wycieraczki
wycieraczki
jak w temacie, po zrobieniu swapu nie działają mi wycieraczki czasowe, oraz jak przycisnę wajcha w dol to wycieraczki powinny zrobic manewr do gory i w dol a moje ida do gory i jak puszcze wajche to one sie zatrzymują nawet i na środku szyby.
tak samo jest jak uruchomię wycieraczki, po czym jak je wyłączę to sie zatrzymują w danym monecie wyłączenia, a powinny zjechać na sam dol szyby.
co sie stało jest na to jakas rada?
a możne juz ktoś miał taki sam problem
tak samo jest jak uruchomię wycieraczki, po czym jak je wyłączę to sie zatrzymują w danym monecie wyłączenia, a powinny zjechać na sam dol szyby.
co sie stało jest na to jakas rada?
a możne juz ktoś miał taki sam problem
mam dokladnie do samo
ostatnio zmienialem wiazke bo robilem mpfi w moim d13 i jedyne co nie dziala ta wlasnie to co opisales - czasowe nie dziala, na innej predkosci wycieraczki zatrzymuja sie dokladnie w momencie ich wylaczenia (nie wracaja do polozenia poczatkowego).
z czego masz wiazke?
kostke od silniczka wycieraczek (pod podszybiem) zmieniales czy zostawiles stara?
ja nie sciagalem podszybia (wszystkie zatrzaski pekaly), wiec upierdzielilem kable idace do kostki od silniczka i wlutowalem sie kablami z nowej wiazki. dzisiaj jeszcze raz posprawdzalem te luty, bo myslalem ze popieprzylem kable, ale kolory sie zgadzaja
wydaje mi sie ze jeszcze moga byc 2 przyczyny, albo od tego lutowania cos sie zjaralo w silniczku (kara za to ze nie chcialo mi sie kombinowac z podszybiem), albo cos w samym przelaczniku w patykach.. chociaz w to najmniej wierze.
ostatnio zmienialem wiazke bo robilem mpfi w moim d13 i jedyne co nie dziala ta wlasnie to co opisales - czasowe nie dziala, na innej predkosci wycieraczki zatrzymuja sie dokladnie w momencie ich wylaczenia (nie wracaja do polozenia poczatkowego).
z czego masz wiazke?
kostke od silniczka wycieraczek (pod podszybiem) zmieniales czy zostawiles stara?
ja nie sciagalem podszybia (wszystkie zatrzaski pekaly), wiec upierdzielilem kable idace do kostki od silniczka i wlutowalem sie kablami z nowej wiazki. dzisiaj jeszcze raz posprawdzalem te luty, bo myslalem ze popieprzylem kable, ale kolory sie zgadzaja
wydaje mi sie ze jeszcze moga byc 2 przyczyny, albo od tego lutowania cos sie zjaralo w silniczku (kara za to ze nie chcialo mi sie kombinowac z podszybiem), albo cos w samym przelaczniku w patykach.. chociaz w to najmniej wierze.
Wszystko przez inne ułożenie pinów we wtyczce, która idzie do brązowej puszki, która z kolei znajduje się w listwie bezpieczników (z drugiej strony niż bezpieczniki) Porównajcie jak były ułożone kabelki w tej wtycze w starych wiązkach a jak jest w nowych. Wystarczy zamienić miejscami dwa czy trzy kabelki
Powodzenia
Powodzenia
udalo sie naprawic wycieraczki
faktycznie byly zle podpiete kable w kostce o ktorej mowa wyzej.
problem wzial sie stad ze mialem podpieta wiazke usdm pod przekaznik eudm, a przekazniki eudm i usdm sa inne (inaczej sa rozmieszczone piny).
tu schematy jak powinny byc podlaczone kabelki:
eudm:
GRN/BLU - drzwi kierowcy
GRN/RED - drzwi pasazera
BLU/WHT - wlacznik wycieraczek
YEL/BLU - pierwszy/czasowy stopien pracy wycieraczek
BLU/GRN - powrot wycieraczek
usdm:
to samo co wyzej +
RED/BLU - niezapiete pasy kierowcy
BLU/WHT - brzewczyk od kluczyka w stacyjce (?) (nie pamietam czy to byl B/W 1 czy 2)
BLK/GRN - tez cos zwiazane z wycieraczkami/silniczkiem, nie mialem tego kabelka
faktycznie byly zle podpiete kable w kostce o ktorej mowa wyzej.
problem wzial sie stad ze mialem podpieta wiazke usdm pod przekaznik eudm, a przekazniki eudm i usdm sa inne (inaczej sa rozmieszczone piny).
tu schematy jak powinny byc podlaczone kabelki:
eudm:
GRN/BLU - drzwi kierowcy
GRN/RED - drzwi pasazera
BLU/WHT - wlacznik wycieraczek
YEL/BLU - pierwszy/czasowy stopien pracy wycieraczek
BLU/GRN - powrot wycieraczek
usdm:
to samo co wyzej +
RED/BLU - niezapiete pasy kierowcy
BLU/WHT - brzewczyk od kluczyka w stacyjce (?) (nie pamietam czy to byl B/W 1 czy 2)
BLK/GRN - tez cos zwiazane z wycieraczkami/silniczkiem, nie mialem tego kabelka
Ja tez sie z podobnym problemem uzeram od marca.. mianowicie po swapie z d15b2 -> d16z6 (wymieniane obydwie wiazki + ecu) nie dzialaja mi:
wycieraczki (1 bieg + wracaniedo pozycji)
sygnal przyominajcy o zapalonych swiatlach
lampka kabinowa przy otwartych drzwiach KIEROWCY
W zamian za te 3 rzeczy otrzymalem w bonusie brzeczek otwwartych drzwi (przypominjacy ruski budzik). Skrzynke bezpiecznikow, jak i sam duzy przekaznik mam te same co mialem w d15b2. Wiazki kabinowe a dokladnie fragment wiazki przy puszcze sa identyczne ( w d15 jak i d16). Nie mialem co zamieniac kolejnosci kabelkow, bo ciagle mam takie ustawienie:
5 pierwszych wejsc wolnych -> niebiesko-zielony -> zolto-niebieski -> niebiesko-bialy -> pistacjowo-czerwony -> zielono-niebieski
Reasumujac: wiazki (wtyczka wchodza w duzy przekanzik) sa identyczne, sama puszka byla nie wymieniana przy swapie. Objawy podobne do Waszych, a u Was jest to rozwiazywalny problem.. No i ogolnie wywalilem ten duzy przekaznik juz pol roku temu a wtyczka wisi se i sa identyczne objawy jak w przypadku podlaczonego przekaznika i wtyczki.. rozni sie jedynie tym ze nie ma "ruskiego budzika". Moze jakims cudem ma ktos na taka sytuacje recepte?
###
Pytanie do Zielak: wiesz moze ktory kabelek jest odpowiedzialny za brzeczek przypominajacy o zapalonych swiatlach? Bo podejrzewam ze brzeczke musi byc tez w tym duzym przekazniku, tymbardzije ze jest tam tez inny brzeczek (bibibibipp bibibipppp)
wycieraczki (1 bieg + wracaniedo pozycji)
sygnal przyominajcy o zapalonych swiatlach
lampka kabinowa przy otwartych drzwiach KIEROWCY
W zamian za te 3 rzeczy otrzymalem w bonusie brzeczek otwwartych drzwi (przypominjacy ruski budzik). Skrzynke bezpiecznikow, jak i sam duzy przekaznik mam te same co mialem w d15b2. Wiazki kabinowe a dokladnie fragment wiazki przy puszcze sa identyczne ( w d15 jak i d16). Nie mialem co zamieniac kolejnosci kabelkow, bo ciagle mam takie ustawienie:
5 pierwszych wejsc wolnych -> niebiesko-zielony -> zolto-niebieski -> niebiesko-bialy -> pistacjowo-czerwony -> zielono-niebieski
Reasumujac: wiazki (wtyczka wchodza w duzy przekanzik) sa identyczne, sama puszka byla nie wymieniana przy swapie. Objawy podobne do Waszych, a u Was jest to rozwiazywalny problem.. No i ogolnie wywalilem ten duzy przekaznik juz pol roku temu a wtyczka wisi se i sa identyczne objawy jak w przypadku podlaczonego przekaznika i wtyczki.. rozni sie jedynie tym ze nie ma "ruskiego budzika". Moze jakims cudem ma ktos na taka sytuacje recepte?
###
Pytanie do Zielak: wiesz moze ktory kabelek jest odpowiedzialny za brzeczek przypominajacy o zapalonych swiatlach? Bo podejrzewam ze brzeczke musi byc tez w tym duzym przekazniku, tymbardzije ze jest tam tez inny brzeczek (bibibibipp bibibipppp)
brzeczyk jest tylko 1.
masz przekaznik z kanadyjki skoro masz takie : bibibibipp bibibipppp, w przeciwienstwie do ciaglego syngnalu jaki mamy w europejskich eg.
najlepiej wez od kogos puszke z bezpiecnzikami (albo sam przekaznik) i zobaczy czy na innym bedzie dzialac.
u mnie na samym poczatku (zanim zaczalem sie bawic kablami w kostce) bylo tak samo jak u Ciebie.
masz przekaznik z kanadyjki skoro masz takie : bibibibipp bibibipppp, w przeciwienstwie do ciaglego syngnalu jaki mamy w europejskich eg.
najlepiej wez od kogos puszke z bezpiecnzikami (albo sam przekaznik) i zobaczy czy na innym bedzie dzialac.
u mnie na samym poczatku (zanim zaczalem sie bawic kablami w kostce) bylo tak samo jak u Ciebie.