Strona 1 z 1

Temperatura silnika

: ndz 24 maja 2015, 20:55:07
autor: Piecho
Hej,
Nie wiem, czy mam coś nie tak z termostatem czy tak powinno być. Jeżdżę ponad rok - nie było w żadnym sezonie problemów z odpalaniem a nawet po 2-3 godzinnej trasie, z włączoną klimą wskaźnik nie pokazuje mi wyższej temperatury niż 1/4 do 1/3 skali. Wszystko jest OK czy gdzieś powinienem szukać problemu?

: ndz 24 maja 2015, 22:06:20
autor: Laskosz
pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali

: pn 25 maja 2015, 14:05:55
autor: Piecho
Po następnej trasie zrobię zdjęcie.
Nigdy do 1/2 się nie zbliżyło. Dziwni mnie, bo chłodnica tu jest mała - połowę zajmuje ta od klimy. Gdyby jednak było coś z termostatem to w jaki sposób bym to odczuł?
Spalanie teraz liczyłem 8,5 lpg - 80% trasa, 2-4 osoby i zapakowany bagażnik, z klimą. Czyli raczej jest ok.

: pn 25 maja 2015, 18:40:31
autor: czyzyk
Laskosz pisze:pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali
Nie zgodzę sie z tym, zalezy jeszcze jakie ma zegaary, bo różnie one pokazują.. Sama wskazówka sie nie sugeruj jeżeli drastycznie sie nie zmieniła ..


Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.

: wt 26 maja 2015, 08:35:54
autor: Laskosz
Laskosz napisał/a:
pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali


Nie zgodzę sie z tym, zalezy jeszcze jakie ma zegaary, bo różnie one pokazują.. Sama wskazówka sie nie sugeruj jeżeli drastycznie sie nie zmieniła ..
Ja nie rozumiem z czym się możesz nie zgadzać :P wskazówka prawidłowo zatrzymuje się wyraźnie poniżej połowy i powyżej 1/3. I praktycznie na wszystkich licznikach które widziałem tak bylo.





a termostat zazwyczaj jak padnie, to jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa. W zimie nie da się zagrzać, dużo pali, szybciej się zużywa. Najlepiej ściągnąć obudowe termostatu na zimnym silniku i zobaczyć czy jest otwarty, czy zamknięty

: wt 26 maja 2015, 13:34:17
autor: gruszecky
czyzyk pisze:
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
zazwyczaj jednak termostat blokuje się w dużym obiegu i wtedy temperatura w ogóle nie rośnie

: wt 26 maja 2015, 18:57:18
autor: czyzyk
gruszecky pisze:
czyzyk pisze:
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
zazwyczaj jednak termostat blokuje się w dużym obiegu i wtedy temperatura w ogóle nie rośnie
A tu cie zadziwię że znajomy miał ostatnio taką sytuacje, temp. rosła , dymiło jak zle itp.
i okazało się żę termostat.

: śr 27 maja 2015, 11:30:07
autor: gruszecky
czyzyk pisze:
gruszecky pisze:
czyzyk pisze:
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
zazwyczaj jednak termostat blokuje się w dużym obiegu i wtedy temperatura w ogóle nie rośnie
A tu cie zadziwię że znajomy miał ostatnio taką sytuacje, temp. rosła , dymiło jak zle itp.
i okazało się żę termostat.
dlatego napisałem że zazwyczaj

: śr 03 cze 2015, 12:01:26
autor: Piecho
Czyli jest OK - sprawdzałem na w trasach, dogrzewa się do tego stopnia co Laskosz na YT pokazywał.

: śr 03 cze 2015, 16:47:03
autor: labed2007
Panowie dzisiaj jechalem z 10 min po autostradzie 200kmh na 4 biegu więc obroty mialem ok. 7000 i zauwazylem ze wskazowka temp z 1/3 skali skoczyla na chwile do 1/2 i po zwolnieniu do 110km/ spadla z powrotem na 1/3... Pozniej palowalem ile wlezie i wskazowka byla na 1/3 skali, ani drgnela. Troche sie wystraszylem, po powrocie do domu zalalem nowy plyn prestone.