Licznik VI Gen 5d Vti do Civic EG4 - Poradnik krok po kroku.

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
KamiloWKS
Potrójny As
Posty: 320
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 19:07:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Licznik VI Gen 5d Vti do Civic EG4 - Poradnik krok po kroku.

#1

Post autor: KamiloWKS »

Na starcie wiem ,że takowy poradnik już był lecz on się nie trzymał kupy nie było wyjaśnione i jest wiele pytań. To postanowiłem zrobić taki krok po kroku z dokładnym wyjaśnieniem.


Zapraszam do PORADNIKA

1. Naszym krokiem jest wyjęcie plastikowej obudowy licznika jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek

2. Drugi krok to demontaż licznika czyli odkręcenie go z 4śrubek które go trzymają (po wyjęciu plastiku nawiewu będziemy je widzieli) Oraz po odkręceniu wyjęcie wtyczek z licznika Foto:
Obrazek

3. Oryginalne kostki, ucięcie
Skoro licznik mamy wyjęty to dla łatwiejszej sprawy jest sobie uciąć kostki zostawiając z min. 10cm kabla. (Łatwiej będzie przełożyć kabelki w kostkach w domu)

Tak wyglądają oryginalne wtyczki 12pinowa (szeroka) i wąska 10pinowa. (Ja mam wersję bez ABS i poduszek)

Szeroka wtyczka 12pinowa - oryginalny układ kabli
Obrazek
Wąska wtyczka 10pinowa - oryginalny układ kabli
Obrazek
Te kostki ucinamy i zabieramy do domu.

4. Schemat oryginalny kostek Civic 92-95
Obrazek

5. Wysunięcie plastiku ograniczającego wyjęcie pinów
Mamy już wszystko w domu. Potrzebne nam do tego punktu będzie w miare duża agrafka, igła, szpilka. Mały śrubokręcik Do zdjęcia poniżej Podkładamy śrubokręcik pod szary plastik aby można było wyjąc biały plastik ograniczający wysunięcie pinów. (Jak na zdjęciu)
Obrazek
Obrazek I wysuwamy w stronę kabli.

6. Wypinanie pinów
Igłą bądz czym kolwiek innym naciskamy zapadkę ograniczająca wyjęcie pinów jak na foto:
Obrazek
i Wyciągamy kabelki (opierając się na zdjęciu) od siebie

Wypinamy piny z 2kostek tej 12pinowej i 10pinowej odkładamy sobie kabelki na bok.

7. Przełożenie pinów na wzór Civic 5d
I jak na zdjęciu poniżej kostki ułozone przyciskiem do wyjęcia do dołu. Kable w takiej kolejności
Kostka 12 PIN

-1. Czerwono - zielony
2. Zielono - niebieski
3. Niebieski
4. Zielony
5. Pusty
6. Czarny
7. Żółto zielony
8. Biało - niebieski
9. Czarno - żółty
10. Żółto - czerwony
11. Zielono - pomarańczowy
12. Żółty

i ZDJĘCIE:
Obrazek

Kostka 10 PINI jak na zdjęciu poniżej kostki ułozone przyciskiem do wyjęcia do dołu. Kable w takiej kolejności
1. Zielono - czerwony
2. Zielono - czarny
3. Biało - zielony
4. Pusty
5. Żółto - biały
6. Pusty
7. Czarny
8. Czerwono - czarny
9. Żółto - niebieski
10. Zielono - żółty
Obrazek

8. Idziemy do auta i zakładamy kostki, kabelki izolując np czarny z czarnym itp. (Ja użyłem do tego koszulek termokurczliwych tańsze oraz estetyczniej to wygląda).
PS. W KOSTCE 10 i 12 PINOWEJ SĄ 2 KABLE MASOWE (A W ORYGINALNEJ TYLKO 1) PRZEZ CO MOSTKUJEMY Z 2KOSTEK 2CZARNE KABLE I ŁĄCZYMY Z WCZEŚNIEJ ODCIĘTYM KABLEM.
To na tyle teraz przerobienie licznika

9. Przerobienie licznika VI 5d VTi - Do przerobienia potrzebne potrzebne nam będzie:
a) Wiertarka ze specjalnymi małymi tarczkami (niestety kątówką ciężko było by dojść w niektóre miejsca)
Obrazek
b) Akcesorie do wykładzenia ciętej powierzchni (można użyć także różnych grubości papieru ściernego jednakże efekt lepszy tym co pokazałem) Obrazek
c) Benzyna ekstrakcyjna do przemycia wszystkiego
d) Warto także samemu iść do auta i zaznaczyć sobie pisakiem gdzie i jak ciac


10.Bierzemy w ruch wiertarkę i działamy (Trochę BHP :clown: uważajcie na odpryski po cięciu)
Ściągamy szybkę wraz z czarnym plastikiem i pozostaje nam część z zegarami wycinamy te miejsca ,gdyż licznik jest za duży i niestety nie wejdzie. UWAŻAMY ABY NIE DOTYKAĆ TARCZ LICZNIKA, WSKAZÓWEK ITP GDYŻ ŁATWO TO ZEPSUĆ
Obrazek

11.Czarny plastik z szybką (zdejmujemy szybkę nie będzie nam już ona potrzebna):
Obrazek
Obrazek

PS. MIstrzem Painta to nie jestem :kid:

RZEŹBY JEST I TE MIEJSCA PROWIZORYCZNIE ZAKLEIŁEM TAŚMĄ IZOLACYJNĄ GDYŻ BYŁ OGÓLNY DOSTĘP DO SILNICZKÓW ZEGARÓW ITP (Inaczej niestety licznik nie wejdzie)Obrazek

12. Montaż szybki z plexi Gdyż nie wiem jakbyśmy się starali szybka oryginalna nie podejdzie.
Do wyciętego licznika musimy mięć szybkę z plexi tak +- 40x20cm
Dorabiamy sobie ją według własnego uznania aby zakryć licznik

13. Podpięcie licznika w kostki i założenie go w miejsce
Wkładamy sprawdzamy czy działa i montujemy
Obrazek

Można go umocować na opaski tzw. trytytki lub dorobić , dokleić jakieś mocowania (to postaram się jeszcze w komentarzu wrzucić ,gdyż sam muszę nad tym pomysleć)
Również na dniach wrzucę jak wygląda z szybką z plexi gdyż niestety jedna uległa zniszczeniu.

Mam nadzieję ,że kogoś natchnę do tego. Jest sporo roboty i przerabiania jednak efekt jest ładny i widok miejsca za kierownicą jest strasznie "odmłodzony"


PPS. Poradnik jest całkowicie mojego autorstwa. Schematy zostały pobranej z zagranicznych stron ,jednak taki ogólny schemat aby dojść do przerobienia pod te zegary trzeba sporo kombinować ,gdyż wszystko jest podawane na 16 i 13pinowe kostki a Civic 5d 96-00 ma kostki 12 i 10pin. Prosiłbym o nie kopiowanie poradnika. :gunsmilie: [/u]
"Nigdy się nie poddawaj"
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#2

Post autor: Grzybohun »

Fajny temat, czekam z niecierpliwością na efekt końcowy i fotki jak to wygląda w dzien w nocy i jak dziala ;)
Dzięki ze Ci sie chciało ;)
KamiloWKS
Potrójny As
Posty: 320
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 19:07:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post autor: KamiloWKS »

Grzybohun, heh , podłączenie i zmiana kabelków zajęło mi mniej aniżeli zrobienie poradniku :D

Ale do rzeczy ... w liczniku z 5d są 2ciekawe piny (pomijając ABS i SRS) czujnik otwarcia drzwi (który na liczniku się zapala jak drzwi otworzymy) i własnie nad nim będę kombinował jak to podłączyć i w który pin się wpiąć (więc pewnie dodam do tematu jak ogarne co gdzie i jak :))

2 sprawa to podłączenie kontrolki rezerwy (gdyż ja w oryginalnej swojej eg4 nie mialem tego)
Jest kilka tematów np.
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=rezerwa
http://hondawschod.pl/viewtopic.php?p=278

Także na podstawie chłopaków z innych forum postaram się to zrobić i podłączyć i oczywiście wrzucić foty jak to zrobić pod zegary z 5d.

Grzybohun, święcą na prawdę super jak na oryginalne zegary bo podświetlenie jest równomierne i kolorek również ciekawy. Co do fotek efektu końcowego jutro muszę jechać po nową szybkę z plexi i ją dorobić więc jak mi się uda to wtorek wrzucę fotki jak wygląda wszystko złożone ,przymocowane

Czasu zajmuje to sporo ale warto , coś umilającego oko ;)
"Nigdy się nie poddawaj"
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#4

Post autor: Grzybohun »

Czekam z niecierpliwością ;)
KamiloWKS
Potrójny As
Posty: 320
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 19:07:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post autor: KamiloWKS »

Mały UP , dużo ludzi narzeka ,że po założeniu tego liczniku w nocy nie widzimy połozonych pod milami kilometrów.
Jest na to sposób gdy dostajemy oryginalny licznik z VTi mamy taką listwę :
Obrazek

1. Odcinamy z niej mocowania
Obrazek
2. Ostrym nożem bądź wiertarką robimy otwór aby było do czego przymocować trytytkę
Obrazek
Obrazek
3. Jak dociąć dodatkowo licznik aby listwa oświetlająca nam ładnie licznik oświetlała i w dodatku nie było widać ,że było coś cięte itp ;)
Obrazek

4. Założony licznik (niestety jutro muszę troszkę jeszcze poprzestawiać itp gdyż plastik nawiewu mi (jak patrzymy na zdjęcie) z prawej strony nie chce załapać na zaczepy. Ale tak siedzi i nie widać ,że jest coś cięte.
Obrazek

5.Licznik oświetlony (niestety nie widać dokładnie ,że oświetla i nie widać ,że pod milami wskaznik kilometrów jest widoczny ale zapewniam ,że jest.
Obrazek

6. Dorobienie szybki z plexi niestety wydaje mi się ,że tylko i wyłącznie możliwe do czarnego plastiku nawiewu a nie bezposrednio do licznika.

PS. Estetyki nie ma co komentować zrobione jest jak jest ,ważne ze praktycznie ważne ,że siedzi pod plastik nawiewu nikt nam nie będzie zaglądał
"Nigdy się nie poddawaj"
ODPOWIEDZ