Czytałem, ale ogólnik "Podpinamy podciśnienia" niewiele mi mówi
: czw 16 lip 2015, 21:21:36
autor: Logan
To te fotki tam nie pomogą? Niuńka pomęcz Niech się przyda na coś.
: czw 16 lip 2015, 21:29:07
autor: Laskosz
Albo pokaż czego nie wiesz
: wt 21 lip 2015, 13:28:51
autor: Grzesieek
Auto nie odpala, robi tylko coś takiego:
Czyli po przekręceniu kluczyka wstaje na chwile i tyle. Ponowne kręcenie kluczykiem nie przynosi rezultatu, muszę go cofnąć, i przekręcić ponownie.
więc podłączyłem wszystko tak:
(Map sensor wpiąłem tutaj (zamieniałem jeszcze miejscami pod inne pasujące miejsce w okolice silniczka krokowego, ale nie się nie zmieniło)):
(Ten wężyk od chłodzenia nie wiem gdzie wpiąć, bo nie wiedzę miejsca dla niego):
: wt 21 lip 2015, 14:26:24
autor: RaDar
Sory ale bez dźwięku nie słyszę, rozrusznik kręci? normalnie? sprawdzałeś go może na krótko? masy też sprawdzone?
A ten wąż od chłodzenia z bloku wychodzi jakoś?
Btw fajne kolano zamiast U kształtnej ruurki
: wt 21 lip 2015, 17:24:23
autor: Grzesieek
Normalnie żwawo kręci. Kolano to drut opcja na chwile Także luz.
: wt 21 lip 2015, 22:21:40
autor: RaDar
A jak z tym przewodem od chlodzenia? Ty zmieniles tą rurke od pompy wody do termostatu? Bo powinienes miec w niej 2 wyjscia.
A kolana nie hejce, sam nie mam tej U rurki i troche przykrótką tam dalem
No nie mam pojecia co to moze byc
: sob 25 lip 2015, 19:43:02
autor: Grzesieek
Samodiagnostyka wyrzuciła błąd 13, czyli czujnik atmosferyczny, który nie powinien mieć wpływu na uruchomienie silnika.
Podejrzenie jest na wtryski, chcemy je odkręcić i zobaczyć czy działają...
Macie jakieś sensowne pomysły co z tym robić?
24.07.2015
Przejrzałem jeszcze raz piny przy wtyczce od kompa wg tej instrukcji: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... -swap.html i wszystko poza kolejnością wtrysków, którą poprawiłem (i nic to nie zmieniło) było ok. Auto nadal nie odpala na dłużej niż sekundę jak na filmie.
Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?
_________________________________________________
25.07.2015
W momencie kręcenia rozrusznikiem na wtryskach są tylko 3V...
W tej chwili wygląda to tak: kluczyk na zapłon, na wtrysku jest 12V, po chwili spada do 0, kluczyk na rozrusznik, auto załapuje na ułamek sekundy i gaśnie. Jak ponownie przekręcam kluczyk na rozrusznik (bez cofania) to auto już nie załapuje i na wtrysku jest napięcie ok. 10V.
: sob 01 sie 2015, 17:01:25
autor: niuniexPL
Mordo... miałem tak samo jak robiłem swapa przy odpalaniu. Dopchnij porządnie wszystkie styki przy kompie, to raz. dwa - sprawdź czy nie pomyliłeś kabli białych przy aparacie zapłonowym. kurde, nie pamiętam co ja dokładnie zrobiłem że zaczęło działać... wydaje mi się, że podopychalem dobrze kable w kostkach, poczyściłem kostki wszystkie i podopinałem mocno, pozamieniałem kable dwa białe przy aparacie i grało. Wysyłaj mi foty na fb i pytaj, postaram się sobie przypomnieć co gdzie jak.
Zamień dwa kabelki we wtyczce od przepustnicy sprawdź. tu też grzebałem u siebie bo pisali gdzieś tam że trzeba w jajku zamienić. tylko nie pamiętam czy to na 100% był krokowy, czy przepustnica, ale raczej przepustnica
ps. nie sugeruj się kolorami na c4g, bo w jajcach są inne kolory i trzeba iść po nr pinów, a nie po kolorach kabli
: pn 03 sie 2015, 00:20:38
autor: Grzesieek
Ok, to z kolorami już wiem. Napięcie też mi się udało uzyskać na wtryskach. Będziemy kombinować, dzisiaj prawdopodobnie wpadnie do mnie znajomy ogarniacz tematu i mam nadzieje że do czegoś dojdziemy.
EDIT:
Jednak nic dzisiaj z tego nie wyszło i auto wciąż nie odpala.
Przewodami przy przepustnicy też pogrzebałem i bez rezultatu.
EDIT 2:
Pełny sukces! Problemem okazały się źle połączone przewody przy komputerze, a właściwie źle zinterpretowany fragment opisu z C4G:
Patrzymy na wtyczkę B. Piny B15 i B16 powinny być puste (gdyby jednak był jakiś przy B16- przetnij i zaizoluj). Przyłącz po około 10cm przewodu do każdego z tych pinów (możesz użyć przewodów z innej wiązki, da się je zamontować we wtyczce).
Wtyczka C. Przetnij pomarańczowy (C21) i biały (C29) zostawiając odpowiednio dużo przewodu aby podłączyć go do wtyczki B.
Podłącz pomarańczowy przewód do pinu B15.
Podłącz biały przewód do pinu B16.
Wszystko zostało podłączone tak jak trzeba i śmiga.
Podziękowania za dzisiejszą robotę należą się Krystianowi i Oskarowi, czyli dwóm moim kumplom, którym nudziło się w niedzielny wieczór No i Wam za podpowiedzi i chęć pomocy... i Niuńkowi za cierpliwość
: wt 04 sie 2015, 22:38:03
autor: niuniexPL
Grzesieek pisze:
Wszystko zostało podłączone tak jak trzeba i śmiga.
... i Niuńkowi za cierpliwość
Przestań ziom nie ma za co ważne, że śmiga! Czekam na onboardy
: śr 05 sie 2015, 12:06:11
autor: Grzesieek
Jak auto się poskłada (a jeszcze sporo pracy zostało) to coś wrzucę
: pn 24 sie 2015, 12:27:05
autor: lukipol
Grzesieek, mógłbyś podać jak zmieniłeś przewody w komputerze bo mam ten sam problem z odpalaniem
: pn 24 sie 2015, 13:30:57
autor: Grzesieek
lukipol, domyślam się, że z Tobą na FB pisze? U mnie była kwestia tego, że czujnik położenia cylindra w ogóle nie dochodził do kompa. Dlatego pisałem, żebyś posprawdzał przewody przy aparacie względem pinów w kompie.