Strona 1 z 1
d13b2 na jakies 1.6
: pn 07 lip 2014, 14:20:31
autor: OstaCH
Witam mam d13b2 i chciał bym wsadzić jakieś 1.6, moje pytanie czy bedę musiał coś przerabiać , coś zmieniać, czy robię po prostu przekładkę silnika? pozdro
: pn 07 lip 2014, 14:29:06
autor: rad-ek
przejście z 1.3 na jakiekolwiek 1.6 to masa pracy,podstawa to wymiana wiązki silnikowej i kabinowej,później wymiana baku,doprowadzenie przewodów paliwowych i kilka drobniejszych spraw które trzeba wykonać a nie wspominam już o nich bo takich tematów jest sporo na forach i wystarczy poszukac
: pn 07 lip 2014, 14:31:49
autor: OstaCH
czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
: pn 07 lip 2014, 14:36:54
autor: Subtil
Zeby nie tracić zbędnego czasu na kogoś, kto nie potrafi wpisac w google i kliknąć w pierwszy lepszy link, to szybko Ci odpowiem:
WSZYSTKO
: pn 07 lip 2014, 14:48:58
autor: OstaCH
Subtil dzieki, właśnie o taką pomoc mi chodziło, jesteś niezastąpiony...po to jest chyba forum koleś
nie chcesz tracić swojego cennego czasu to po co wchodzisz i piszesz swoje mądrości, pozdrooo
: pn 07 lip 2014, 14:57:35
autor: OstaCH
z tego co wyczytałem to tylko, jeżeli chce wymienic na v teca muszę robić przeróbki itp
: pn 07 lip 2014, 14:57:48
autor: Subtil
Mysle ze forum nie jest od tego by co tydzien odpowiadac na to samo pytanie kolejnemu zapalencowi, ktoremu nie chciało sie uzyc wyszukiwarki. Naprawdę to takie trudne?
Jeżeli to by było takie proste to sądzisz że tyle osób jezdziło by 1.3?
Tak jak kolega wspomniał - bak, poprowadzic przewody do baku, nowa wiazka do zrobienia, silnik z kompletnym osprzętem, nowy zawias i wieksze heble na przód + tarcza na tyl. To chyba podstawy, na pewno jeszcze coś w praniu wyjdzie. Wystarczy?
: pn 07 lip 2014, 15:06:03
autor: OstaCH
wystraczy, dzieki
: pn 07 lip 2014, 17:08:21
autor: rad-ek
OstaCH pisze:czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
Kolego chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie,przekładaka plus jkiś remoncik silnika wychodzi w cenie gotowego auta które ma już silnik 1.6 na pokładzie... ja swapowałem u siebie z 1.3 na 1.6,większośc rzeczy robiłem samemu a i tak wyszło tyle kasy że czassami można znaleźć za taką cene gotowe auto więc opłacalność mała,chyba że chcesz mieć auto zrobione na tip top to taka opcja jest ok bo przy takiego typu przeróbkach wychodzi wiele rzeczy które trzeba jeszcze w aucie zrobić...
: pn 07 lip 2014, 20:53:05
autor: Nikoś
a jaki olej polecacie do 1.6 ?[/quote]
Możesz zalać se rzepakowym
: wt 08 lip 2014, 16:43:09
autor: OstaCH
rad-ek pisze:OstaCH pisze:czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
Kolego chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie,przekładaka plus jkiś remoncik silnika wychodzi w cenie gotowego auta które ma już silnik 1.6 na pokładzie... ja swapowałem u siebie z 1.3 na 1.6,większośc rzeczy robiłem samemu a i tak wyszło tyle kasy że czassami można znaleźć za taką cene gotowe auto więc opłacalność mała,chyba że chcesz mieć auto zrobione na tip top to taka opcja jest ok bo przy takiego typu przeróbkach wychodzi wiele rzeczy które trzeba jeszcze w aucie zrobić...
Tak chciał bym mieć wszystko na tip top, ale nie stety nie można mieć wszystkiego
a wiec zrobię tak: sprzedam moją d13b2 i kupię w dobrym stanie 1.6 jaki model polecacie najbardziej
: wt 08 lip 2014, 17:04:28
autor: szatri
A co z opcją wstawienia samego dołu z 1,6 górę i osprzęt zostawiamy z 1,3, w skrócie 1,6 na gaźniku, przerabiał ktoś tak już?
: wt 08 lip 2014, 23:21:42
autor: Piotrek-LDZ
szatri pisze:A co z opcją wstawienia samego dołu z 1,6 górę i osprzęt zostawiamy z 1,3, w skrócie 1,6 na gaźniku, przerabiał ktoś tak już?
Nie da rady, bo d13 jest napędzane mechaniczną pompą paliwa, która jest napędzana wałkiem rozrządu. Pozostaje Ci D14A1
: śr 09 lip 2014, 15:31:43
autor: szatri
Piotrek-LDZ, przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo widzę że nie trybisz
: śr 09 lip 2014, 22:14:58
autor: Hakier
szatri, nie wiem po co kopać pod sobą dołki, ale teoretycznie to może zadziała
: śr 09 lip 2014, 22:27:44
autor: Electrolit
Ktoś tak kiedyś kombinował, ale potem nie pochwalał tego rozwiązania.
Tak czy siak, żeby mieć dobry efekt musisz się sporo napracować/włożyć...
: czw 10 lip 2014, 19:16:20
autor: RaDar
negroazor pisze: a jaki olej polecacie do 1.6 ?
Haha negro nie rób sobie jaj, chłopaki pytają o ważne rzeczy;D
PS. A lać syntetyk czy pół?
Wiele info jest na necie trzeba tylko poszukać a nie iść na łatwizne. Z przejściem na wtrysk z eg3 jest wiele pracy ale czego się nie robi dla większej mocy.