę że nie ma co kombinować tylko wydać te 2-3 stówy na jakieś używane sprężyny i tyle

o tych sprężynach z 4 gena też słyszałem ale czy nie nie będą za miękkie?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#3

Post autor: Danio »

Kup sprężyny używane -40/-40 ja kupiłem wczoraj od kumpla JAMEX -40/-40 za 160zł.

Zapomnij o cięciu sprężyn bo się zabijesz :D Amory wytrzymają spokojnie to -40 w dół moje odczucia z jazdy to twardziej jest i lepiej się jedzie ;>

Jak założysz sprężynę z IV gena to nie licz na jakieś sportowe doznania bo sprężyna jest za miękka i będzie bujać bardzo i możesz amory zajeździć o to :>
jestem Danio - jakieś pytania?!
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#4

Post autor: BartekGib »

Kup używane Jamex'y. -40/-35 mm. Za dwie stówki dorwiesz komplet. A sprężyny możesz sobie sam wymienić jak masz trochę siły i zdolności. Tyle tylko, że z tyłem (z racji na rdzewienie elementów mocujących) może nie pójść tak gładko.

Nie kombinować, nie szaleć z oszczędnościami bo to ma jeździć a nie "jako tako" się zachowywać.

Szukaj używek Jamex'ów. Na seryjne amorki JEDYNIE -40/-35 mm bo przy -60 na OEM amorkach za długo nie pojeździsz. Za bardzo różni się wtedy progresja połączenia amortyzator/sprężyna i sam amortyzator raczej za długo tego nie potrzyma. Niestety. Fajnie wygląda -60 aczkolwiek to już trąci kolejnymi wydatkami na nowe amortyzatory.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Hopkins
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 17:57:13
Lokalizacja: Rzeszów

#5

Post autor: Hopkins »

Ok, chłopaki dzięki za wszystkie odpowiedzi :D Zrobie tak jak mówicie. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy po zmianie sprężyn bardzo zmienia się specyfika jazdy?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#6

Post autor: Danio »

Hopkins pisze:Czy po zmianie sprężyn bardzo zmienia się specyfika jazdy?
Bardzo to przesadne określenie, ale zmienia się samochód jest trochę bardziej przewidywalny, a jeśli dorzucisz do tych sprężyn jakieś poliuretany to odczujesz ze zdwojoną siłą zmiany. Będzie twardo ale w zakrętach nie będzie się tak kładł chociaż nie licz na to, że będzie mega sportowo :D
jestem Danio - jakieś pytania?!
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Post autor: Cichacz »

danioeg4 pisze:
Hopkins pisze:Czy po zmianie sprężyn bardzo zmienia się specyfika jazdy?
jeśli dorzucisz do tych sprężyn jakieś poliuretany to odczujesz ze zdwojoną siłą zmiany

Powiedz że żartujesz..
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#8

Post autor: Danio »

Cichacz pisze:
danioeg4 pisze:
Hopkins pisze:Czy po zmianie sprężyn bardzo zmienia się specyfika jazdy?
jeśli dorzucisz do tych sprężyn jakieś poliuretany to odczujesz ze zdwojoną siłą zmiany

Powiedz że żartujesz..
Żartuję? Niby co w tym żartobliwego?

Jak zakładam sprężyny obniżające -40mm to są twardsze - więc to jakaś zmiana specyfiki jazdy
Mam sprężyny i zmieniam wszystkie gumy, tuleje i cukierki na poliuretany, które po założeniu są sztywniejsze od gum i OEM tulei - kolejna zmiana specyfiki jazdy

dwie zmiany na twardsze = zdwojona siła zmian

Nawet mój pies by to już zrozumiał nie obrażając go...
jestem Danio - jakieś pytania?!
uki
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: pt 25 sty 2013, 15:00:58
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#9

Post autor: uki »

a jakie macie zdanie na temat sprezyn fk?
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#10

Post autor: BartekGib »

uki pisze:a jakie macie zdanie na temat sprezyn fk?
Chińszczyzna jak każda inna. Ostatnio miałem do czynienia z gwintem do starszej wersji Audi A8. Trochę to kosztowało ale klient sobie zażyczył to u znajomego miałem okazję spojrzeć jak to wygląda. Wykonanie gites, aczkolwiek jak zachowują się same sprężyny spod szyldu FK Automotive - nie wiem. Wydaje mi się, że będzie to klasa ta sama co Jamexy czyli całkiem ciekawie.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#11

Post autor: Grzesieek »

danioeg4, co ma poliuretan to tego, że auto kładzie się w zakrętach? Raczej niewiele (jakiś tam wpływ ma, ale auto i tak się będzie podpierało lusterkami). Na wychylenie budy największy wpływ mają stabilizatory i twarda sprężyna.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#12

Post autor: Danio »

Grzesieek pisze:danioeg4, co ma poliuretan to tego, że auto kładzie się w zakrętach?
Odnosiłem się wtedy do sprężyn bo jednak nadal to nie jest to co wymienić cały zestaw na firmowy + staby ale w porównaniu z serią sprężyny JAMEX'a jakiś tam procent tego podpierania lustrami się zmniejszy :D Minimalnie ale zmieni na lepsze :>
jestem Danio - jakieś pytania?!
Ziomseba
Berbeć
Posty: 38
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:35:12
Lokalizacja: Złotoryja

#13

Post autor: Ziomseba »

BartekGib pisze: Szukaj używek Jamex'ów. Na seryjne amorki JEDYNIE -40/-35 mm bo przy -60 na OEM amorkach za długo nie pojeździsz. Za bardzo różni się wtedy progresja połączenia amortyzator/sprężyna i sam amortyzator raczej za długo tego nie potrzyma. Niestety. Fajnie wygląda -60 aczkolwiek to już trąci kolejnymi wydatkami na nowe amortyzatory.
Ja mam -60 albo i nieco więcej na seryjnych amorach, cały sezon tak przejeździłem, teraz będzie kolejny, ostatnio na przeglądzie sprawność wyszła na 78% więc nie jest źle, amora żadnego jeszcze nie wylało a auto prowadzi się bardddzzzzoooo sztywno i dobrze (z tym zę nie można przesadzić z obniżaniem żeby amor nie dobijał. U mnie jeszcze zawieszenie ugina się z 2cm. Aczkolwiek kumpel w Corolli E11 też wstawił Coliover'y i po paru miesiącach wylało mu amortyzator, więc to pewnie kwestia szczęścia :) Ja jakbym miał drugi raz zglebiać auto i nie miał bym kasy, to kupił bym coilovery, bo przy maksymalnej wysokości auto stoi troszkę niżej od serii i tłumi dziury itp. jak normalne sportowe sprężyny, a przy minimalnej wysokości jest cholernie twardo ale na zloty i do lansu po mieście w sam raz. A zawsze jak potrzebujesz pojechać gdzieś na wieś czy w pole możesz go podnieść bez kombinacji :)
Hopkins
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 17:57:13
Lokalizacja: Rzeszów

#14

Post autor: Hopkins »

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=3038125800 Mógłby mi ktoś powiedzieć czy są warte swojej ceny?
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#15

Post autor: BartekGib »

Cena przegięcie niska jak za zestaw springi + amorki. Podpytaj dokładnie co i jak. Ja rozumiem, że mogą już mieć z 65 % sprawności, ale same sprężyny da się kupić za taką kwotę.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Hopkins
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 17:57:13
Lokalizacja: Rzeszów

#16

Post autor: Hopkins »

Odświeżam temat, ponieważ mam dylemat. Jako że jeszcze nie kupiłem żadnych sprężyn, wpadł mi w oko gwint. Mam możliwość kupna gwintu Tuning Art i chciałbym dowiedzieć się jaką kto ma opinie na temat takiej zawiechy (najlepiej gdyby ktoś ów gwint posiadał).
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#17

Post autor: Grzesieek »

Na Civic Klubie się ludzie szerzej wypowiadali (chyba w temacie o MTSie V3). Podobno niezły syf.
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#18

Post autor: BartekGib »

TA Technix z obniżoną jakością. Nie opłaca się ABSOLUTNIE. Zero progresji, różnice w twardości całych zestawów, etc. Masówka robiona w 3 sekundy.

Pamiętam jeszcze z poprzedniej marki mojego samochodu jak ludzie narzekali na to. To jest tylko zawias na pochwalenie się, że mam gwint. Nic pozatym.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
JOZIN
Obeznany
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 lut 2012, 11:33:48
Lokalizacja: Hajnówka
Wiek: 33

#19

Post autor: JOZIN »

Bardzo ciężko jest trafić na dobry komplet TaTechnix który spełni swoją role... szansa jedna na milion.. bo w tych czasach liczy się ILOŚĆ, a nie JAKOŚĆ jak to wyżej pisali
sam posiadam TaTechnix to tak powiem średnio jest . Gdybym miał teraz coś kupować stawiałbym na dużo wyższą półkę ...
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#20

Post autor: Maciej »

BartekGib pisze:
uki pisze:a jakie macie zdanie na temat sprezyn fk?
Chińszczyzna jak każda inna. Ostatnio miałem do czynienia z gwintem do starszej wersji Audi A8. Trochę to kosztowało ale klient sobie zażyczył to u znajomego miałem okazję spojrzeć jak to wygląda. Wykonanie gites, aczkolwiek jak zachowują się same sprężyny spod szyldu FK Automotive - nie wiem. Wydaje mi się, że będzie to klasa ta sama co Jamexy czyli całkiem ciekawie.
Nie do końca prawda z tą chińszczyzną.
Seria gwintów AK Street to półka MTS'a, Ta Technixa itp.
Natomiast wyższe serie gwintów to półka AP/Vogtlanda itp. są naprawdę niezłe pod względem wykonania i jakości.
ODPOWIEDZ