Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem

: pt 09 paź 2009, 19:40:14
autor: terik
Witam, mam problem z odpaleniem mojej hondy civic 1,5 LSI 95r z silnikiem d15b2, otoz dzis rano odpalilem i wszystko bylo ok postawilem i przeczyscilem swiece bo jedna byla zalana olejem, na jednym z kabli brakowalo tej gumowej uszczelki, gdy poczyscilem i powkladalem wedlug kolejnosci auto nie chce odpalic, dodam ze posiadam w niej instalacje gazowa, co moze byc przyczyna ze nie odpala ? sprawdzalem na drugich swiecach i bylo brak iskry

: ndz 11 paź 2009, 21:08:12
autor: Pecado
powienienes sprawdzić czy po przekreceniu zapłonu (zapalenie kontrolek ładowania i cisnienia oleju) masz zasilanie na wtyczce przed aparatem zapłonowym, jesli tak szukasz wewnatrz aparatu - zaczynasz od przeczyszczenia styków w kopułce i palcu rozdzilacza, nastepnie moduł zapłonowy i cewka.

: pn 12 paź 2009, 07:04:24
autor: umek
Jak zrobisz to co Pecado pisal i nie bedzie poprawy to ,moze ktorys z czujnikow przy silniku - np czujnik polozenia walu korbowego.

: pn 12 paź 2009, 12:22:07
autor: terik
zasilanie po przekreceniu zaplonu na wtyczce jest, styki kopulki i na palcu przeczyszczone modul i cewka ok, a auto nie pali ;/ co dalej ?

: pn 12 paź 2009, 12:43:40
autor: Stoowa
troche sie czepie.. ale... sam to przerabiam wlasnie ;] skad masz 100% pewnosci ze modul i cewka ok ? sprawdzales cewke czy nie dostaje przebicia przy wysokich napieciach ?

: pn 12 paź 2009, 23:17:13
autor: terik
sprawdzalem i iskra na cewce jest

: śr 14 paź 2009, 06:26:43
autor: umek
Rozumie,ze sprawdzales sobie kody bledow poprzez samodiagnostyke....?Jezeli to czujnik połozenia walu lub cos w podobie,komp zapamieta ten blad ,bedziesz mogl go odczytac.

: czw 15 paź 2009, 07:26:26
autor: Stoowa
nie no powoli... co wy z ta samodiagnostyka... to nie jest auto z 2009 roku zeby sobie mierzylo wszystko dookola lacznie z cisnieniem powietrza w kapciach i poziomem stresu kierowcy:)
facet pisze ze nie ma iskry na swiecy.. ale ma iskre na cewce... pomiedzy cewka a swieca jest... palec... kopulka... i kable...
jak sprawdziles ze masz iskre na cewce?? bo miernikiem raczej tego nie zrobisz...
sugerowalbym zrobic taki test.. zdejmij kopulke... wyjmij jedna ze swiec + przewod... gwint swiecy do masy... a koniec kabla do sprezynki ktora zobaczysz po zdjeciu kopulki... niech ktos zakreci i zobaczysz wtedy czy masz iskre.. powinna byc dosc czesto...
jesli wtedy bedzie iskra to usterka tkwi z kopulce+palec

dobrze tez pomierzyc rezystancje przewodow... manual mowi ze powinna byc ponizej 25k Ohm

tylko uwazaj przy tych testach i trzymaj kable tak zeby cie nie porazil prad... bo zamiast zobaczyc iskre zaczniesz "tanczyc" przy samochodzie...

: czw 15 paź 2009, 09:03:38
autor: Pecado
Jest jescze jedna opcja. Jesli wyciagałeś kable i teraz nie mozesz odpalić a masz iskre, to mozliwe ze zle podłaczyłeś kable. Iskre masz, ale w złym momencie w cyklu pracy silnika. Najlepiej zaczać metodycznie sprawdzać, jak radzi Stoowa. Inaczej nie dojdziesz gdzie jest pies pogrzebany.

: czw 15 paź 2009, 09:33:19
autor: terik
Stoowa pisze:jak sprawdziles ze masz iskre na cewce?? bo miernikiem raczej tego nie zrobisz...
sugerowalbym zrobic taki test.. zdejmij kopulke... wyjmij jedna ze swiec + przewod... gwint swiecy do masy... a koniec kabla do sprezynki ktora zobaczysz po zdjeciu kopulki... niech ktos zakreci i zobaczysz wtedy czy masz iskre.. powinna byc dosc czesto...
jesli wtedy bedzie iskra to usterka tkwi z kopulce+palec
wlasnie taki test zrobilem i iskra byla dosc czesto :]
Pecado pisze:Jest jescze jedna opcja. Jesli wyciagałeś kable i teraz nie mozesz odpalić a masz iskre, to mozliwe ze zle podłaczyłeś kable. Iskre masz, ale w złym momencie w cyklu pracy silnika. Najlepiej zaczać metodycznie sprawdzać, jak radzi Stoowa. Inaczej nie dojdziesz gdzie jest pies pogrzebany.
na 100% kable sa na swoim miejscu

: czw 15 paź 2009, 10:49:52
autor: piciu81
iskra jest na świecach? czy jej nie ma? jak nie ma to pewnie aparat, cieszyn miał podobnie w swoim ogórze:P sprawdzaj po kolei aż dojdziesz co to

: czw 15 paź 2009, 12:25:16
autor: Stoowa
skoro masz iskre przy podlaczeniu bezposrednio do sprezynki... to.. obejrzyj palec + 4 styki w kopulce... czy przypadkiem nie ma tam nalotu z na metalowych stykach.. ja ten nalot zesktobalem nozem.. a pozniej do metalu papierkiem sciernym... sam palec lekko papierem sciernym... zeby ladnie metal bylo widac... wyczyscic wnetrze kopulki z pylow itd... i wtedy zobaczyc czy jest iskra...juz z zalozeniem kopulki...


ps.
a)obejrzyj tez czy gdziec nie ma pekniec i czy izolator nie dostal przebicia i iskra nie ucieka gdzies na boki z kopulki... no i czy wogole sa przejscia elektryczne w kopulce tam gdzie powinny byc...
b) zakladam ze nie wyciagales calego aparatu zaplonowego? bo wtedy mozesz podlaczyc go obruconego o 180 stopni... i silnik nie zagada..

: pt 16 paź 2009, 12:27:46
autor: umek
heheheh.Sa juz prototypy aut wrazliwych na nasze emocje,nerwy itp.Wg.mnie samodiagnostyka jest podstawowa sprawa w sprawdzaniu problemow,nigdy nie wiadomo co kto robil,grzebal przy silniku,moze zachaczyl srubokretem badz lapskiem ?To jest podstawowa sprawa o ktorej nie nalezy zapominac,kolega mogl pominac pewne opisy problemu,wydajac mu sie ze sa blache - np ,ze grzebal przy silniku wczesniej.Mamy taka mozliwosc to korzystajmy z niej,jest to jakas pomoc i nie nalezy jej wykluczac.

: sob 17 paź 2009, 13:42:29
autor: terik
autko od czwartku u elektryka, ja nic wiecej nie wymysle ;/

: wt 27 paź 2009, 17:10:43
autor: terik
Witam :D odswiezam temat, przyczyna awarii byla padnieta cewka w aparacie