Civic Htb D16Z6 Vtec-e

Dyskusje ogólne.
Szalap

Civic Htb D16Z6 Vtec-e

#1

Post autor: Szalap »

Witam!

Mam pytanie odnosnie tego silnika poniewaz kupilem honde civic (anglik) D16Z6 i na pokrywie pisze Vtec-e(a myslalem ze te wersje wychodza tylko w vtec), nie umiem nic znalezc w necie o tych wersjach. Znalazlem roznice pomiedzy vtec a vtece ale nie znalazlem nic o tym ze vtece wystepowal w D16Z6.

Pytanko moje czy moglibyscie mi powiedziec co dokladnie to jest za silnik??
Czy to jest to samo co D16Z6 125km?

Z gory dzieki Szalap

ps.Kod silnika to D16Z6 buda eg5
Pyrek

#2

Post autor: Pyrek »

A nie ma tam czasami zalożonej pokrywy zaworów z Vtec-e? Zobacz jaki jest kod na bloku silnika.
kuchar

#3

Post autor: kuchar »

D16Z6 to VTEC SOHC(1 wałek rozrządu) i nie ma tam żadnego VTEC-E (imo silniki 1.5 vtec-e zresztą wogolnie nie powinno miec w nazwie VTEC bo tam go nie ma- to tylko glupia zagrywka Hondy).

Wychodzi na to, że albo masz D16Z6 z pokrywą od jakiegos "eco'' albo ktoś Cię oszukał i siedzi tam jakis 1.5vtec-e po swapie. Jak jeździles wczesniej jakas Honda bez vteca to powinienes czuc dużą różnice jesli to D16Z6(jak siedziałby tam jakis vtec-e slabo by to jeździło-tak jak EG4)
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Post autor: Pecado »

Moznaby jeszcze sprawdzić ECU. Jelsi masz kopma P28 to steruje on silnikiem D16Z6.

VTEC-E to D15Z1 - komp P07
lub D15Z6 - komp P2Y
lub D15Z8 - komp P9L
lub D16Y4 - komp P2K i wiele innych...

A na bloku silnika jaki masz nabity symbol ?
Awatar użytkownika
Uszy
Natchniony
Posty: 1014
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 19:45:37
Lokalizacja: EL
Kontakt:

#5

Post autor: Uszy »

Pecado pisze:A na bloku silnika jaki masz nabity symbol ?
Szalap pisze:ps.Kod silnika to D16Z6 buda eg5
Szalap

#6

Post autor: Szalap »

kuchar pisze:Wychodzi na to, że albo masz D16Z6 z pokrywą od jakiegos "eco'' albo ktoś Cię oszukał i siedzi tam jakis 1.5vtec-e po swapie. Jak jeździles wczesniej jakas Honda bez vteca to powinienes czuc dużą różnice jesli to D16Z6(jak siedziałby tam jakis vtec-e slabo by to jeździło-tak jak EG4)
Powiem tak auto ma przejchane nie cale 58 tys mil (97 tys kilometrow). Jezdzil im inwalida przez rok zrobil 1400 mil bo widzialem wszystkie papiery. Wiec podejzewam ze on raczej pokrywy nie wymienial a tym bardziej swapowal :bored:

Na codzien jezdze eg4 1.5 d15b2 i jak jechalem tym to czuc roznice i vtec wlacza sie na okolo 5500 rpm.

a w jakich jeszcze silnikach byl ten caly vtec-e oprocz tego 1.5

ps.kupilem go bez myslenia i szukania na internecie czy to vtec czy vtec-e bo mialem okazje i musialem szybko podjac decyzje teraz sie zastanawiam co tam wlasciwie siedzi :)
Awatar użytkownika
tyniek
Potrójny As
Posty: 450
Rejestracja: ndz 14 wrz 2008, 12:06:26
Lokalizacja: Lodz

#7

Post autor: tyniek »

Zobacz numery kompa jak Pecado, pisal, a bedzie wszystko jasne.
kuchar

#8

Post autor: kuchar »

w takim razie to na pewno D16Z6 z pokrywą bez napisu VTEC.
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#9

Post autor: misiekemeryt160 »

mozesz tez zobaczyc oznaczenie aparatu zapłonowego
DOHC
ODPOWIEDZ