czujnik wentylatora

Adas_18
Żółtodziób
Posty: 18
Rejestracja: pt 19 lis 2010, 17:17:04
Lokalizacja: Nowa Jastrząbka

czujnik wentylatora

#1

Post autor: Adas_18 »

Witam. może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik wentylatora? z góry thx :laugh:
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#2

Post autor: Dj Diablo »

znajduje sie on koło termostatu i odkrecasz go kluczem płaskim 19 :P czujnik kosztuje 40zł pozdro ;-)
Adas_18
Żółtodziób
Posty: 18
Rejestracja: pt 19 lis 2010, 17:17:04
Lokalizacja: Nowa Jastrząbka

#3

Post autor: Adas_18 »

podziekował :gossip:
starcraft20

#4

Post autor: starcraft20 »

czy powodem tego ze wentylator nie pracuje jest prawdopodobnie uszkodzony czujnik ? jesli jest podpiety ogolnie?
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#5

Post autor: andybreaks »

Wentylator może nie pracować prze: brak obiegu cieczy chłodzącej bądz zapowietrzony układ, spalony wentylator, uszkodzony przekaznik, uszkodzony czujnik bądz przerwa w wiązce. oto kilka przyczyn które mogą wystąpić
pozdrawiam
'
starcraft20

#6

Post autor: starcraft20 »

1.brak obiegu cieczy chłodzącej - plyn dolany znika calkiem zostaje troszke na dnie z jakims szarym syfem/mazia

2.bądz zapowietrzony układ - sam to moge sprawdzic?

3.spalony wentylator - jak go sprawdzic najlatwiej?

4.uszkodzony przekaznik - ile elektryk wezmie od sprawdzenia?

5.uszkodzony czujnik bądz przerwa w wiązce - jak to moge sprawdzic?

pozdro
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#7

Post autor: andybreaks »

1. tak jak pisałem wcześniej w innym temacie prawdopodobnie uszczelka lub wali z pod pompy wody

2. na końcu tam gdzie się wpina górny wąż (przy silniku) powinieneś mieć odpowietrznik

3.Na krótko zapodaj na niego prąd

4. przekaźnik znajduje się w skrzynce w komorze silnika po lewej stronie, pierwszy od strony szyby przedniej, zamienić z tym obok i sprawdzić czy się włączy

5. czujnik sprawdza sie omomierzem , nie pamietam teraz jakie wartosci dla danej temperatury powiny byc sprawdz w manualu badz autodata , i sprawdzaj go na odłączonej wtyczce od czujnika. Przerwa w wiązce , iść po wiązce aż się znajdzie;p
starcraft20

#8

Post autor: starcraft20 »

dzieki serdeczne za pomoc, hanka jutro jedzie na zmiane rozrzadu to wymienia i pompe a i powiem by uszczelka pod glowica tez sie zajeli. Pozdrawiam
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#9

Post autor: młody »

jeśli to uszczelka pod głowicą, to koszta już będą większe, weź to pod uwagę.

pompa powinna być ZAWSZE zmieniana przy zmianie rozrządu
starcraft20

#10

Post autor: starcraft20 »

młody pisze:jeśli to uszczelka pod głowicą, to koszta już będą większe, weź to pod uwagę.

pompa powinna być ZAWSZE zmieniana przy zmianie rozrządu

tak tak wiem , za rozrzad mi powiedzieli 450zl , no to za zmiane uszczelki ile moge doplacic , mysle ze zamkne sie w cenie okolo 500-550 max

a co do "Zawsze" to ja o tym wiem ale niewiem czy poprzedni wlasciciel wymienial caly rozrzad czy tylko pasek bo bylem sprawdzic to na warsztacie mi powiedzial ze pasek byl napewno wymieniany co do reszty nie mogl stwierdzic bo tylko odchylil kopulki troche wiec mimo tego nie bede ryzykowal i wymienie kompletnie wtedy bede pewny

mlody wisze Ci browca ;)
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#11

Post autor: młody »

starcraft20 pisze:tak tak wiem , za rozrzad mi powiedzieli 450zl , no to za zmiane uszczelki ile moge doplacic , mysle ze zamkne sie w cenie okolo 500-550 max
masz na myśli 450 zł rozrząd PLUS ta kwota, a nie łącznie oczywiście ? :)
starcraft20

#12

Post autor: starcraft20 »

Zaraz bo nierozumiem;p , ja mysle ze lacznie ze zmiana uszczelki i rozrzadem zamkne sie w 550 max , myle sie? Bo nawet sie nie orientuje
rychulja

#13

Post autor: rychulja »

uszczelka 250-300pln ;) wymiana oczywiście ;P
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#14

Post autor: młody »

tylko żeby Ci tego nie zrobili na fuszerkowych częściach

rozrząd to powiem Ci podjedź nawet tu na Zagórze do Sosnowca i koło Fiata( naprzeciwko ) na skrzyzowaniu jest sklep motoryzacyjny, mają tam wszystko czego potrzebujesz a jak nie mają na stanie to ściągną jak najszybciej mogą, więc rozrząd kompletny na pewno u nich dostaniesz i to w dobrej cenie :) ile Ci powiedzieli za wymianę rozrządu ?

jesli chodzi o uszczelke to tylko OEM, kosztuje coś pod 200 zł bodajże jesli dobrze pamiętam

no a jesli chodzi o robotę to zależy już od miejsca gdzie oddasz bo ceny tu są podobne, a pojedziesz gdzie indziej i zrobią Ci to z oszczędnością w twojej kieszeni, ale z tym to oddaj do kogoś ogarniętego i kogoś kto Ci po prostu da na to gwarancję :)
starcraft20

#15

Post autor: starcraft20 »

hanka zaprowadzona,za rozrzad mi powiedzieli ze w 450zl sie zamkne, draznia mnie tez wysokie obroty na ssaniu do 4tyś.,niby mam zaworki do wymiany,bo pokretlo od regulacji ssania nie reaguje,ale ta minute dwie zawsze czekam by nie jezdzic na ssaniu ,poki co po rozrzadzie bd splukany a tu jeszcze dziecko lada chwila sie pojawi heh
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#16

Post autor: andybreaks »

No tak, ale wymiana samego rozrządu nic nie da, nadal będziesz miał zasysany płyn do silnika
starcraft20

#17

Post autor: starcraft20 »

andybreaks pisze:No tak, ale wymiana samego rozrządu nic nie da, nadal będziesz miał zasysany płyn do silnika
no ale nie mam wyjscia czekac do przyszlego miecha bo teraz wiecej nie zrobie niz rozrzad,poki co bd musial to przemeczyc, a czy to wplywa na moc w jakis sposob?by nie bralo plynu nie bd go wlewal poki co
sparhawk

#18

Post autor: sparhawk »

hej potrzebuje pomocy :/

kupilem nowa hanie d15b2 dla dziewczyny za grosze i mam problem bo nie włącza się wentylator chłodnicy. wentylator jest sprawny sprawdzilem na aku, wydaje mi sie ze ciecz chlodzaca w ogole nie krazy w obiegu. dolalem do zbiornika wyrownawczego plynu do max ale a nie troche sie nie ruszyl po przejechaniu. czy to moze by termostat, czujnik od temp, pompa wody? czy cos jeszcze innego?

jak mogę sprawdzić czy ta ciecz krąży?? :)
kiedy powinien zalaczyc sie wiatrak? od razu czy jak temp dojdzie do polowy?


pozdrawiam
Kuki
Nałogowiec
Posty: 739
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 21:36:32
Lokalizacja: Tczew

#19

Post autor: Kuki »

wymień termowłącznik wentylatora
sparhawk

#20

Post autor: sparhawk »

po odpowietrzeniu ukladu i dolaniu plynu wentylator dziala ale...

odpalilem dzis auto na luzie i zostawilem zeby sie nagrzał, najpierw byl cieply tylko górny waz a po kilku minutach zrobil sie ciepły tez dolny ( termostat działa ?)
po ok 30min zalacza sie wiatrak moim zdaniem troche pozno bo dopiero jak wskazówka dojdzie do ok 3/5 ( trochę ponad polowe ) na tarczy... i jak jade sobie 50 czy 60km/h to temp spada do troche ponizej polowy ( tak jak powinno byc i jest ok ) ale jak zostawie auto na sloncu na luzie to idzie caly czas do gory, wiatrak sie kreci ale temp nie spada i caly czas idzie po malu do gory :/ moim zdaniem raczej tak nie powinno byc i caly czas powinna sie utrzymywac troche ponizej polowy...

co moze byc przyczyna tak slabego chlodzenia silnika? zmienic caly plyn? zapchana chlodnica? pompa wody siada? czy cos innego?


p.s. mam automat z klima, nie wiem czy to ma jakies znaczenie
ODPOWIEDZ