czujnik wentylatora
czujnik wentylatora
Witam. może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik wentylatora? z góry thx :laugh:
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
- Lokalizacja: Karczew
1.brak obiegu cieczy chłodzącej - plyn dolany znika calkiem zostaje troszke na dnie z jakims szarym syfem/mazia
2.bądz zapowietrzony układ - sam to moge sprawdzic?
3.spalony wentylator - jak go sprawdzic najlatwiej?
4.uszkodzony przekaznik - ile elektryk wezmie od sprawdzenia?
5.uszkodzony czujnik bądz przerwa w wiązce - jak to moge sprawdzic?
pozdro
2.bądz zapowietrzony układ - sam to moge sprawdzic?
3.spalony wentylator - jak go sprawdzic najlatwiej?
4.uszkodzony przekaznik - ile elektryk wezmie od sprawdzenia?
5.uszkodzony czujnik bądz przerwa w wiązce - jak to moge sprawdzic?
pozdro
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
- Lokalizacja: Karczew
1. tak jak pisałem wcześniej w innym temacie prawdopodobnie uszczelka lub wali z pod pompy wody
2. na końcu tam gdzie się wpina górny wąż (przy silniku) powinieneś mieć odpowietrznik
3.Na krótko zapodaj na niego prąd
4. przekaźnik znajduje się w skrzynce w komorze silnika po lewej stronie, pierwszy od strony szyby przedniej, zamienić z tym obok i sprawdzić czy się włączy
5. czujnik sprawdza sie omomierzem , nie pamietam teraz jakie wartosci dla danej temperatury powiny byc sprawdz w manualu badz autodata , i sprawdzaj go na odłączonej wtyczce od czujnika. Przerwa w wiązce , iść po wiązce aż się znajdzie;p
2. na końcu tam gdzie się wpina górny wąż (przy silniku) powinieneś mieć odpowietrznik
3.Na krótko zapodaj na niego prąd
4. przekaźnik znajduje się w skrzynce w komorze silnika po lewej stronie, pierwszy od strony szyby przedniej, zamienić z tym obok i sprawdzić czy się włączy
5. czujnik sprawdza sie omomierzem , nie pamietam teraz jakie wartosci dla danej temperatury powiny byc sprawdz w manualu badz autodata , i sprawdzaj go na odłączonej wtyczce od czujnika. Przerwa w wiązce , iść po wiązce aż się znajdzie;p
młody pisze:jeśli to uszczelka pod głowicą, to koszta już będą większe, weź to pod uwagę.
pompa powinna być ZAWSZE zmieniana przy zmianie rozrządu
tak tak wiem , za rozrzad mi powiedzieli 450zl , no to za zmiane uszczelki ile moge doplacic , mysle ze zamkne sie w cenie okolo 500-550 max
a co do "Zawsze" to ja o tym wiem ale niewiem czy poprzedni wlasciciel wymienial caly rozrzad czy tylko pasek bo bylem sprawdzic to na warsztacie mi powiedzial ze pasek byl napewno wymieniany co do reszty nie mogl stwierdzic bo tylko odchylil kopulki troche wiec mimo tego nie bede ryzykowal i wymienie kompletnie wtedy bede pewny
mlody wisze Ci browca
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
tylko żeby Ci tego nie zrobili na fuszerkowych częściach
rozrząd to powiem Ci podjedź nawet tu na Zagórze do Sosnowca i koło Fiata( naprzeciwko ) na skrzyzowaniu jest sklep motoryzacyjny, mają tam wszystko czego potrzebujesz a jak nie mają na stanie to ściągną jak najszybciej mogą, więc rozrząd kompletny na pewno u nich dostaniesz i to w dobrej cenie
ile Ci powiedzieli za wymianę rozrządu ?
jesli chodzi o uszczelke to tylko OEM, kosztuje coś pod 200 zł bodajże jesli dobrze pamiętam
no a jesli chodzi o robotę to zależy już od miejsca gdzie oddasz bo ceny tu są podobne, a pojedziesz gdzie indziej i zrobią Ci to z oszczędnością w twojej kieszeni, ale z tym to oddaj do kogoś ogarniętego i kogoś kto Ci po prostu da na to gwarancję![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
rozrząd to powiem Ci podjedź nawet tu na Zagórze do Sosnowca i koło Fiata( naprzeciwko ) na skrzyzowaniu jest sklep motoryzacyjny, mają tam wszystko czego potrzebujesz a jak nie mają na stanie to ściągną jak najszybciej mogą, więc rozrząd kompletny na pewno u nich dostaniesz i to w dobrej cenie
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
jesli chodzi o uszczelke to tylko OEM, kosztuje coś pod 200 zł bodajże jesli dobrze pamiętam
no a jesli chodzi o robotę to zależy już od miejsca gdzie oddasz bo ceny tu są podobne, a pojedziesz gdzie indziej i zrobią Ci to z oszczędnością w twojej kieszeni, ale z tym to oddaj do kogoś ogarniętego i kogoś kto Ci po prostu da na to gwarancję
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
hanka zaprowadzona,za rozrzad mi powiedzieli ze w 450zl sie zamkne, draznia mnie tez wysokie obroty na ssaniu do 4tyś.,niby mam zaworki do wymiany,bo pokretlo od regulacji ssania nie reaguje,ale ta minute dwie zawsze czekam by nie jezdzic na ssaniu ,poki co po rozrzadzie bd splukany a tu jeszcze dziecko lada chwila sie pojawi heh
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
- Lokalizacja: Karczew
no ale nie mam wyjscia czekac do przyszlego miecha bo teraz wiecej nie zrobie niz rozrzad,poki co bd musial to przemeczyc, a czy to wplywa na moc w jakis sposob?by nie bralo plynu nie bd go wlewal poki coandybreaks pisze:No tak, ale wymiana samego rozrządu nic nie da, nadal będziesz miał zasysany płyn do silnika
hej potrzebuje pomocy ![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
kupilem nowa hanie d15b2 dla dziewczyny za grosze i mam problem bo nie włącza się wentylator chłodnicy. wentylator jest sprawny sprawdzilem na aku, wydaje mi sie ze ciecz chlodzaca w ogole nie krazy w obiegu. dolalem do zbiornika wyrownawczego plynu do max ale a nie troche sie nie ruszyl po przejechaniu. czy to moze by termostat, czujnik od temp, pompa wody? czy cos jeszcze innego?
jak mogę sprawdzić czy ta ciecz krąży??![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
kiedy powinien zalaczyc sie wiatrak? od razu czy jak temp dojdzie do polowy?
pozdrawiam
![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
kupilem nowa hanie d15b2 dla dziewczyny za grosze i mam problem bo nie włącza się wentylator chłodnicy. wentylator jest sprawny sprawdzilem na aku, wydaje mi sie ze ciecz chlodzaca w ogole nie krazy w obiegu. dolalem do zbiornika wyrownawczego plynu do max ale a nie troche sie nie ruszyl po przejechaniu. czy to moze by termostat, czujnik od temp, pompa wody? czy cos jeszcze innego?
jak mogę sprawdzić czy ta ciecz krąży??
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
kiedy powinien zalaczyc sie wiatrak? od razu czy jak temp dojdzie do polowy?
pozdrawiam
po odpowietrzeniu ukladu i dolaniu plynu wentylator dziala ale...
odpalilem dzis auto na luzie i zostawilem zeby sie nagrzał, najpierw byl cieply tylko górny waz a po kilku minutach zrobil sie ciepły tez dolny ( termostat działa ?)
po ok 30min zalacza sie wiatrak moim zdaniem troche pozno bo dopiero jak wskazówka dojdzie do ok 3/5 ( trochę ponad polowe ) na tarczy... i jak jade sobie 50 czy 60km/h to temp spada do troche ponizej polowy ( tak jak powinno byc i jest ok ) ale jak zostawie auto na sloncu na luzie to idzie caly czas do gory, wiatrak sie kreci ale temp nie spada i caly czas idzie po malu do gory
moim zdaniem raczej tak nie powinno byc i caly czas powinna sie utrzymywac troche ponizej polowy...
co moze byc przyczyna tak slabego chlodzenia silnika? zmienic caly plyn? zapchana chlodnica? pompa wody siada? czy cos innego?
p.s. mam automat z klima, nie wiem czy to ma jakies znaczenie
odpalilem dzis auto na luzie i zostawilem zeby sie nagrzał, najpierw byl cieply tylko górny waz a po kilku minutach zrobil sie ciepły tez dolny ( termostat działa ?)
po ok 30min zalacza sie wiatrak moim zdaniem troche pozno bo dopiero jak wskazówka dojdzie do ok 3/5 ( trochę ponad polowe ) na tarczy... i jak jade sobie 50 czy 60km/h to temp spada do troche ponizej polowy ( tak jak powinno byc i jest ok ) ale jak zostawie auto na sloncu na luzie to idzie caly czas do gory, wiatrak sie kreci ale temp nie spada i caly czas idzie po malu do gory
![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
co moze byc przyczyna tak slabego chlodzenia silnika? zmienic caly plyn? zapchana chlodnica? pompa wody siada? czy cos innego?
p.s. mam automat z klima, nie wiem czy to ma jakies znaczenie