Strona 1 z 3

Spalanie oleju

: ndz 29 sie 2010, 10:52:38
autor: jasiu0997
Siemanko wszystkim
W nie długim czasie planuje kupic civica w HB d15b2/b7 ale mam pytanie jak to jest z tym olejem ??
gdzies czytalem ze na wyzszych obrotach dopiero cos pali, na aukcjach ze wgl nie pali
a jeszcze gdzie indziej ze to jest honda i zawsze pali

moze troche głupie pytanie ale chcialbym wiedziec jak to naprawde jest
Mam nadzieje ze ktos pomoże ;) ;)

: ndz 29 sie 2010, 21:09:02
autor: klosek
każdy smochud bierzo olej nawet zdrowy

logiczne jak bedziesz ja do odcinki krecił to silnik musi wpiepszac olej szegulnie silniki V tec

: ndz 29 sie 2010, 21:32:53
autor: kruszyn
jak bedziesz upalał porządne bedzie łykać to oczywiste ;) w zależności od stanu silnika przy spokojnej eksploatacji nie powinno byc dużego problemu...

: ndz 29 sie 2010, 21:34:38
autor: kruszyn
klosek pisze:silniki V tec
Bez urazy ale VTEC!!! nie V tec :P

: ndz 29 sie 2010, 21:46:51
autor: serwal4
Zużycie oleju zawsze będzie;

Ja oszczędzam swój silnik i łyknął mi ~0.3l-0.4l oleju na obecne ~6 tysięcy km;
Podejrzewam, że jakbym kręcił go mocno gęsto (z reguły nie przekraczam - poza wyprzedzaniem - 4k rpm) to zużycie byłoby większe;

Znajomego CRX z D16Z5 (non VTEC) na zrobione w zeszłym roku 3600km tym autem (auto tylko do jazdy wiosna - jesień jak nie pada) wziął ~1l oleju;

Silniki z VTEC'iem biorące olej - norma;

: ndz 29 sie 2010, 23:07:25
autor: dj-napster
Ja mam 1991 z początku produkcji i wzięła 1L/8tyś. km., czasami jej deptałem ale nie do odcięcia. Mam silnik 1.5 bez zmiennego czasu otwarcia i wzniosu zaworów;]

Zauważyłem że ubywa oleju jak się wysoko kręci, czyli wszystko tak jak piszą wyżej;]
Uważaj przy zakupie bo możesz trafić na taką która się kwalifikuje do remontu, obejrzyj dobrze czy nie dymi z tłumika.
jasiu0997 pisze: a jeszcze gdzie indziej ze to jest honda i zawsze pali
Nie słuchaj bambro-mechaników
Każdy kilkunastoletni silnik musi wziąć trochę oleju bo elementy uszczelniające się zużywają..

: ndz 29 sie 2010, 23:10:57
autor: jasiu0997
a mniej wiecej przy jakich obrotach moze zaczac kopcic??
Dopiero wchodze w te tematy :)

: ndz 29 sie 2010, 23:19:09
autor: dj-napster
Normalnie wciskasz gaz (2-3 tyś) i już widzisz czy leci biały/niebieskawy dym z tłumika, zresztą w całym zakresie obrotów warto sprawdzić silnik. Na bank nie polecam żebyś sam sprawdzał tylko weź kogoś kto się zna lub po prostu jedź na stacje diagnostyczną przed zakupem (jeśli sprzedający się nie zgodzi to podziękuj od razu).

: ndz 29 sie 2010, 23:19:24
autor: serwal4
Nie ma reguły;

Choć jak kupi się auto zalane Moto-Doktorem czy innym specyfikem to faktycznie może nie brać oleju...

: ndz 29 sie 2010, 23:33:19
autor: jasiu0997
a da sie jakos rozpoznac ze jest wlany doktorek??

: ndz 29 sie 2010, 23:40:02
autor: serwal4
Patrząc na auto znajomego w które to wlał... nie;
Auto nie dymiło, nie wydawało dziwnych dźwięków itd;

: ndz 29 sie 2010, 23:50:24
autor: K23
serwal4 pisze:Patrząc na auto znajomego w które to wlał... nie;
Auto nie dymiło, nie wydawało dziwnych dźwięków itd;
...Do pierwszej wymiany oleju i nie zalania od razu doktóra.

: sob 02 paź 2010, 20:05:26
autor: trolulool
Moja zaczyna zasysać olej po 4500tyś obr i w tedy widać dopiero jak dymi :flex:

: śr 06 paź 2010, 20:48:36
autor: pawelvti
Jak już wyżej zostało napisane vtec lubi olej,ja jak jeżdzę spokojnie to nie weżmie grama ale jak troche powciskam co zdarza sie rzadko są zauważalne ubytki oleju(zaznaczam ze silnik jest po remoncie a troche oleju łyka)
A wiec jak już ktoś kiedyś napisał Honda Musi Dymić :laugh:

: ndz 10 paź 2010, 00:06:57
autor: trolulool
a jak by tak zalać minerala to niby by mniej wypalał tego oleju ale czy to nie nie wpłynie na prace silnika :bored: :gossip:

: ndz 10 paź 2010, 00:10:41
autor: dj-napster
trolulool pisze:a jak by tak zalać minerala to niby by mniej wypalał tego oleju ale czy to nie nie wpłynie na prace silnika :bored: :gossip:
Na pewno gorzej będzie smarował, na wysokich obrotach nie ma co jeździć gdy zalany jest mineralny

: ndz 10 paź 2010, 00:29:09
autor: umek
Nic nie wplynie,Normalnie to bedzie dzialalo.Chodzi tu o gestosc i dodatek srodkow uszchlatniejacych.Leje od kiedy mam h mineralny,i nie mam zamiaru sie spuszczAc nad tym.Wazne by yl dobry gatunkowo.Zalej chlopie dobry olej ,nawet/ masa sie tu spuszcza nad wlasciwoscciami oleju,jednak po h....j im olej z gornej półki jak auto bedzie eksploatowane na codzien?Castrol mineralny,a co powiedza twoi "ziomkowie" to juz twoja brocha.

: ndz 10 paź 2010, 10:23:23
autor: trolulool
haha każdy co innego miałem wcześciej seata system porshe i też tam był mineralny i co silnik stanął panewki nie wytrzymały nie chcial bym zeby to się powtórzyło bo lubię szybko jezdzić i tym bardziej jak się kręci silnik do końca :gunsmilie:

: ndz 21 lis 2010, 21:36:58
autor: Edler
Czyli mówicie że olej mineralny gorzej smaruje? Po czym to stwierdzacie? Miałem D15B2 które było głównym wyznawcą dymiącej Hondy w Gdyni. Litr oleju na 1000 km. Niby nie tragedia ale swoje jarał. Na początku półsytetyk czyli olej MINERALNY z uszlachetniaczami. Potem Mineralny i paliło tyle samo. Jakoś nie stwierdziłem róznicy w pracy silnika. Pracował tam samo na każdym oleju tylko z rury inaczej śmierdziało. Nie wydaje mi się żeby mineralny gorzej smarował. Podajcie jakieś przykłady.

: ndz 04 wrz 2011, 18:06:31
autor: Nocto
Edler pisze:Na początku półsytetyk czyli olej MINERALNY z uszlachetniaczami.
Od kiedy półsyntetyk to minerał? :szczena: