baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana centralnych przewodów hamulcowych
Honda Civic HB 94r

Autorem tekstu jest Scati

Witam, poniższy tutorial dotyczy wymiany centralnych przewodów hamulcowych w Honda Civic 1.3 Hb. Przewody wymieniamy z powodu dużej ilości rdzy i możliwości pęknięcia w momencie hamowania (safety first!) albo gdy nie przechodzimy przeglądu (jak to było w moim przypadku :-| ).

W Hondzie są dwa przewody - lewy oraz prawy. Jeden 3700mm drugi 32500 mm. Obydwa zakończone gwintem 119 wg katalogu.

Rzut okiem na schematy:

Schemat układu w komorze silnika, widzimy rozdzielacz gdzie schodzą się przewody w komorze silnika.

Co będzie nam potrzebne?

  • przewody miedziane (dodajcie parę centymetrów) wraz z złączkami sztuk 4 (wg katalogu!). Przewody 5mm. Przewody wykona Wam np sklep motoryzacyjny.
  • klucze nasadowe z licznymi przedłużkami, 8mm, 10mm
  • klucze oczkowe
  • koniecznie nożyce do cięcia metalu (długie, bez ogranicznika, w miarę małe - tak aby zmieściły się w zakamarkach samochodu)
  • odrdzewiacz
  • coś na obiad :) ja miałem pizze.

Zaczynamy:

  1. Na wstępie podejmujemy decyzje czy chcemy wymienić przewody w 4h czy w 8,5h. Otóż aby wymienić przewody szybko i skutecznie: musimy w tym celu zdemontować: przednie zawieszenie, układ wydechowy, osłony wydechu, bak. Jeżeli nie chcemy tego robić, a dalej cieszyć się prawidłowo ułożonymi przewodami, musimy uzbroić się w cierpliwość, dokładność i małe zwinne japońskie rączki. Wszelkie mocowania przy demontażu wymagają sprytu i czasu.. A zatem do dzieła!
  2. Zabezpieczamy błotniki szmatami tak aby nie porysować go w czasie pracy. Zaczynamy od podniesienia samochodu do góry i zdjęcia dwóch tylnich kół. Lepsze dojście do odpowietrzników.
  3. Blokujemy hamulec nożny poprzez dociśnięcie go maksymalnie kawałkiem drewna. (Unikamy zapowietrzenia układu)
  4. Zdejmujemy klemę z akumulatora bo nie chcemy, aby padł nam od włączonych świateł stopu.
  5. Przecinamy przewody metalowe w miejscu gdzie łączą się z przewodami gumowymi. Następnie używamy klucza nasadowego, broń boże płaskiego. Patrzymy czy przewód gumowy się nie skręca.

  6. Wchodzimy pod samochód i demontujemy plastikową rynienkę. Jest przytrzymywana przez 3 śruby 10mm (klucz nasadowy). Plastikowe sanki które trzymają przewody, a jest ich 5 trzymają się poprzez zawleczki. Wyciskamy je na zewnątrz.
  7. Przechodzimy do komory silnika, rozdzielacz wygląda tak

    Nasze przewody, to górny prawy, dolny prawy. Przycinamy je zaraz przy końcówce, i kluczem oczkowym, odkręcamy.

    Tutaj już obcięte:

  8. Kiedy już mamy przewody pocięte na końcach i na pewno już nie wrócimy do domu, trzeba to auto naprawić. Polecam demontaż przewodów fragmentami. Ponieważ są stalowe, bierzemy kleszcze do metalu i na krótkich 10 cm fragmentach je tniemy. Uważamy na wszystko inne w około.
  9. Przewód dłuższy posiada na końcu 3 mocowania, przyda się klucz 10mm oraz demontaż dwóch zaczepów osłony tłumika środkowego.
  10. Przewód krótszy jedno mocowanie w okolicach wahacza.
  11. Kiedy już po paru godzinach zabawy zdemontowaliśmy stary przewód. Umieszczamy nowy, końce zabezpieczyć taśmą oraz przymocować do końca gwint. najlepiej wsunąć je od góry z komory silnika. Następnie wzdłuż rynienki. Robimy kolanka, przewód jest miedziany, bardzo elastyczny - uważamy na możliwość zagięcia go. Polecam skręty wykonywać na czymś okrągłym.
  12. Kiedy już mamy wszystko gotowe, pozostaje nam skręcić go, przymocować i jak najlepiej zabezpieczyć (wsadzamy do rynienki, do zaczepów).
  13. Teraz będziemy musieli odpowietrzyć układ, dolewając płynu hamulcowego do zbiorniczka pompując przy tym hamulec nożny.
  14. Na koniec przy włączonym silniku upewniamy się czy nie ma wycieków przy rozdzielaczu, na łączeniu z przewodem gumowym, przy odpowietrzaczu.

Czas: 4-8h
Stopień trudności: wiesz co to klucz nasadowy? Jeśli nie, oddaj auto komuś innemu.
Koszt: około 100zł materiały (nie licząc pizzy)

Źródło: http://www.honda.slask.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info