Strona 1 z 1

Problem z silnikiem D15B2 "Porada"

: czw 14 sty 2016, 15:56:30
autor: Matthew96
Witam wszystkich! Jestem mlody i nie znam sie bardzo, dlatego pisze tutaj o porade... Mam Civic EG z silnikiem D15B2 z 230.000km i mi bieze olej na wiekszych obrotach... (od 3,5tys rpm). Nie chce kupowac nowego silnika bo to jest kot w worku... moze byc ze jest nawet w gorszym stanie... myslalem o regeneracji.. niewiem..
Dzieki wszystkim za pomoc!

: czw 14 sty 2016, 16:04:38
autor: gruszecky
remont silnika d15b2 to gra nie warta świeczki

: czw 14 sty 2016, 16:39:48
autor: Matthew96
gruszecky pisze:remont silnika d15b2 to gra nie warta świeczki
To co moghe zrobic?

: czw 14 sty 2016, 16:41:12
autor: Laskosz
zmienić uszczelniacze i pierścienie. Remont wyjdzie zapewne więcej niż dałeś za całe auto

: czw 14 sty 2016, 17:08:29
autor: Matthew96
Laskosz pisze:zmienić uszczelniacze i pierścienie. Remont wyjdzie zapewne dużo więcej niż dałeś za całe auto
Ile tak gdzies remont? Bo jak sie wymieni tylko pierscienie i uszczelki to kto wie czy cos innego nie pujdzie?

: czw 14 sty 2016, 17:23:31
autor: Laskosz
Może wystarczy zmienić to co napisałem, ale to już musi podjąć decyzje mechanik który oceni w jakim stanie jest ten silnik.

: czw 14 sty 2016, 18:05:43
autor: Matthew96
Laskosz pisze:Może wystarczy zmienić to co napisałem, ale to już musi podjąć decyzje mechanik który oceni w jakim stanie jest ten silnik.
Problem w tyn ze mieszkam we wloszech... i mechanicy tutaj wiedza tyle co ja... czyli nic... bylem u jednego co robi auta do rally... i mi powiedzial ze silnik jest do wymiany.... zebym se znalazl jakis na szrocie w dobrym stanie.... poczytalem troche na necie i mi sie wydaje ze regeneracja mniej kosztuje i wiadomo ze bedzie jezdzil... a ze szrotu to kot w worku... dlatego szukam porad w forum polskim...

: czw 14 sty 2016, 18:39:42
autor: Grzesieek
Wersja minimum to +/- 800zł (strzał), za same części, nie licząc robocizny. I też nie masz pewności, że twój silnik do czegoś jeszcze się nadaje.

: czw 14 sty 2016, 18:43:37
autor: Matthew96
Grzesieek pisze:Wersja minimum to +/- 800zł (strzał), za same części, nie licząc robocizny. I też nie masz pewności, że twój silnik do czegoś jeszcze się nadaje.
Mam limiti 2tysie tak gdzies :P

: czw 14 sty 2016, 18:55:03
autor: Grzesieek
Sam robisz? Czy zlecasz komuś?

: czw 14 sty 2016, 19:02:30
autor: Matthew96
Grzesieek pisze:Sam robisz? Czy zlecasz komuś?
sam niemam jak... chcialbym znalesc jakas firme co sie tym zajmuje najlepiej.. tylko teraz niewiem gdzie... czy blisko bielska-bialej czy rzeszow... zalezy gdzie bede w lutym :P

: pt 15 sty 2016, 12:41:22
autor: gruszecky
liczymy średnie koszty , M= część konieczna do małego remontu, D= do dużego, MD=do obu

Uszczelka pod głowicę: 150 PLN MD
Uszczelniacze zaworowe: 200 PLN MD
Pierścienie tłokowe: : 150 PLN MD

Panewki główne : 130 PLN D
Panewki Korbowodowe: 100 PLN D
Tłoki pierwszy nadwymiar: 180 PLN D

Planowanie głowicy: 200 PLN MD
Szlif i honowanie bloku: 500 PLN D

Robota : 800 PLN M
min. 1300 PLN D

Warto przy tej okazji wymienić rozrząd (300 PLN) , pompę wody (130 PLN), uszczelkę pod kapę zaworową i gniazd świec (50 PLN)

: pt 15 sty 2016, 15:26:51
autor: Matthew96
gruszecky pisze:liczymy średnie koszty , M= część konieczna do małego remontu, D= do dużego, MD=do obu

Uszczelka pod głowicę: 150 PLN MD
Uszczelniacze zaworowe: 200 PLN MD
Pierścienie tłokowe: : 150 PLN MD

Panewki główne : 130 PLN D
Panewki Korbowodowe: 100 PLN D
Tłoki pierwszy nadwymiar: 180 PLN D

Planowanie głowicy: 200 PLN MD
Szlif i honowanie bloku: 500 PLN D

Robota : 800 PLN M
min. 1300 PLN D

Warto przy tej okazji wymienić rozrząd (300 PLN) , pompę wody (130 PLN), uszczelkę pod kapę zaworową i gniazd świec (50 PLN)
Dzieki za ceny! :) Duzy remont to najlepsze rozwiazanie?

: pt 15 sty 2016, 15:28:19
autor: Laskosz
Najlepsze rozwiązanie to remontować już chociaż d16z6, a nie d15b2

: pt 15 sty 2016, 15:29:59
autor: Matthew96
Laskosz pisze:Najlepsze rozwiązanie to remontować już chociaż d16z6, a nie d15b2
No wiem ale niemam... a jak bym wziol to bedzie kosztowac wszystko o wiele wiecej...

: pt 15 sty 2016, 17:13:10
autor: Drix
Rozrzad i pompa wody to Cie ponioslo ;)
Pasek gates,pompa gmb, napinacz nsk - 200 pl
Generalnie remontu d15b2 bym nie robil. Jak juz to bym polowa na d16z6 i jego zrobil od podstaw w razie potrzeby ;)

: pt 15 sty 2016, 23:12:41
autor: Matthew96
Drix pisze:Rozrzad i pompa wody to Cie ponioslo ;)
Pasek gates,pompa gmb, napinacz nsk - 200 pl
Generalnie remontu d15b2 bym nie robil. Jak juz to bym polowa na d16z6 i jego zrobil od podstaw w razie potrzeby ;)
A gdzie znalesc D16Z6? Ile tak gdzies moze kosztowac? No i remont tez bedzie trzeba zrobic jak jest urzywany bo robie sporo km tez... i jestem za granica czyli musi byc na 100% dobry.... :/