Szarpniecia - norma?

Serce samochodu niedomaga ?
Buzzer
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: sob 14 sty 2012, 22:06:47
Lokalizacja: WLKP

Szarpniecia - norma?

#1

Post autor: Buzzer »

Witam wszystkich, szukalem odp na moje pytanie ale nic konkretnego nie znalazlem tak wiec: 1.)podczas jazdy na 3cim biegu przy predkosci powiedzmy 20 km w zakretach i na prostej poza tym ze ma muła(oczywiste) potrafi mi baardzo konkretnie szarpnac. Jadac w kilka osob problem potrafi sie pojawic nawet powyzej 1,5 tys obr na 3ce. Wiem ze generalnie nie powinienem jechac na tak niskich obrotach i staram sie tego wystrzegac ale nadal meczy mnie czy jest to normalny objaw czy po prostu powinna miec mula a szarpniecia sa spowodowane czyms innym.
2.) Mam krokowca wyczyszczonego ale przy hamowaniu silnikiem i wcisnieciu sprzegla obroty potrafia mi zjechac tak nisko ze az swiatla przygasaja. Przepustnica do czyszczenia, czujnik polozenia padniety? prosze o pomoc i z gory dzieki :)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Ad. 1. Zwyczajnie dusisz silnik, każdy będzie tak reagował.
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#3

Post autor: JokerNH »

jeździj tak dalej ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Post autor: Cichacz »

1. Silniki Hondy są wysokoobrotowe więc raczej nie lubią takiej wartości obrotowej , 20km/h na 3 to się chyba nawet dieslem nie jeździ !
20 to odpowiednia prędkość dla 1 biegu
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#5

Post autor: JokerNH »

dokładnie 20 to możesz jechać na 1 żeby dobrze rozbujać auto ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Buzzer
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: sob 14 sty 2012, 22:06:47
Lokalizacja: WLKP

#6

Post autor: Buzzer »

nie jezdze normalnie 20km na 3ce ;p po prostu pare razy mi sie tak zdarzylo i nurtowalo mnie to szarpanie. Dzieki za odp ;) moze mi ktos podpowiedziec co moze jeszcze powodowac sytuacje opisana w pkt 2??
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#7

Post autor: dj-napster »

z doświadczenia wiem że szarpanie jest spowodowane:

1. Układ zapłonowy
2. luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni
3. zerwane poduszki silnika chociaż normalnie może być widać że są całe
4. przeguby

ale to na niższych biegach powinno szarpać. Jadać na 3 biegu 20km/h powinien być muł a nie powinno szarpać
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#8

Post autor: RychuBMX »

hmm... nie powinno szarpac ale moze bo przy takiej predkosci na 3biegu jest duze obciazenie dla silnika i jak za duzo da gazu to silnik bd zalewany a nie bd mial sily rozpedzac auta...wtedy zaczyna trzasc silnikiem, moze poszarpywac no i bd mul jak cholera ...ale jak pisze dj-napster jeszcze warto zaplon sprawdzic bo to jest glowna przyczyna szarpania
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#9

Post autor: Laskosz »

Podpisuje się pod tym co napisał dj-napster,
A to że silnik jest wysoko obrotowy to chyba znaczy że ciągnie do wysokich obrotów, a nie że tylko na wysokich obrotach
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#10

Post autor: niuniexPL »

Mam to samo na PB, co kolega opisał w 2 punkcie, więc przyłączam się...
Buzzer
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: sob 14 sty 2012, 22:06:47
Lokalizacja: WLKP

#11

Post autor: Buzzer »

a czy zapłon może tez wywoływać to przygasanie swiateł i spadek obrotow do prawie zera przy wcisnieciu sprzegla w czasie hamowania silnikiem? bardziej mi zalezy zeby to akurat zdiagnozować bo samo szarpanie przy normalnej jezdzie nie wystepuje wiec może szukanie przyczyny to sztuka dla sztuki ;)
szatri
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: czw 01 mar 2012, 22:36:46
Lokalizacja: Zamość

#12

Post autor: szatri »

A mi nic nie szarpie przy jechaniu na 3 biegu bez wciskania gazu, silnik ma ok 900obr/min i się toczy płynnie, na 4 już nie próbowałem
Buzzer
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: sob 14 sty 2012, 22:06:47
Lokalizacja: WLKP

#13

Post autor: Buzzer »

Szatri, to tak jak się toczysz na 3ce dodaj gazu tak do 1/3 i zobacz jak jest, lub wejdz chociazby w zakret na 3ce, hamowanko silnikiem nawet do tych 900 obr, i po wyjsciu na prostą sprobuj sie rozpedzic nie zmieniajac biegu. O to mi wlasnie chodzi ;P
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#14

Post autor: JokerNH »

to żebyś nie miał czegoś takiego to kręć ja może do 3-4 tyś wtedy gwarantuje Ci że szarpania nie będzie..:D
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#15

Post autor: JokerNH »

jeszcze spróbuj wyczyścić styki bądz wymień świecę i kable wn jak będzie to samo..
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Fabian1222
Pełnoprawny User
Posty: 59
Rejestracja: pn 23 maja 2011, 20:21:40
Lokalizacja: Dolnyśląsk

#16

Post autor: Fabian1222 »

A jakie poduszki silnika polecacie? A znalazłem takie wkładki http://allegro.pl/honda-civic-92-00-wkl ... 25363.html
montował to ktos u siebie i co kupić żeby było dobrze.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#17

Post autor: Grzesieek »

Nie wiem dlaczego są czerwone... mi się kojarzą z poliuretanem, ale w aukcji o tym nie ma słowa. Zadzwoń i obczaj- jak poliuretan to olej sprawę, chyba że w rajdach chcesz tym jeździć.
Fabian1222
Pełnoprawny User
Posty: 59
Rejestracja: pn 23 maja 2011, 20:21:40
Lokalizacja: Dolnyśląsk

#18

Post autor: Fabian1222 »

Czyli polecasz seryjne? a wymienieałeś u siebie? potrzebuje konkretnej porady co i gdzie kupić :) a potrzebuje do normalnej jazdy , zreszta to 1.3 wiec o rajdach nie ma mowy ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#19

Post autor: Grzesieek »

Samych wkładów nie wymieniałem, ale jakbym musiał zmieniać to szukałbym oryginalnych używek.
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#20

Post autor: dj-napster »

Najpierw zlokalizuj usterke a nie kupuj sprawnych części
ODPOWIEDZ