Strona 1 z 2
Obniżyć przód?
: czw 19 maja 2011, 22:20:38
autor: andrewosw91
Witam. Moje zawieszenie ma po 85% sprawności
Prawa strona jednak wydaje mi sie trochę wyżej niż lewa.
Chciałbym obniżyć tylko przód ale tak 3cm.
Sportowe sprężyny na przodzie zgrają się z orginalnym tyłem?
Przednie sprężyny są proste i mają duzo takich samych zwojów. Jak bym obciął po jednym? Na bank nie wyskoczą. Ale czy nie będzie auto pływać?
Re: Obniżyć przód?
: pt 20 maja 2011, 10:05:58
autor: K23
andrewosw91 pisze:
Przednie sprężyny są proste i mają duzo takich samych zwojów. Jak bym obciął po jednym?
Jesteśmy na forum Hondy Civic 5G, a nie Fiata 126P.
Litości.
Poza tym, może okazać się, że efekt wizualnie Cie nie zadowoli, bo tył będzie stał seryjnie, czyli w miarę wysoko, a przód lekko niżej i będzie to komicznie wyglądało. Moim zdaniem albo robić całość, albo dać sobie na wstrzymanie.
: pt 20 maja 2011, 12:04:48
autor: młody
rozumiem wsadzić zawieszenie z różnicą wysokości między tyłem a przodem np -60/-40 ( TYLKO PRZYKŁAD ), ale obniżyć przód a tył zostawić serię? ... no przestań
: pt 20 maja 2011, 13:49:27
autor: gvader
Nie bedzie to fajnie wygladac, to juz lepiej posadz przod i tyl po 3 centy i bedzie ok.
: pt 20 maja 2011, 14:49:41
autor: CYkada
jak obetniesz seryjne springi bedziesz dobijał i pizgał o byle mulde, bo sa miekkie, ja mam glebe z -60 i nigdzie nie pizgam bo zawias jest twardy...
: pt 20 maja 2011, 14:53:30
autor: andrewosw91
nie podoba mi się przy przyśpieszaniu jak dupa leży a przód w kosmos... Więc minimalnie chcę obniżyć przód aby wyglądało bardziej zadziornie.
: pt 20 maja 2011, 16:43:54
autor: Edler
miałem auto które miał przód niżej niż tył i jeździło się kijowo... miałeś uczucie że zaraz wpadniesz w kierownice, czuło się że auto chyli się ku przodowi
przy hamowaniu ryło do przodu tak że się rzygać chciało, stanowczo odradzam taki zabieg
jednak lepiej dozbierać trochę i tył też obniżyć
: pt 20 maja 2011, 23:34:31
autor: ramus112
nie ucinaj sprezyn to jest glupota jedynie kupic sportowe zawieszenie
: sob 21 maja 2011, 00:06:02
autor: CYkada
andrewosw91 pisze:nie podoba mi się przy przyśpieszaniu jak dupa leży a przód w kosmos...
czesto jak ruszasz widzisz swoje auto od zewnątrz? u mnie nic takiego sie nie dziaje, bo takie odwrotne nurkowanie jest raczej zasługą miekkich springów, u mnie takie zjawisko raczej jest minimalne, albo w ogóle nie występuje bo mam zawias beton, a nie ucięte springi...
kup sobie nowe eibachy -30 za 400pln i bedziesz zadowlony, komfort zostanie, zredukujesz te nurkowanie tyłu i bedzie ładnie wyglądac....
: sob 21 maja 2011, 15:32:33
autor: andrewosw91
Faktycznie dozbieram trochę kasy i kupię sprężyny -30
: sob 21 maja 2011, 18:51:33
autor: Grochu
nie wydaje mi sie, zeby d13 mialo tyle mocy zeby auto "nurkowalo" jakos mega mocno...
: sob 21 maja 2011, 19:33:27
autor: CYkada
to stan sobie przy światłach na ulicy i przypatrz ze każdemu morda się podnosi nawet przy emeryckim starcie bez ultra mocnego motoru.
: sob 21 maja 2011, 22:16:57
autor: młody
przecież to nie zależy od silnika, to normalne, że przód się podniesie przy ruszeniu samochodu
d13,d16,b16 ta sama fizyka
: wt 24 maja 2011, 23:25:55
autor: SokolWNW
Ja widziałem jak gościu w tunigowanym łoplu ścisnął sprężyny podobnymi zaciskami
Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne niż cięcie sprężyn
: śr 25 maja 2011, 06:52:25
autor: Pecado
SokolWNW, błagam, nie podpowiadaj tutaj takich rozwiązań, bo jeszcze ktos sobie i komus przy okazji krzywde zrobi.
: śr 25 maja 2011, 15:18:38
autor: młody
Pecado żebyś wiedział
bo są tacy co chcą iść po najkrótszej drodze i za wszelką cene cos zrobić i wezmą ten pomysł na serio
: śr 25 maja 2011, 15:59:55
autor: Kondraczek
Widziałem kiedyś te zaciski na allegro podpisane w aukcji jako "prosty sposób na obniżenie samochodu" czy coś takiego
Na prawdę nie mam pojęcia kto wpada na takie pomysły
: śr 25 maja 2011, 18:23:38
autor: Pecado
młody pisze:Pecado żebyś wiedział
bo są tacy co chcą iść po najkrótszej drodze i za wszelką cene cos zrobić i wezmą ten pomysł na serio
Wiem, i to mnie przeraża
: ndz 10 lip 2011, 23:06:29
autor: Infi
troche odgrzeje
co do obcinania tych sprezyn, sasiad ma e36 i skrocone o 2 zwoje i ma przelatane na takim zabiegu ponad 15tys km juz robil przeglad tydzien temu i sprawnosc 76% a komfort jazdy jesli cos spadlo to nawet tego nie widac.
wiec jak ktos sobie ciachnie z 1 zwoj przedni w 5genie to chyba nie bedzie taka tragednia a jak bedzie lipa to wtedy sobie niech kupi eibacha czy co tam woli chociaz kupowanie springow do oem amora to dlamnie lipna inwestycja i praktycznie sam bym wolal ciachnac o 1 zwoj jesli chcialbym tylko kosmetycznego obnizenia o 2-3 cm.
wiem ze wszyscy lubimy robic moralizatorskie mowy o tym ze to agro tuning itp ale ja po tym co zrobil kumpel widze ze taki zabieg to nie jest jakies zlo piekielne jak to wszyscy pisza bo tak slyszeli od kolegi itp, tak jak napisalem amory przez rok nie padly, przeglad wykazal ze sa w bdb stanie, wizualnie zszedl o ta minimalna wysokosc jaka chcial.
: ndz 10 lip 2011, 23:11:39
autor: rychulja
Ciachanie sprężyn jest popularnym zabiegiem na wsiach
Ale coś w tym jest bo nawet w aftermarketowych springach producent dopuszcza ciachanie