d13b2 na jakies 1.6

Serce samochodu niedomaga ?
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

d13b2 na jakies 1.6

#1

Post autor: OstaCH »

Witam mam d13b2 i chciał bym wsadzić jakieś 1.6, moje pytanie czy bedę musiał coś przerabiać , coś zmieniać, czy robię po prostu przekładkę silnika? pozdro
rad-ek
Obeznany
Posty: 130
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:13:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#2

Post autor: rad-ek »

przejście z 1.3 na jakiekolwiek 1.6 to masa pracy,podstawa to wymiana wiązki silnikowej i kabinowej,później wymiana baku,doprowadzenie przewodów paliwowych i kilka drobniejszych spraw które trzeba wykonać a nie wspominam już o nich bo takich tematów jest sporo na forach i wystarczy poszukac ;)
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

#3

Post autor: OstaCH »

czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
Subtil
Berbeć
Posty: 39
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 22:42:56
Lokalizacja: Kutno

#4

Post autor: Subtil »

Zeby nie tracić zbędnego czasu na kogoś, kto nie potrafi wpisac w google i kliknąć w pierwszy lepszy link, to szybko Ci odpowiem:

WSZYSTKO ;)
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

#5

Post autor: OstaCH »

Subtil dzieki, właśnie o taką pomoc mi chodziło, jesteś niezastąpiony...po to jest chyba forum koleś ;/ nie chcesz tracić swojego cennego czasu to po co wchodzisz i piszesz swoje mądrości, pozdrooo
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

#6

Post autor: OstaCH »

z tego co wyczytałem to tylko, jeżeli chce wymienic na v teca muszę robić przeróbki itp
Subtil
Berbeć
Posty: 39
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 22:42:56
Lokalizacja: Kutno

#7

Post autor: Subtil »

Mysle ze forum nie jest od tego by co tydzien odpowiadac na to samo pytanie kolejnemu zapalencowi, ktoremu nie chciało sie uzyc wyszukiwarki. Naprawdę to takie trudne? :bangin:

Jeżeli to by było takie proste to sądzisz że tyle osób jezdziło by 1.3?
Tak jak kolega wspomniał - bak, poprowadzic przewody do baku, nowa wiazka do zrobienia, silnik z kompletnym osprzętem, nowy zawias i wieksze heble na przód + tarcza na tyl. To chyba podstawy, na pewno jeszcze coś w praniu wyjdzie. Wystarczy?
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

#8

Post autor: OstaCH »

wystraczy, dzieki
rad-ek
Obeznany
Posty: 130
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:13:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#9

Post autor: rad-ek »

OstaCH pisze:czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
Kolego chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie,przekładaka plus jkiś remoncik silnika wychodzi w cenie gotowego auta które ma już silnik 1.6 na pokładzie... ja swapowałem u siebie z 1.3 na 1.6,większośc rzeczy robiłem samemu a i tak wyszło tyle kasy że czassami można znaleźć za taką cene gotowe auto więc opłacalność mała,chyba że chcesz mieć auto zrobione na tip top to taka opcja jest ok bo przy takiego typu przeróbkach wychodzi wiele rzeczy które trzeba jeszcze w aucie zrobić...
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
Nikoś
Pełnoprawny User
Posty: 94
Rejestracja: czw 26 lip 2012, 22:04:14
Lokalizacja: Kartuzy

#10

Post autor: Nikoś »

a jaki olej polecacie do 1.6 ?[/quote]



Możesz zalać se rzepakowym :D
OstaCH
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 cze 2014, 19:05:29
Lokalizacja: Wołomin

#11

Post autor: OstaCH »

rad-ek pisze:
OstaCH pisze:czyli nie opłaca się, lepiej kupić oryginał 1.6 ?
Kolego chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie,przekładaka plus jkiś remoncik silnika wychodzi w cenie gotowego auta które ma już silnik 1.6 na pokładzie... ja swapowałem u siebie z 1.3 na 1.6,większośc rzeczy robiłem samemu a i tak wyszło tyle kasy że czassami można znaleźć za taką cene gotowe auto więc opłacalność mała,chyba że chcesz mieć auto zrobione na tip top to taka opcja jest ok bo przy takiego typu przeróbkach wychodzi wiele rzeczy które trzeba jeszcze w aucie zrobić...

Tak chciał bym mieć wszystko na tip top, ale nie stety nie można mieć wszystkiego :) a wiec zrobię tak: sprzedam moją d13b2 i kupię w dobrym stanie 1.6 jaki model polecacie najbardziej ??
szatri
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: czw 01 mar 2012, 22:36:46
Lokalizacja: Zamość

#12

Post autor: szatri »

A co z opcją wstawienia samego dołu z 1,6 górę i osprzęt zostawiamy z 1,3, w skrócie 1,6 na gaźniku, przerabiał ktoś tak już?
Piotrek-LDZ
Berbeć
Posty: 35
Rejestracja: śr 31 lip 2013, 00:36:15
Lokalizacja: Łódź

#13

Post autor: Piotrek-LDZ »

szatri pisze:A co z opcją wstawienia samego dołu z 1,6 górę i osprzęt zostawiamy z 1,3, w skrócie 1,6 na gaźniku, przerabiał ktoś tak już?
Nie da rady, bo d13 jest napędzane mechaniczną pompą paliwa, która jest napędzana wałkiem rozrządu. Pozostaje Ci D14A1
Dbajmy o swoje Hondy, tak szybko rdzewieją...
szatri
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: czw 01 mar 2012, 22:36:46
Lokalizacja: Zamość

#14

Post autor: szatri »

Piotrek-LDZ, przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo widzę że nie trybisz
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#15

Post autor: Hakier »

szatri, nie wiem po co kopać pod sobą dołki, ale teoretycznie to może zadziała
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#16

Post autor: Electrolit »

Ktoś tak kiedyś kombinował, ale potem nie pochwalał tego rozwiązania.
Tak czy siak, żeby mieć dobry efekt musisz się sporo napracować/włożyć...
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 31

#17

Post autor: RaDar »

negroazor pisze: a jaki olej polecacie do 1.6 ?
Haha negro nie rób sobie jaj, chłopaki pytają o ważne rzeczy;D

PS. A lać syntetyk czy pół?

Wiele info jest na necie trzeba tylko poszukać a nie iść na łatwizne. Z przejściem na wtrysk z eg3 jest wiele pracy ale czego się nie robi dla większej mocy.
ODPOWIEDZ