Strona 2 z 5

: sob 25 cze 2011, 16:06:40
autor: grrruby
działa to tak, że jeśli masz auto na współwłasność z kimś kto ma zniżki (nie koniecznie z rodziny, ale tak najłatwiej wyprosić) to masz też jego zniżki krótko mówiąc. Czyli przykładowo masz auto z tatą/dziadkiem jako współwłaściciel, który ma 65% zniżek i wtedy od ceny wyjściowej obliczanej od pojemności itd masz zwyżki za wiek poniżej chyba 24 lat, za to że masz prawko krócej niż chyba 2 albo 3 lata, za to że auto ma więcej niż 10 lat itd no i od tego masz odliczane 65% zniżek z tytułu współwłasności pojazdu tej osoby. Możesz też jeździć autem zarejestrowanym tylko na tą osobę, bez swojego udziału, ale tylko teoretycznie - bo przy kontroli auto ma i właściciela i dokumenty i ubezpieczenie, więc możesz się nim poruszać (na zasadzie pożyczenia od ojca auta) ale w razie wypadku mogą być "cyrki" że nie prowadziła osoba wpisana w dowodzie itd - bo każda wymówka jest dobra do obniżenia odszkodowania ;) Wybór należy do Ciebie ;)

Mogę Ci polecić ze swojej strony firmę MTU (moje towarzystwo ubezpieczeń), która działa zazwyczaj przy poczcie polskiej - jedne z najtańszych stawek za ubezpieczenie i w dodatku rozłożyłem sobie na wygodne raty 4 x 150zł ;)

Sorki za OT, a o ubezpieczeniach na forum już była gadka, szczególnie o ich stawkach ;) Jeśli chcesz jeszcze się czegoś dowiedzieć na ten temat to pisz na PW :)

: wt 09 sie 2011, 22:55:17
autor: Marcinosxxx
Witam , za 4 miesiące zaczynam robić prawko lecz chciałbym wcześniej się już porozglądać za Hanią :) najlepiej jajko z silnikiem 1.5 tylko mam dylemat gdyż chciałbym mieć już autko z dobrymi osiągami tzn. aby już było czuć moc a nie dopiero 1.3 męczyć zmieniając wałki itp. a niektórzy namawiają mnie na D15B7 a niektórzy na D15B2 i co by tu wybrać ??
I jeszcze takie pytanie z innej beczki tzn. czy taka Hania wzięłaby BMW e36 2.0 150km w automacie ??
Pozdrawiam Marcin ;) :wub: :D

: śr 10 sie 2011, 11:46:48
autor: Edler
Odpowiem na to pytanie chowając głęboko w kieszeń szyderę :)
D15B2 to bardzo dobry silnik i naprawdę rozwojowy, można z niego wycisnąć 130 KM przy dużej kompresji i latać na równi z seryjnymi VTI. B7 od B2 różni się tylko wtryskiem, o ile się dobrze orientuje. Z B2 łatwo zrobić B2, wystarczy założyć MPFI. Podstawowe mody typu dolot,wydech, wielopunkt i masz koło 120 KM :)
I tak seryjna 1.5 objedziesz raczej taką bete..............

PS
Nie jest łatwo znaleźć nie dojechane oba silniki :)

: śr 10 sie 2011, 13:47:55
autor: Marcinosxxx
spoko :gunsmilie:
a więc przy kupnie takiej Hani , jak mogę sprawdzić , jakie są sposoby by zobaczyć stan silnika ?? Odrazu gdzieś na serwis czy jak ??

: śr 10 sie 2011, 14:11:56
autor: Edler
Posłuchaj jak odpala na zimnym, potem na ciepłym, posłuchaj czy nie klepią zawory, czy silnik jest wszędzie suchy, z B7 często widziałem z przy lewym rogu spod głowicy coś się pociło, no i przedewszystkim Honda musi dymić, przy 4000 do 5000 powinno już się wydać czy dymi czy nie, wkręć go na te obroty i zobacz czy dymi z tyłu, czy na biało czy na niebiesko :) powąchaj korek wlewu oleju czy nie śmierdzi wachą i czy olej na bagnecie nie jest podejrzanie za rzadki na ZIMNYM SILNIKU! jest mnóstwo sposobów na to żeby sprawdzić auto, poszukaj na forum i w necie :)

: śr 10 sie 2011, 16:58:22
autor: Marcinosxxx
Dobra , wielkie dzięki jak co to będę jeszcze pytał . Pozdrawiam Marcin :gunsmilie:

: pn 15 sie 2011, 19:46:45
autor: Milusiewicz
Witam . Jestem nowy na forum i zielony w temacie Hond , zapoznałem się z wiedza teoretyczna na forum i chcę zakupic Honde Civic Vgen. Najbardziej interesuje mnie model Coupe ew. Hatchback . Na co zwracac uwagę przy kupnie , czego unikac ? Czym się nie przejmowac i ostatnie pytanie . Jakie ceny tych modeli są rozsądne by nie kupic studni bez dna z wydatkami .

: sob 31 gru 2011, 15:23:22
autor: Grzesieek
Nie ma jakiś tam ustalonych widełek cenowych w sensie co brać, czego nie- wiadomo, nie ma reguły. Osobiście z dużą rezerwą podchodzę do egzemplarzy z ceną poniżej tych 4,5- 5k (chodzi o silniki D15). Po pierwsze dokładnie oglądaj auto, ale wszystkie mierniki grubości lakieru sobie daruj- to są stare samochody i szpachla czy malowane elementy są czymś normalnym i nie ma co się tym zrażać. Popatrz czy pod maską jest wszystko proste i nie nosi śladów napraw- tak samo możesz zrobić z bagażnikiem. IMO wystarczy, że auto ma prostą budę i nie jest spawane z czterech innych. O rdzy pewnie już wiesz- tylne nadkola i okolice progów- raczej norma... Od strony mechanicznej warto się przejechać i sprawdzić czy nic w zawiasie nie stuka, czy układ kierowniczy działa jak powinien, czy hamulce działają przyzwoicie. Warto otworzyć maskę i sprawdzić ewentualne wycieki z silnika, skrzyni i innych pierdół. Sprawdź przed odpaleniem poziom oleju- to zawsze może dać Ci pogląd na sprawę spalania. Jak auto się trochę rozgrzeje to dobrze, żeby je trochę przegazować i zwrócić uwagę czy nie dymi (mocne, intensywne dymienie na biało- spalanie płynu chłodniczego, niebiesko- olej). Unikaj egzemplarzy po "tuningu" bo zazwyczaj lekko nie miały (zdarzają się wyjątki, ale ich raczej w małej kasie nie znajdziesz). Przeczytaj jeszcze raz ten temat, bo jest tu kilka użytecznych informacji.

: sob 31 gru 2011, 15:54:23
autor: Adam93
Witam w najblizszym czasie planuję zakupić honde civic V w hatchback rok produkcji jest mi obojętny szukam z silnikiem d16z6 czyli vtec 125km wiadomo auto musi miec chociaz elekt. szyby czy lusterka i teraz pytanie do was do jakiej kwoty kupić taki samochod w miare dobrym stanie , doradzcie tez na co zwracac uwage przy zakupie ,czym sie kierowac , z gory dzieki za pomoc .
PS. co to jest EG , np.EG5 czy EG3 .

: sob 31 gru 2011, 15:59:47
autor: Grzesieek
Adam93 pisze:co to jest EG , np.EG5 czy EG3 .
Powiedzmy, że EG (Coupe miały oznaczenie EJ, kanadyjki i chyba US miały EH) to oznaczenie piątej generacji Civica, cyfra wskazuje wersję silnikową oraz "budę". Poszukaj, jest to szerzej opisane na forum.

: sob 31 gru 2011, 20:15:45
autor: Adam93
Aha czyli szukać EG5 , do ilu tak szukać tej hondy z silnikiem vtec (d16z6) , orientuje sie ktos z jakim wyposazeniem wystepuje vtec , zeby znalezc bez swapa , bo w VTI widzialem kubelkowe siedzenia , wiec moze vteci maja inne wyposazenie ?

: ndz 01 sty 2012, 10:00:20
autor: Grzesieek
EG5... raczej będą elektryczne szyby, może szyber i lusterka... No i pytanie "do ilu" powinno brzmieć raczej inaczej- "od ilu". Myślę, że na taki egzemplarz, który nie będzie skarbonką trzeba będzie przeznaczyć ok. 6k. chociaż jak wcześniej wspominałem reguły nie ma.
BTW, VTI to też VTEC (VTEC- Variable valve Timing and lift Electronic Control). Kubełkowych foteli fabrycznie nie było w żadnej wersji Civica piątej generacji.

: ndz 01 sty 2012, 13:32:44
autor: Adam93
http://otomoto.pl/honda-civic-vti-C21809808.html
http://otomoto.pl/honda-civic-vtec-e-13 ... 59631.html

O te siedzenia mi chodzi w civicach vti takie wystepuja , A powiedz mi silnik vtec jest tylko jeden o oznaczeniu(d16z6) , troszke czytalem i duzo pozytywow sie slyszy o tym silniku ekonomiczny i dynamiczny , dlatego jestem bardziej do niego przekonany niz do VTI (b16a2) .

: ndz 01 sty 2012, 13:50:12
autor: grrruby
to chyba foteliki z preludki ;)

: ndz 01 sty 2012, 14:19:14
autor: Walnuts.inc
Tak jest, drugi Civic ma fotele z Preludy.

: ndz 01 sty 2012, 14:23:20
autor: Adam93
Aha bo chciałbym tylko wiedziec jak poznać Vteca bo wiadomo swap mozna sobie zrobic , a szukam seryjnego vteca , a nie wiem zabardzo po czym go poznac poza silnikiem ;D

: ndz 01 sty 2012, 14:28:35
autor: Walnuts.inc
No żaden z wymienionych linków nie ma silnika D16Z6. Poza tym silnik D16Z9 to praktycznie ta sama jednostka.

Jeśli chcesz się kierować wyposażeniem przy wyborze auta to może być krucho bo w danej serii masz samochody od całkowitych golasów po samochody z pełnym wyposażeniem.

: ndz 01 sty 2012, 15:32:40
autor: Adam93
Fakt cieżko jest znaleźć , bo do tej pory na allegro dobrego egzemplarza w kwocie do 8-9 tys. nie znalazłem tam nie wymagam alarmu czy jakiś bajerów z szyberdachem , ale podstawa to te elektryczne szyby i lusterka , a nie podjadę do znajomych i na korbkę będę krecił :D


PS . a jesli jest wybor silnik 1.4 90km lub 1.5 90km , bo sa one popularne i tanio mozna znalezc autko z takim silnikiem to z jaka pojemnoscia lepiej wziasc i czy zna ktos oznaczenie tych silnikow (silnik pod gaz by szedl , bo vteca nie ma co meczyc)

: śr 18 sty 2012, 21:17:19
autor: kubeł
Grzesieek pisze:Kubełkowych foteli fabrycznie nie było w żadnej wersji Civica piątej generacji.
no to w takim razie co to:
http://allegro.pl/fotele-kanapa-skory-k ... 09573.html
za wynalazek? ma ktoś jakiś pomysł?

Pytanie

: śr 04 kwie 2012, 00:53:11
autor: Dzulinio
Witam mam takie pyt przymierzam się do kupna civica zastanawiam się nad dwoma silnikami D15B2 lub D15B7 czy warto brać tego mocniejszego ? pali więcej ? pierwszy jest na dwu punkcie aa drugi już na wielopunkcie z tego co wiem aaale jest bardziej żwawszy aale ciekaw jestem czy warto brać tego drugiego i czy spali więcej ? Z góry dzięki za odp.