Problem z odpaleniem

Problemy z prądem.
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

Problem z odpaleniem

#1

Post autor: terik »

Witam, mam problem z odpaleniem mojej hondy civic 1,5 LSI 95r z silnikiem d15b2, otoz dzis rano odpalilem i wszystko bylo ok postawilem i przeczyscilem swiece bo jedna byla zalana olejem, na jednym z kabli brakowalo tej gumowej uszczelki, gdy poczyscilem i powkladalem wedlug kolejnosci auto nie chce odpalic, dodam ze posiadam w niej instalacje gazowa, co moze byc przyczyna ze nie odpala ? sprawdzalem na drugich swiecach i bylo brak iskry
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Post autor: Pecado »

powienienes sprawdzić czy po przekreceniu zapłonu (zapalenie kontrolek ładowania i cisnienia oleju) masz zasilanie na wtyczce przed aparatem zapłonowym, jesli tak szukasz wewnatrz aparatu - zaczynasz od przeczyszczenia styków w kopułce i palcu rozdzilacza, nastepnie moduł zapłonowy i cewka.
umek

#3

Post autor: umek »

Jak zrobisz to co Pecado pisal i nie bedzie poprawy to ,moze ktorys z czujnikow przy silniku - np czujnik polozenia walu korbowego.
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

#4

Post autor: terik »

zasilanie po przekreceniu zaplonu na wtyczce jest, styki kopulki i na palcu przeczyszczone modul i cewka ok, a auto nie pali ;/ co dalej ?
Stoowa

#5

Post autor: Stoowa »

troche sie czepie.. ale... sam to przerabiam wlasnie ;] skad masz 100% pewnosci ze modul i cewka ok ? sprawdzales cewke czy nie dostaje przebicia przy wysokich napieciach ?
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

#6

Post autor: terik »

sprawdzalem i iskra na cewce jest
umek

#7

Post autor: umek »

Rozumie,ze sprawdzales sobie kody bledow poprzez samodiagnostyke....?Jezeli to czujnik połozenia walu lub cos w podobie,komp zapamieta ten blad ,bedziesz mogl go odczytac.
Stoowa

#8

Post autor: Stoowa »

nie no powoli... co wy z ta samodiagnostyka... to nie jest auto z 2009 roku zeby sobie mierzylo wszystko dookola lacznie z cisnieniem powietrza w kapciach i poziomem stresu kierowcy:)
facet pisze ze nie ma iskry na swiecy.. ale ma iskre na cewce... pomiedzy cewka a swieca jest... palec... kopulka... i kable...
jak sprawdziles ze masz iskre na cewce?? bo miernikiem raczej tego nie zrobisz...
sugerowalbym zrobic taki test.. zdejmij kopulke... wyjmij jedna ze swiec + przewod... gwint swiecy do masy... a koniec kabla do sprezynki ktora zobaczysz po zdjeciu kopulki... niech ktos zakreci i zobaczysz wtedy czy masz iskre.. powinna byc dosc czesto...
jesli wtedy bedzie iskra to usterka tkwi z kopulce+palec

dobrze tez pomierzyc rezystancje przewodow... manual mowi ze powinna byc ponizej 25k Ohm

tylko uwazaj przy tych testach i trzymaj kable tak zeby cie nie porazil prad... bo zamiast zobaczyc iskre zaczniesz "tanczyc" przy samochodzie...
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Post autor: Pecado »

Jest jescze jedna opcja. Jesli wyciagałeś kable i teraz nie mozesz odpalić a masz iskre, to mozliwe ze zle podłaczyłeś kable. Iskre masz, ale w złym momencie w cyklu pracy silnika. Najlepiej zaczać metodycznie sprawdzać, jak radzi Stoowa. Inaczej nie dojdziesz gdzie jest pies pogrzebany.
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

#10

Post autor: terik »

Stoowa pisze:jak sprawdziles ze masz iskre na cewce?? bo miernikiem raczej tego nie zrobisz...
sugerowalbym zrobic taki test.. zdejmij kopulke... wyjmij jedna ze swiec + przewod... gwint swiecy do masy... a koniec kabla do sprezynki ktora zobaczysz po zdjeciu kopulki... niech ktos zakreci i zobaczysz wtedy czy masz iskre.. powinna byc dosc czesto...
jesli wtedy bedzie iskra to usterka tkwi z kopulce+palec
wlasnie taki test zrobilem i iskra byla dosc czesto :]
Pecado pisze:Jest jescze jedna opcja. Jesli wyciagałeś kable i teraz nie mozesz odpalić a masz iskre, to mozliwe ze zle podłaczyłeś kable. Iskre masz, ale w złym momencie w cyklu pracy silnika. Najlepiej zaczać metodycznie sprawdzać, jak radzi Stoowa. Inaczej nie dojdziesz gdzie jest pies pogrzebany.
na 100% kable sa na swoim miejscu
piciu81
Forumowy As
Posty: 179
Rejestracja: śr 25 cze 2008, 11:04:52
Lokalizacja: CT

#11

Post autor: piciu81 »

iskra jest na świecach? czy jej nie ma? jak nie ma to pewnie aparat, cieszyn miał podobnie w swoim ogórze:P sprawdzaj po kolei aż dojdziesz co to
NO RACE NO FUN!
Stoowa

#12

Post autor: Stoowa »

skoro masz iskre przy podlaczeniu bezposrednio do sprezynki... to.. obejrzyj palec + 4 styki w kopulce... czy przypadkiem nie ma tam nalotu z na metalowych stykach.. ja ten nalot zesktobalem nozem.. a pozniej do metalu papierkiem sciernym... sam palec lekko papierem sciernym... zeby ladnie metal bylo widac... wyczyscic wnetrze kopulki z pylow itd... i wtedy zobaczyc czy jest iskra...juz z zalozeniem kopulki...


ps.
a)obejrzyj tez czy gdziec nie ma pekniec i czy izolator nie dostal przebicia i iskra nie ucieka gdzies na boki z kopulki... no i czy wogole sa przejscia elektryczne w kopulce tam gdzie powinny byc...
b) zakladam ze nie wyciagales calego aparatu zaplonowego? bo wtedy mozesz podlaczyc go obruconego o 180 stopni... i silnik nie zagada..
umek

#13

Post autor: umek »

heheheh.Sa juz prototypy aut wrazliwych na nasze emocje,nerwy itp.Wg.mnie samodiagnostyka jest podstawowa sprawa w sprawdzaniu problemow,nigdy nie wiadomo co kto robil,grzebal przy silniku,moze zachaczyl srubokretem badz lapskiem ?To jest podstawowa sprawa o ktorej nie nalezy zapominac,kolega mogl pominac pewne opisy problemu,wydajac mu sie ze sa blache - np ,ze grzebal przy silniku wczesniej.Mamy taka mozliwosc to korzystajmy z niej,jest to jakas pomoc i nie nalezy jej wykluczac.
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

#14

Post autor: terik »

autko od czwartku u elektryka, ja nic wiecej nie wymysle ;/
terik
Berbeć
Posty: 32
Rejestracja: pt 09 paź 2009, 19:27:39
Lokalizacja: Rybnik

#15

Post autor: terik »

Witam :D odswiezam temat, przyczyna awarii byla padnieta cewka w aparacie
Zablokowany