Zapraszam do PORADNIKA
1. Naszym krokiem jest wyjęcie plastikowej obudowy licznika jak na zdjęciu poniżej:
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/20h8qc8.jpg)
2. Drugi krok to demontaż licznika czyli odkręcenie go z 4śrubek które go trzymają (po wyjęciu plastiku nawiewu będziemy je widzieli) Oraz po odkręceniu wyjęcie wtyczek z licznika Foto:
![Obrazek](http://i39.tinypic.com/2qsc3zc.jpg)
3. Oryginalne kostki, ucięcie
Skoro licznik mamy wyjęty to dla łatwiejszej sprawy jest sobie uciąć kostki zostawiając z min. 10cm kabla. (Łatwiej będzie przełożyć kabelki w kostkach w domu)
Tak wyglądają oryginalne wtyczki 12pinowa (szeroka) i wąska 10pinowa. (Ja mam wersję bez ABS i poduszek)
Szeroka wtyczka 12pinowa - oryginalny układ kabli
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/2dtsj8y.jpg)
Wąska wtyczka 10pinowa - oryginalny układ kabli
![Obrazek](http://i41.tinypic.com/2i89oh1.jpg)
Te kostki ucinamy i zabieramy do domu.
4. Schemat oryginalny kostek Civic 92-95
![Obrazek](http://i40.tinypic.com/2naracn.jpg)
5. Wysunięcie plastiku ograniczającego wyjęcie pinów
Mamy już wszystko w domu. Potrzebne nam do tego punktu będzie w miare duża agrafka, igła, szpilka. Mały śrubokręcik Do zdjęcia poniżej Podkładamy śrubokręcik pod szary plastik aby można było wyjąc biały plastik ograniczający wysunięcie pinów. (Jak na zdjęciu)
![Obrazek](http://i44.tinypic.com/35jbgw5.jpg)
![Obrazek](http://i41.tinypic.com/5zptlj.jpg)
6. Wypinanie pinów
Igłą bądz czym kolwiek innym naciskamy zapadkę ograniczająca wyjęcie pinów jak na foto:
![Obrazek](http://i41.tinypic.com/25aung2.jpg)
i Wyciągamy kabelki (opierając się na zdjęciu) od siebie
Wypinamy piny z 2kostek tej 12pinowej i 10pinowej odkładamy sobie kabelki na bok.
7. Przełożenie pinów na wzór Civic 5d
I jak na zdjęciu poniżej kostki ułozone przyciskiem do wyjęcia do dołu. Kable w takiej kolejności
Kostka 12 PIN
-1. Czerwono - zielony
2. Zielono - niebieski
3. Niebieski
4. Zielony
5. Pusty
6. Czarny
7. Żółto zielony
8. Biało - niebieski
9. Czarno - żółty
10. Żółto - czerwony
11. Zielono - pomarańczowy
12. Żółty
i ZDJĘCIE:
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/15f4thg.jpg)
Kostka 10 PINI jak na zdjęciu poniżej kostki ułozone przyciskiem do wyjęcia do dołu. Kable w takiej kolejności
1. Zielono - czerwony
2. Zielono - czarny
3. Biało - zielony
4. Pusty
5. Żółto - biały
6. Pusty
7. Czarny
8. Czerwono - czarny
9. Żółto - niebieski
10. Zielono - żółty
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/263f1uo.jpg)
8. Idziemy do auta i zakładamy kostki, kabelki izolując np czarny z czarnym itp. (Ja użyłem do tego koszulek termokurczliwych tańsze oraz estetyczniej to wygląda).
PS. W KOSTCE 10 i 12 PINOWEJ SĄ 2 KABLE MASOWE (A W ORYGINALNEJ TYLKO 1) PRZEZ CO MOSTKUJEMY Z 2KOSTEK 2CZARNE KABLE I ŁĄCZYMY Z WCZEŚNIEJ ODCIĘTYM KABLEM.
To na tyle teraz przerobienie licznika
9. Przerobienie licznika VI 5d VTi - Do przerobienia potrzebne potrzebne nam będzie:
a) Wiertarka ze specjalnymi małymi tarczkami (niestety kątówką ciężko było by dojść w niektóre miejsca)
![Obrazek](http://i42.tinypic.com/4p3y0.jpg)
b) Akcesorie do wykładzenia ciętej powierzchni (można użyć także różnych grubości papieru ściernego jednakże efekt lepszy tym co pokazałem)
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/qs8ffq.jpg)
c) Benzyna ekstrakcyjna do przemycia wszystkiego
d) Warto także samemu iść do auta i zaznaczyć sobie pisakiem gdzie i jak ciac
10.Bierzemy w ruch wiertarkę i działamy (Trochę BHP
![clown :clown:](./images/smilies/clown.gif)
Ściągamy szybkę wraz z czarnym plastikiem i pozostaje nam część z zegarami wycinamy te miejsca ,gdyż licznik jest za duży i niestety nie wejdzie. UWAŻAMY ABY NIE DOTYKAĆ TARCZ LICZNIKA, WSKAZÓWEK ITP GDYŻ ŁATWO TO ZEPSUĆ
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/264lxmb.jpg)
11.Czarny plastik z szybką (zdejmujemy szybkę nie będzie nam już ona potrzebna):
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/2pt9e8z.jpg)
![Obrazek](http://i40.tinypic.com/2vx4lc6.jpg)
PS. MIstrzem Painta to nie jestem
![kid :kid:](./images/smilies/kid.gif)
RZEŹBY JEST I TE MIEJSCA PROWIZORYCZNIE ZAKLEIŁEM TAŚMĄ IZOLACYJNĄ GDYŻ BYŁ OGÓLNY DOSTĘP DO SILNICZKÓW ZEGARÓW ITP (Inaczej niestety licznik nie wejdzie)
![Obrazek](http://i43.tinypic.com/25iumtl.jpg)
12. Montaż szybki z plexi Gdyż nie wiem jakbyśmy się starali szybka oryginalna nie podejdzie.
Do wyciętego licznika musimy mięć szybkę z plexi tak +- 40x20cm
Dorabiamy sobie ją według własnego uznania aby zakryć licznik
13. Podpięcie licznika w kostki i założenie go w miejsce
Wkładamy sprawdzamy czy działa i montujemy
![Obrazek](http://i40.tinypic.com/2a7ah37.jpg)
Można go umocować na opaski tzw. trytytki lub dorobić , dokleić jakieś mocowania (to postaram się jeszcze w komentarzu wrzucić ,gdyż sam muszę nad tym pomysleć)
Również na dniach wrzucę jak wygląda z szybką z plexi gdyż niestety jedna uległa zniszczeniu.
Mam nadzieję ,że kogoś natchnę do tego. Jest sporo roboty i przerabiania jednak efekt jest ładny i widok miejsca za kierownicą jest strasznie "odmłodzony"
PPS. Poradnik jest całkowicie mojego autorstwa. Schematy zostały pobranej z zagranicznych stron ,jednak taki ogólny schemat aby dojść do przerobienia pod te zegary trzeba sporo kombinować ,gdyż wszystko jest podawane na 16 i 13pinowe kostki a Civic 5d 96-00 ma kostki 12 i 10pin. Prosiłbym o nie kopiowanie poradnika.
![gunsmilie :gunsmilie:](./images/smilies/gunsmilie.gif)