MPFI Z2, podłączenie i problem z odpaleniem
MPFI Z2, podłączenie i problem z odpaleniem
Koledzy! Potrzebuje zdjęć, albo jakiś instrukcji jak podłączyć podciśnienia i inne węże po zrobieniu MPFI w D15B2 na gratach D16Z2.
Ostatnio zmieniony sob 25 lip 2015, 19:43:37 przez Grzesieek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Logan
- Administracja
- Posty: 1661
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 33
- Kontakt:
A to czytałeś zielony ludku?
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php? ... =dpfi+mpfi
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php? ... =dpfi+mpfi
Auto nie odpala, robi tylko coś takiego:
Czyli po przekręceniu kluczyka wstaje na chwile i tyle. Ponowne kręcenie kluczykiem nie przynosi rezultatu, muszę go cofnąć, i przekręcić ponownie.
więc podłączyłem wszystko tak:
(Map sensor wpiąłem tutaj (zamieniałem jeszcze miejscami pod inne pasujące miejsce w okolice silniczka krokowego, ale nie się nie zmieniło)):
(Ten wężyk od chłodzenia nie wiem gdzie wpiąć, bo nie wiedzę miejsca dla niego):
Czyli po przekręceniu kluczyka wstaje na chwile i tyle. Ponowne kręcenie kluczykiem nie przynosi rezultatu, muszę go cofnąć, i przekręcić ponownie.
więc podłączyłem wszystko tak:
(Map sensor wpiąłem tutaj (zamieniałem jeszcze miejscami pod inne pasujące miejsce w okolice silniczka krokowego, ale nie się nie zmieniło)):
(Ten wężyk od chłodzenia nie wiem gdzie wpiąć, bo nie wiedzę miejsca dla niego):
Samodiagnostyka wyrzuciła błąd 13, czyli czujnik atmosferyczny, który nie powinien mieć wpływu na uruchomienie silnika.
Podejrzenie jest na wtryski, chcemy je odkręcić i zobaczyć czy działają...
Macie jakieś sensowne pomysły co z tym robić?
24.07.2015
Przejrzałem jeszcze raz piny przy wtyczce od kompa wg tej instrukcji: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... -swap.html i wszystko poza kolejnością wtrysków, którą poprawiłem (i nic to nie zmieniło) było ok. Auto nadal nie odpala na dłużej niż sekundę jak na filmie.
Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?
_________________________________________________
25.07.2015
W momencie kręcenia rozrusznikiem na wtryskach są tylko 3V...
__________________________________________________
W tej chwili wygląda to tak: kluczyk na zapłon, na wtrysku jest 12V, po chwili spada do 0, kluczyk na rozrusznik, auto załapuje na ułamek sekundy i gaśnie. Jak ponownie przekręcam kluczyk na rozrusznik (bez cofania) to auto już nie załapuje i na wtrysku jest napięcie ok. 10V.
Podejrzenie jest na wtryski, chcemy je odkręcić i zobaczyć czy działają...
Macie jakieś sensowne pomysły co z tym robić?
24.07.2015
Przejrzałem jeszcze raz piny przy wtyczce od kompa wg tej instrukcji: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... -swap.html i wszystko poza kolejnością wtrysków, którą poprawiłem (i nic to nie zmieniło) było ok. Auto nadal nie odpala na dłużej niż sekundę jak na filmie.
Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?
_________________________________________________
25.07.2015
W momencie kręcenia rozrusznikiem na wtryskach są tylko 3V...
__________________________________________________
W tej chwili wygląda to tak: kluczyk na zapłon, na wtrysku jest 12V, po chwili spada do 0, kluczyk na rozrusznik, auto załapuje na ułamek sekundy i gaśnie. Jak ponownie przekręcam kluczyk na rozrusznik (bez cofania) to auto już nie załapuje i na wtrysku jest napięcie ok. 10V.
Mordo... miałem tak samo jak robiłem swapa przy odpalaniu. Dopchnij porządnie wszystkie styki przy kompie, to raz. dwa - sprawdź czy nie pomyliłeś kabli białych przy aparacie zapłonowym. kurde, nie pamiętam co ja dokładnie zrobiłem że zaczęło działać... wydaje mi się, że podopychalem dobrze kable w kostkach, poczyściłem kostki wszystkie i podopinałem mocno, pozamieniałem kable dwa białe przy aparacie i grało. Wysyłaj mi foty na fb i pytaj, postaram się sobie przypomnieć co gdzie jak.
Zamień dwa kabelki we wtyczce od przepustnicy sprawdź. tu też grzebałem u siebie bo pisali gdzieś tam że trzeba w jajku zamienić. tylko nie pamiętam czy to na 100% był krokowy, czy przepustnica, ale raczej przepustnica
ps. nie sugeruj się kolorami na c4g, bo w jajcach są inne kolory i trzeba iść po nr pinów, a nie po kolorach kabli
Zamień dwa kabelki we wtyczce od przepustnicy sprawdź. tu też grzebałem u siebie bo pisali gdzieś tam że trzeba w jajku zamienić. tylko nie pamiętam czy to na 100% był krokowy, czy przepustnica, ale raczej przepustnica
ps. nie sugeruj się kolorami na c4g, bo w jajcach są inne kolory i trzeba iść po nr pinów, a nie po kolorach kabli
Ok, to z kolorami już wiem. Napięcie też mi się udało uzyskać na wtryskach. Będziemy kombinować, dzisiaj prawdopodobnie wpadnie do mnie znajomy ogarniacz tematu i mam nadzieje że do czegoś dojdziemy.
EDIT:
Jednak nic dzisiaj z tego nie wyszło i auto wciąż nie odpala.
Tutaj link do tematu w którym opisywałem wszystkie działania na bieżąco: http://honda-wm.pl/index.php/topic,8996 ... 2.html#new
Przewodami przy przepustnicy też pogrzebałem i bez rezultatu.
EDIT 2:
Pełny sukces! Problemem okazały się źle połączone przewody przy komputerze, a właściwie źle zinterpretowany fragment opisu z C4G:
Podziękowania za dzisiejszą robotę należą się Krystianowi i Oskarowi, czyli dwóm moim kumplom, którym nudziło się w niedzielny wieczór No i Wam za podpowiedzi i chęć pomocy... i Niuńkowi za cierpliwość
EDIT:
Jednak nic dzisiaj z tego nie wyszło i auto wciąż nie odpala.
Tutaj link do tematu w którym opisywałem wszystkie działania na bieżąco: http://honda-wm.pl/index.php/topic,8996 ... 2.html#new
Przewodami przy przepustnicy też pogrzebałem i bez rezultatu.
EDIT 2:
Pełny sukces! Problemem okazały się źle połączone przewody przy komputerze, a właściwie źle zinterpretowany fragment opisu z C4G:
Wszystko zostało podłączone tak jak trzeba i śmiga.Patrzymy na wtyczkę B. Piny B15 i B16 powinny być puste (gdyby jednak był jakiś przy B16- przetnij i zaizoluj). Przyłącz po około 10cm przewodu do każdego z tych pinów (możesz użyć przewodów z innej wiązki, da się je zamontować we wtyczce).
Wtyczka C. Przetnij pomarańczowy (C21) i biały (C29) zostawiając odpowiednio dużo przewodu aby podłączyć go do wtyczki B.
Podłącz pomarańczowy przewód do pinu B15.
Podłącz biały przewód do pinu B16.
Podziękowania za dzisiejszą robotę należą się Krystianowi i Oskarowi, czyli dwóm moim kumplom, którym nudziło się w niedzielny wieczór No i Wam za podpowiedzi i chęć pomocy... i Niuńkowi za cierpliwość