Czy każdy Civic wolno kręci?

Problemy z prądem.
mariusz87

Czy każdy Civic wolno kręci?

#1

Post autor: mariusz87 »

Witam,
pytanie mam dosyć głupie ale wolę mieć pewność, tym bardziej że auto mam od niedawna. Chodzi mi o to czy w Waszych Hondach rozrusznik tak wolno kręci, normalnie jak chcę odpalić auto to muszę pokręcić mniej więcej 3 sekundy żeby silnik odpalił. Alternator ładuje bardzo dobrze, sprawdzany był przy okazji wymiany łożysk. Nie wykluczam że akumulator jest do wymiany chociaż nie ma jednoznacznych objawów jego zużycia.
serwal4

#2

Post autor: serwal4 »

U mnie zależy, ale 3sec nie potrzebuje:

Czasem wręcz błyskawicznie po przekręceniu kluczyka odpala;
Czasem to jest 1.5-2sec max;

W zimę bywa gorzej, mówię o obecnych warunkach;
mariusz87

#3

Post autor: mariusz87 »

Poszedłem jeszcze sprawdzić co tam za akumulator siedzi, jest tam jakiś obsługowy jeszcze Bosch 45Ah/300A, dolałem wody destylowanej bo płyty były widoczne.
Pewnie i tak mnie nie ominie wymiana aku przed zimą. Szkoda że nie mam na podmianę jakiegoś akumulatora (mam ale 60Ah/4xxA, chyba za mocny no i nie jest on do "japońca").
Spinak

#4

Post autor: Spinak »

Moje tez ok 2,5 sek -3 sek kreci zanim załapie poniej już jest ok. A aku mam 10miesięczne:(
zajonc

#5

Post autor: zajonc »

Według instrukcji jest tak że prawidłowo się powinno odpalać auto po uprzednim depnięciu na pedał gazu, zdjęciu nogi i przekręceniu kluczyka. Ja tak robię u siebie i odpala za każdym razem w moment a kiedyś o tym nie wiedziałem i tak mi chechłał
mariusz87

#6

Post autor: mariusz87 »

Czyli mam rozumieć że włączam zapłon (dodatkowo czekam aż check zniknie)-> wciskam gaz, puszczam pedał gazu-> odpalam auto ?
witia

#7

Post autor: witia »

To co pisze kolega wyżej to na gaźniku, ty masz wtrysk więc nic nie da. A jak wyglądają świece, sprężanie na cylindrach, przewody, kopułka, wreszcie może pompa umiera - spróbój dwa trzy razy wlączyć zapłon i dopiero wtedy odpalać i ostatnia sprawa czy ten rozrusznik szybko kręci czy może powoli(kończą się szczotki, tulejki, łożyska czy coś tam jeszcze inego :))
mariusz87

#8

Post autor: mariusz87 »

Świece są dobre, bo sprawdzałem. Przewody też wyglądają na dobre, ale jak z resztą układu zapłonowego to nie wiem, bo do aparatu się nie dobierałem, tak samo nie sprawdzałem sprężania, bo silnik chodzi dobrze. Rozrusznik kręci według mnie powoli, chociaż mam jeszcze Astrę F i tam kręci tak samo wolno. Mimo wszystko sądzę że rozrusznik ma jeszcze siłę zakręcić, a gdy kręci pracuje cicho (nic nie wyje), gdyby szczotki były zużyte to raczej byłyby problemy z uruchomieniem rozrusznika (myślę że mnie zrozumiecie).
Ostatnio zmieniony ndz 13 wrz 2009, 19:29:50 przez mariusz87, łącznie zmieniany 1 raz.
Spinak

#9

Post autor: Spinak »

Kopułke mam nówke kable też, swiece maja pol roku, kręci szybko, ok 3 sek i zawsze pali ale możliwe że to pompa;/
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#10

Post autor: ceelx »

mariusz87, podepnij sie z tym 60AH na chwile i zobaczysz czy jest roznica.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Styler

#11

Post autor: Styler »

U mnie pół sekundy, czasami nawet ćwierć ;) Robię tak jak Zajonc opisał. Chodzi o D13b2
mariusz87

#12

Post autor: mariusz87 »

Nagrałem film jak odpala moje auto, będzie mogli ocenić sami czy coś jest z nim nie tak :D

Tutaj p całonocnym postoju:


A tutaj po chwili odpalam ją drugi raz:
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#13

Post autor: ceelx »

u mnie ten pierwszy raz mooooooze trooszke szybciej lapie a tak to w normie
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Spinak

#14

Post autor: Spinak »

mariusz87 to jest norma:) paliwo musi z pompy dojść . Pozdro
mariusz87

#15

Post autor: mariusz87 »

Też mi się wydaje że to układ paliwowy tak działa :) Skoro mówicie, że normy są spełnione to chyba nie mam się czym martwić :!:

W weekend dla sportu przejrzę rozrusznik, automat z tego co wiem nie jest rozbieralny :!:
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#16

Post autor: ceelx »

a po przekreceniu kluczyka na II, czekasz az pompa sie wylaczy :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
mariusz87

#17

Post autor: mariusz87 »

Czekam, a jak :) Zawsze czekam aż check zniknie.
umek

#18

Post autor: umek »

mariusz87 pisze:Nagrałem film jak odpala moje auto, będzie mogli ocenić sami czy coś jest z nim nie tak :D

Tutaj p całonocnym postoju:


A tutaj po chwili odpalam ją drugi raz:
1wszy troszke za dlugo kreci na moje oko,na 2gim filmiku juz ok jest,ale to normal bo silnik juz pracowal troche..Z tego co slychac to za 1 razem po calonocnym postoju to jest 4-5 obrotow walu.Troche za duzo,nawet zima powinny byc max 4 przy duzym mrozie.Moze to kwestia zuzycia aku,podepnij ta 60 jak pisal ceelx i lookaj.Wiem,ze przed awaria TPS-a przy 1 kreceniu silnik odpalal u mnie za max 2 obrotem walu.Przy silnych mrozach za 3 juz palił(mowie o duzym mrozie a nie -7 )teraz musze krecic okolo 3-4 czasami 5 obrotow wału korbowego po dluzszym postoju.No i alternator rowniez do sprawdzenia,sprawdz jakie masz napiecie na aku,bedziesz wiedzial czy jest juz zmeczony zyciem.Wartośc napięcia akumulatora naładowanego to powyżej 12,5 V bodajze.
Moze tez byc ,ze cos zre ci prad i rozladowuje aku,a alternator jest ok.
mariusz87

#19

Post autor: mariusz87 »

Problem rozwiązany :) Winny był akumulator, który faktycznie był do d***, nowa Centra sprawiła że autko szybko... bardzo szybko :D
piotrekla

#20

Post autor: piotrekla »

muszu siebie tez aku zobaczyc bo tez jakos pogorszyło sie zapalanie
ODPOWIEDZ