Strona 1 z 2

Czy każdy Civic wolno kręci?

: ndz 13 wrz 2009, 14:28:38
autor: mariusz87
Witam,
pytanie mam dosyć głupie ale wolę mieć pewność, tym bardziej że auto mam od niedawna. Chodzi mi o to czy w Waszych Hondach rozrusznik tak wolno kręci, normalnie jak chcę odpalić auto to muszę pokręcić mniej więcej 3 sekundy żeby silnik odpalił. Alternator ładuje bardzo dobrze, sprawdzany był przy okazji wymiany łożysk. Nie wykluczam że akumulator jest do wymiany chociaż nie ma jednoznacznych objawów jego zużycia.

: ndz 13 wrz 2009, 14:43:37
autor: serwal4
U mnie zależy, ale 3sec nie potrzebuje:

Czasem wręcz błyskawicznie po przekręceniu kluczyka odpala;
Czasem to jest 1.5-2sec max;

W zimę bywa gorzej, mówię o obecnych warunkach;

: ndz 13 wrz 2009, 14:58:22
autor: mariusz87
Poszedłem jeszcze sprawdzić co tam za akumulator siedzi, jest tam jakiś obsługowy jeszcze Bosch 45Ah/300A, dolałem wody destylowanej bo płyty były widoczne.
Pewnie i tak mnie nie ominie wymiana aku przed zimą. Szkoda że nie mam na podmianę jakiegoś akumulatora (mam ale 60Ah/4xxA, chyba za mocny no i nie jest on do "japońca").

: ndz 13 wrz 2009, 15:47:52
autor: Spinak
Moje tez ok 2,5 sek -3 sek kreci zanim załapie poniej już jest ok. A aku mam 10miesięczne:(

: ndz 13 wrz 2009, 18:34:56
autor: zajonc
Według instrukcji jest tak że prawidłowo się powinno odpalać auto po uprzednim depnięciu na pedał gazu, zdjęciu nogi i przekręceniu kluczyka. Ja tak robię u siebie i odpala za każdym razem w moment a kiedyś o tym nie wiedziałem i tak mi chechłał

: ndz 13 wrz 2009, 19:01:16
autor: mariusz87
Czyli mam rozumieć że włączam zapłon (dodatkowo czekam aż check zniknie)-> wciskam gaz, puszczam pedał gazu-> odpalam auto ?

: ndz 13 wrz 2009, 19:23:46
autor: witia
To co pisze kolega wyżej to na gaźniku, ty masz wtrysk więc nic nie da. A jak wyglądają świece, sprężanie na cylindrach, przewody, kopułka, wreszcie może pompa umiera - spróbój dwa trzy razy wlączyć zapłon i dopiero wtedy odpalać i ostatnia sprawa czy ten rozrusznik szybko kręci czy może powoli(kończą się szczotki, tulejki, łożyska czy coś tam jeszcze inego :))

: ndz 13 wrz 2009, 19:28:37
autor: mariusz87
Świece są dobre, bo sprawdzałem. Przewody też wyglądają na dobre, ale jak z resztą układu zapłonowego to nie wiem, bo do aparatu się nie dobierałem, tak samo nie sprawdzałem sprężania, bo silnik chodzi dobrze. Rozrusznik kręci według mnie powoli, chociaż mam jeszcze Astrę F i tam kręci tak samo wolno. Mimo wszystko sądzę że rozrusznik ma jeszcze siłę zakręcić, a gdy kręci pracuje cicho (nic nie wyje), gdyby szczotki były zużyte to raczej byłyby problemy z uruchomieniem rozrusznika (myślę że mnie zrozumiecie).

: ndz 13 wrz 2009, 19:29:10
autor: Spinak
Kopułke mam nówke kable też, swiece maja pol roku, kręci szybko, ok 3 sek i zawsze pali ale możliwe że to pompa;/

: ndz 13 wrz 2009, 21:20:36
autor: ceelx
mariusz87, podepnij sie z tym 60AH na chwile i zobaczysz czy jest roznica.

: wt 15 wrz 2009, 20:49:14
autor: Styler
U mnie pół sekundy, czasami nawet ćwierć ;) Robię tak jak Zajonc opisał. Chodzi o D13b2

: śr 23 wrz 2009, 22:17:25
autor: mariusz87
Nagrałem film jak odpala moje auto, będzie mogli ocenić sami czy coś jest z nim nie tak :D

Tutaj p całonocnym postoju:


A tutaj po chwili odpalam ją drugi raz:

: śr 23 wrz 2009, 22:31:06
autor: ceelx
u mnie ten pierwszy raz mooooooze trooszke szybciej lapie a tak to w normie

: śr 23 wrz 2009, 22:32:30
autor: Spinak
mariusz87 to jest norma:) paliwo musi z pompy dojść . Pozdro

: śr 23 wrz 2009, 22:35:53
autor: mariusz87
Też mi się wydaje że to układ paliwowy tak działa :) Skoro mówicie, że normy są spełnione to chyba nie mam się czym martwić :!:

W weekend dla sportu przejrzę rozrusznik, automat z tego co wiem nie jest rozbieralny :!:

: śr 23 wrz 2009, 22:37:52
autor: ceelx
a po przekreceniu kluczyka na II, czekasz az pompa sie wylaczy :!:

: śr 23 wrz 2009, 22:39:51
autor: mariusz87
Czekam, a jak :) Zawsze czekam aż check zniknie.

: pn 12 paź 2009, 07:12:21
autor: umek
mariusz87 pisze:Nagrałem film jak odpala moje auto, będzie mogli ocenić sami czy coś jest z nim nie tak :D

Tutaj p całonocnym postoju:


A tutaj po chwili odpalam ją drugi raz:
1wszy troszke za dlugo kreci na moje oko,na 2gim filmiku juz ok jest,ale to normal bo silnik juz pracowal troche..Z tego co slychac to za 1 razem po calonocnym postoju to jest 4-5 obrotow walu.Troche za duzo,nawet zima powinny byc max 4 przy duzym mrozie.Moze to kwestia zuzycia aku,podepnij ta 60 jak pisal ceelx i lookaj.Wiem,ze przed awaria TPS-a przy 1 kreceniu silnik odpalal u mnie za max 2 obrotem walu.Przy silnych mrozach za 3 juz palił(mowie o duzym mrozie a nie -7 )teraz musze krecic okolo 3-4 czasami 5 obrotow wału korbowego po dluzszym postoju.No i alternator rowniez do sprawdzenia,sprawdz jakie masz napiecie na aku,bedziesz wiedzial czy jest juz zmeczony zyciem.Wartośc napięcia akumulatora naładowanego to powyżej 12,5 V bodajze.
Moze tez byc ,ze cos zre ci prad i rozladowuje aku,a alternator jest ok.

: sob 17 paź 2009, 21:49:28
autor: mariusz87
Problem rozwiązany :) Winny był akumulator, który faktycznie był do d***, nowa Centra sprawiła że autko szybko... bardzo szybko :D

: pn 30 lis 2009, 08:08:05
autor: piotrekla
muszu siebie tez aku zobaczyc bo tez jakos pogorszyło sie zapalanie