Strona 1 z 2

wycieraczki

: ndz 07 lis 2010, 16:22:14
autor: fifti
jak w temacie, po zrobieniu swapu nie działają mi wycieraczki czasowe, oraz jak przycisnę wajcha w dol to wycieraczki powinny zrobic manewr do gory i w dol a moje ida do gory i jak puszcze wajche to one sie zatrzymują nawet i na środku szyby.
tak samo jest jak uruchomię wycieraczki, po czym jak je wyłączę to sie zatrzymują w danym monecie wyłączenia, a powinny zjechać na sam dol szyby.
co sie stało ?? jest na to jakas rada?

a możne juz ktoś miał taki sam problem ??

: sob 13 lis 2010, 00:13:32
autor: Zielak
mam dokladnie do samo

ostatnio zmienialem wiazke bo robilem mpfi w moim d13 i jedyne co nie dziala ta wlasnie to co opisales - czasowe nie dziala, na innej predkosci wycieraczki zatrzymuja sie dokladnie w momencie ich wylaczenia (nie wracaja do polozenia poczatkowego).

z czego masz wiazke?

kostke od silniczka wycieraczek (pod podszybiem) zmieniales czy zostawiles stara?

ja nie sciagalem podszybia (wszystkie zatrzaski pekaly), wiec upierdzielilem kable idace do kostki od silniczka i wlutowalem sie kablami z nowej wiazki. dzisiaj jeszcze raz posprawdzalem te luty, bo myslalem ze popieprzylem kable, ale kolory sie zgadzaja :/

wydaje mi sie ze jeszcze moga byc 2 przyczyny, albo od tego lutowania cos sie zjaralo w silniczku (kara za to ze nie chcialo mi sie kombinowac z podszybiem), albo cos w samym przelaczniku w patykach.. chociaz w to najmniej wierze.

: wt 16 lis 2010, 05:35:46
autor: fifti
wymieniłem caly mechanizm i dalej to samo mam, wiązka jest z d15b7
nie wiem moze cos mechanik podczas swapu zle podłączył, kolega z pracy mowil ze to moze byc potencjometr

: śr 17 lis 2010, 16:04:40
autor: konrad256b
Wszystko przez inne ułożenie pinów we wtyczce, która idzie do brązowej puszki, która z kolei znajduje się w listwie bezpieczników (z drugiej strony niż bezpieczniki) Porównajcie jak były ułożone kabelki w tej wtycze w starych wiązkach a jak jest w nowych. Wystarczy zamienić miejscami dwa czy trzy kabelki :)
Powodzenia

: sob 20 lis 2010, 15:07:32
autor: Zielak
tak dokladnie, tez obstawiam wtyczke przy przekazniku bo pamietam ze tam sie bawilem kabelkami bo nie mialem brzeczyka od otwartych drzwi, a wczesniej nieskojazylem ze moze to miec cos wspolnego z praca wycieraczek.

jak ogarne to napisze co bylo przyczyna

dzieki

: wt 23 lis 2010, 05:25:35
autor: fifti
ogarnij ogarnij czekam na info bo naprawde wkurzajace to jest :/

: wt 23 lis 2010, 13:24:36
autor: Zielak
w sobote postaram sie to naprawic

: ndz 28 lis 2010, 17:09:56
autor: Zielak
udalo sie naprawic wycieraczki :ok:

faktycznie byly zle podpiete kable w kostce o ktorej mowa wyzej.

problem wzial sie stad ze mialem podpieta wiazke usdm pod przekaznik eudm, a przekazniki eudm i usdm sa inne (inaczej sa rozmieszczone piny).

tu schematy jak powinny byc podlaczone kabelki:

eudm:

Obrazek

GRN/BLU - drzwi kierowcy
GRN/RED - drzwi pasazera
BLU/WHT - wlacznik wycieraczek
YEL/BLU - pierwszy/czasowy stopien pracy wycieraczek
BLU/GRN - powrot wycieraczek


usdm:

Obrazek
to samo co wyzej +

RED/BLU - niezapiete pasy kierowcy
BLU/WHT - brzewczyk od kluczyka w stacyjce (?) (nie pamietam czy to byl B/W 1 czy 2)
BLK/GRN - tez cos zwiazane z wycieraczkami/silniczkiem, nie mialem tego kabelka

: pn 29 lis 2010, 17:41:44
autor: fifti
gmmm ciekaw jak to u mnie bedzie

mialem u siebie d13 teraz mam d15b7 in america....
calkiem mozliwe ze te piny nie pasuja, jezeli przestanie padac śniegiem to ogarne temat :)

: wt 30 lis 2010, 00:36:11
autor: Zielak
no raczej innej opcji nie ma

albo kable albo sam przekaznik

ogarniaj i pisz co bylo :whistling:

: wt 30 lis 2010, 05:32:59
autor: fifti
przekaznik juz wymienilem i dalej nic, pozatym jak wykrecilem puszke to okazalo sie ze mam juz brazowy a nie szary :P

: pt 03 gru 2010, 05:26:28
autor: fifti
od ktorej strony sa to widoki ? moj tlumacz zle przetłumaczył i nie wiem.

: sob 04 gru 2010, 15:08:55
autor: Zielak
od strony kabli

: sob 04 gru 2010, 16:10:33
autor: fifti
dzieki, wlasnie wrocilem z garazu i powiem ze tak:

przekaznik jest brazowy.... ale nie mam kostki do przekaznika;/
wogole nie mam chyba kabli pociagnietych :/ FUCK!

moge prosic o foto kostki ktora idzie do przekaznika

: sob 04 gru 2010, 16:53:33
autor: Zielak
musza byc

tu masz zdjecie kostki
Obrazek

kuknij w gniazdo kostki (na przkazniku) i zobacz jak sa rozlozone piny i bedziesz wiedzial wg ktorego schematu kabelki w kostce rozlozyc jak juz ja znajdziesz ;)

chociaz wydawalo mi sie ze wycieraczki by w ogole nie dzialaly jak by ta kostka nie byla podlaczona..

: sob 04 gru 2010, 17:06:09
autor: fifti
wycieraczki dzialaja tylko ze nie mam czasowek i nie wracaja na swoje miejsce po uruchomieniu.

widzialem w starej wiazce wlasnie taka kostka jest, a dzis szukalem ja w nowej i niemoglem jej znalesc:/

bede musial wykrecic chyba cala deske i popatrzec dobrze.

dziekuje sliczn ie za foto :)

: sob 04 gru 2010, 17:19:14
autor: Zielak
spoko ;)

poszukaj najlepiej gdzie idzie ten kabel - GRN/BLU. Wychodzi z wiazki ktora idzie na tyl no i idzie bezposrednio do kostki ktorej szukasz

: sob 18 gru 2010, 10:00:37
autor: friss
Ja tez sie z podobnym problemem uzeram od marca.. mianowicie po swapie z d15b2 -> d16z6 (wymieniane obydwie wiazki + ecu) nie dzialaja mi:
wycieraczki (1 bieg + wracaniedo pozycji)
sygnal przyominajcy o zapalonych swiatlach
lampka kabinowa przy otwartych drzwiach KIEROWCY

W zamian za te 3 rzeczy otrzymalem w bonusie brzeczek otwwartych drzwi (przypominjacy ruski budzik). Skrzynke bezpiecznikow, jak i sam duzy przekaznik mam te same co mialem w d15b2. Wiazki kabinowe a dokladnie fragment wiazki przy puszcze sa identyczne ( w d15 jak i d16). Nie mialem co zamieniac kolejnosci kabelkow, bo ciagle mam takie ustawienie:
5 pierwszych wejsc wolnych -> niebiesko-zielony -> zolto-niebieski -> niebiesko-bialy -> pistacjowo-czerwony -> zielono-niebieski

Reasumujac: wiazki (wtyczka wchodza w duzy przekanzik) sa identyczne, sama puszka byla nie wymieniana przy swapie. Objawy podobne do Waszych, a u Was jest to rozwiazywalny problem.. No i ogolnie wywalilem ten duzy przekaznik juz pol roku temu a wtyczka wisi se i sa identyczne objawy jak w przypadku podlaczonego przekaznika i wtyczki.. rozni sie jedynie tym ze nie ma "ruskiego budzika". Moze jakims cudem ma ktos na taka sytuacje recepte?
###
Pytanie do Zielak: wiesz moze ktory kabelek jest odpowiedzialny za brzeczek przypominajacy o zapalonych swiatlach? Bo podejrzewam ze brzeczke musi byc tez w tym duzym przekazniku, tymbardzije ze jest tam tez inny brzeczek (bibibibipp bibibipppp)

: wt 21 gru 2010, 18:00:55
autor: Zielak
brzeczyk jest tylko 1.

masz przekaznik z kanadyjki skoro masz takie : bibibibipp bibibipppp, w przeciwienstwie do ciaglego syngnalu jaki mamy w europejskich eg.

najlepiej wez od kogos puszke z bezpiecnzikami (albo sam przekaznik) i zobaczy czy na innym bedzie dzialac.

u mnie na samym poczatku (zanim zaczalem sie bawic kablami w kostce) bylo tak samo jak u Ciebie.

: śr 22 gru 2010, 17:43:59
autor: friss
Z tym ze ja na 1000000000000% mam puszke bezpiecznikow oraz duzy przekaznik z europejki Eg4 d15b2 i zanim polozylem nowa wiazke mialem ciagly brzeczek a teraz mam bibip. No ale wracajc do pytania wiesz moze jaki kolor ma kablek od brzeczka?