Czy każdy Civic wolno kręci?
Czy każdy Civic wolno kręci?
Witam,
pytanie mam dosyć głupie ale wolę mieć pewność, tym bardziej że auto mam od niedawna. Chodzi mi o to czy w Waszych Hondach rozrusznik tak wolno kręci, normalnie jak chcę odpalić auto to muszę pokręcić mniej więcej 3 sekundy żeby silnik odpalił. Alternator ładuje bardzo dobrze, sprawdzany był przy okazji wymiany łożysk. Nie wykluczam że akumulator jest do wymiany chociaż nie ma jednoznacznych objawów jego zużycia.
pytanie mam dosyć głupie ale wolę mieć pewność, tym bardziej że auto mam od niedawna. Chodzi mi o to czy w Waszych Hondach rozrusznik tak wolno kręci, normalnie jak chcę odpalić auto to muszę pokręcić mniej więcej 3 sekundy żeby silnik odpalił. Alternator ładuje bardzo dobrze, sprawdzany był przy okazji wymiany łożysk. Nie wykluczam że akumulator jest do wymiany chociaż nie ma jednoznacznych objawów jego zużycia.
Poszedłem jeszcze sprawdzić co tam za akumulator siedzi, jest tam jakiś obsługowy jeszcze Bosch 45Ah/300A, dolałem wody destylowanej bo płyty były widoczne.
Pewnie i tak mnie nie ominie wymiana aku przed zimą. Szkoda że nie mam na podmianę jakiegoś akumulatora (mam ale 60Ah/4xxA, chyba za mocny no i nie jest on do "japońca").
Pewnie i tak mnie nie ominie wymiana aku przed zimą. Szkoda że nie mam na podmianę jakiegoś akumulatora (mam ale 60Ah/4xxA, chyba za mocny no i nie jest on do "japońca").
To co pisze kolega wyżej to na gaźniku, ty masz wtrysk więc nic nie da. A jak wyglądają świece, sprężanie na cylindrach, przewody, kopułka, wreszcie może pompa umiera - spróbój dwa trzy razy wlączyć zapłon i dopiero wtedy odpalać i ostatnia sprawa czy ten rozrusznik szybko kręci czy może powoli(kończą się szczotki, tulejki, łożyska czy coś tam jeszcze inego
Świece są dobre, bo sprawdzałem. Przewody też wyglądają na dobre, ale jak z resztą układu zapłonowego to nie wiem, bo do aparatu się nie dobierałem, tak samo nie sprawdzałem sprężania, bo silnik chodzi dobrze. Rozrusznik kręci według mnie powoli, chociaż mam jeszcze Astrę F i tam kręci tak samo wolno. Mimo wszystko sądzę że rozrusznik ma jeszcze siłę zakręcić, a gdy kręci pracuje cicho (nic nie wyje), gdyby szczotki były zużyte to raczej byłyby problemy z uruchomieniem rozrusznika (myślę że mnie zrozumiecie).
Ostatnio zmieniony ndz 13 wrz 2009, 19:29:50 przez mariusz87, łącznie zmieniany 1 raz.
mariusz87, podepnij sie z tym 60AH na chwile i zobaczysz czy jest roznica.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
u mnie ten pierwszy raz mooooooze trooszke szybciej lapie a tak to w normie
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
a po przekreceniu kluczyka na II, czekasz az pompa sie wylaczy :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
1wszy troszke za dlugo kreci na moje oko,na 2gim filmiku juz ok jest,ale to normal bo silnik juz pracowal troche..Z tego co slychac to za 1 razem po calonocnym postoju to jest 4-5 obrotow walu.Troche za duzo,nawet zima powinny byc max 4 przy duzym mrozie.Moze to kwestia zuzycia aku,podepnij ta 60 jak pisal ceelx i lookaj.Wiem,ze przed awaria TPS-a przy 1 kreceniu silnik odpalal u mnie za max 2 obrotem walu.Przy silnych mrozach za 3 juz palił(mowie o duzym mrozie a nie -7 )teraz musze krecic okolo 3-4 czasami 5 obrotow wału korbowego po dluzszym postoju.No i alternator rowniez do sprawdzenia,sprawdz jakie masz napiecie na aku,bedziesz wiedzial czy jest juz zmeczony zyciem.Wartośc napięcia akumulatora naładowanego to powyżej 12,5 V bodajze.mariusz87 pisze:Nagrałem film jak odpala moje auto, będzie mogli ocenić sami czy coś jest z nim nie tak
Tutaj p całonocnym postoju:
A tutaj po chwili odpalam ją drugi raz:
Moze tez byc ,ze cos zre ci prad i rozladowuje aku,a alternator jest ok.