Strona 1 z 1

Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza

: śr 30 paź 2013, 20:41:19
autor: Michcio12173
Cześć wszystkim zapalił mi sie check engine więc zabrałem sie za samodiagnostyke i pokazało błąd 41. "Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód D15Z1"

Myslałem że to bedzie tradycyjny przepływomierz przeszukałem cąły dolot powietrza zaczynając od airboxa i nic nie znalazłem więc co to jest ten "czujnika liniowego przepływu powietrza" gdzie sie znajduje ?

: czw 31 paź 2013, 19:14:06
autor: Michcio12173
Nikt nie zna odpowiedzi ?

: czw 31 paź 2013, 22:06:07
autor: qubas
kod 41 powiadasz? To więc tak jak u siebie zakładałem swapa z D15B2 na D15Z6 też mi wywaliło ten błąd.

Jest to czujnik powietrza albo jak jest w B2 w kolektorze dolotowym, albo jak w Z6 w rurze od dolotu przed przepustnicą. Ale chyba jest w kolektorze nie wiem jak jest schowany w Z1 bo nigdy nie widziałem dobrze tego silnika.

A jeszcze powiedz czy samochód zaczął inaczej chodzić więcej palić ?

: czw 31 paź 2013, 22:32:24
autor: Michcio12173
Tak to błąd 41 W poniedziałek jeszcze poszukam tego czujnika przy kolektorze

Trudno powiedzieć czy więcej pali bo H mam dopiero od kilku miesięcy a o błędzie sie dowiedziałem dopiero wtedy gdy zmieniłem licznik (poprzedni nie miał kontrolki check engine )wiec przypuszczam że błąd był juz odkąd go kupiłem

A jak u siebie poradziłeś sobie z tym błędem ? wymiana czyszczenie czy coś odłączone było

: czw 31 paź 2013, 23:02:28
autor: qubas
Po prostu nie miałem w kolektorze czujnika od przepływu powietrza, bo w D15Z6 idzie w rurę od dolotu, więc odkręciłem od D15B2 i zamontowałem w rurze od dolotu powietrza, podpoiłem kostkę i check zgasł.
http://allegro.pl/honda-vfr-800-vtec-cz ... 51955.html
Tak u mnie wygląda ten czujnik czujnik. Przykręcany na dwie śrubki więc nie będziesz miał problemu z odnalezieniem. :P

A mniej więcej spalanie masz powyżej 10 ? Jak tak to by była sonda padnięta.

: czw 31 paź 2013, 23:07:45
autor: Michcio12173
Ale czy czujnik liniowy przepływu powietrza to to samo co Czujnik temperatury powietrza ?

Bo czujnik liniowy przepływu powietrza to błąd 41
a czujnik temperatury to błąd 10

: czw 31 paź 2013, 23:15:48
autor: qubas
Dupa. Kurde pomyliło mi się. Więc tak miałem dwa błędy i był to czujnik powietrza tak jak mówisz miałem 10 i miałem też 41. 41 miałem bo sonda nie była przyczepiona. Podczepiłem i znikną po restarcie komputera. Więc tak już się prostuje bo teraz o tym po czytałem i 41 w D15Z1 jest to walnięta sonda lambda. Nie czujnik od powietrza.

Masz ładnie opisane tutaj ten błąd co zrobić. ;)
http://civicklub.pl/forum/showthread.ph ... -powietrza

: pt 01 lis 2013, 12:34:43
autor: Michcio12173
Aha dzięki za odpowiedź to wychodzi na to że
"Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód D15Z1"
To poprostu grzałka sondy lambda lub jej obwód ?

: pt 01 lis 2013, 17:32:19
autor: qubas
Tak, właśnie. Tamten ostatni link był tam taki sam problem.

A się za pytam ile żyłową masz sondę ?

: pt 01 lis 2013, 19:26:02
autor: Michcio12173
Chyba cztero bo z tego co pamietam to

1,sygnałowy
2i3 grzałka
4.zdublowana masa

Jutro zobacze co z tą sondą kolega ma civica na czesci to podmienie ale nie wiem czy maja takie same sondy

: pt 01 lis 2013, 21:26:30
autor: qubas
jest parę podobnych, miejmy nadzieję że będzie dobra ;) bo sonda to nie taki w sumie mały koszt :P

: wt 05 lis 2013, 22:24:27
autor: Michcio12173
Juz naprawione sonda była pięcio przewodowa.

Po pomiarach omomierzem na grzałce nie było przejścia więc stwierdziłem albo grzałka padnieta albo gdzieś przerwa miedzy wtyczką a sondą rozciąłem aluminiowy peszel w którym szły przewody od sądy i moim oczom ukazały sie trzy przerwane kable :flex: poprzedni właściciel chyba cos nieumiejętnie próbował polutowac po poprawieniu tego wszystko gra jak powinno :clown:

Dzieki za pomoc