Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza

Problemy z prądem.
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza

#1

Post autor: Michcio12173 »

Cześć wszystkim zapalił mi sie check engine więc zabrałem sie za samodiagnostyke i pokazało błąd 41. "Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód D15Z1"

Myslałem że to bedzie tradycyjny przepływomierz przeszukałem cąły dolot powietrza zaczynając od airboxa i nic nie znalazłem więc co to jest ten "czujnika liniowego przepływu powietrza" gdzie sie znajduje ?
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post autor: Michcio12173 »

Nikt nie zna odpowiedzi ?
qubas
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: ndz 16 cze 2013, 21:05:03
Lokalizacja: Nałęczów

#3

Post autor: qubas »

kod 41 powiadasz? To więc tak jak u siebie zakładałem swapa z D15B2 na D15Z6 też mi wywaliło ten błąd.

Jest to czujnik powietrza albo jak jest w B2 w kolektorze dolotowym, albo jak w Z6 w rurze od dolotu przed przepustnicą. Ale chyba jest w kolektorze nie wiem jak jest schowany w Z1 bo nigdy nie widziałem dobrze tego silnika.

A jeszcze powiedz czy samochód zaczął inaczej chodzić więcej palić ?
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#4

Post autor: Michcio12173 »

Tak to błąd 41 W poniedziałek jeszcze poszukam tego czujnika przy kolektorze

Trudno powiedzieć czy więcej pali bo H mam dopiero od kilku miesięcy a o błędzie sie dowiedziałem dopiero wtedy gdy zmieniłem licznik (poprzedni nie miał kontrolki check engine )wiec przypuszczam że błąd był juz odkąd go kupiłem

A jak u siebie poradziłeś sobie z tym błędem ? wymiana czyszczenie czy coś odłączone było
qubas
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: ndz 16 cze 2013, 21:05:03
Lokalizacja: Nałęczów

#5

Post autor: qubas »

Po prostu nie miałem w kolektorze czujnika od przepływu powietrza, bo w D15Z6 idzie w rurę od dolotu, więc odkręciłem od D15B2 i zamontowałem w rurze od dolotu powietrza, podpoiłem kostkę i check zgasł.
http://allegro.pl/honda-vfr-800-vtec-cz ... 51955.html
Tak u mnie wygląda ten czujnik czujnik. Przykręcany na dwie śrubki więc nie będziesz miał problemu z odnalezieniem. :P

A mniej więcej spalanie masz powyżej 10 ? Jak tak to by była sonda padnięta.
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#6

Post autor: Michcio12173 »

Ale czy czujnik liniowy przepływu powietrza to to samo co Czujnik temperatury powietrza ?

Bo czujnik liniowy przepływu powietrza to błąd 41
a czujnik temperatury to błąd 10
qubas
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: ndz 16 cze 2013, 21:05:03
Lokalizacja: Nałęczów

#7

Post autor: qubas »

Dupa. Kurde pomyliło mi się. Więc tak miałem dwa błędy i był to czujnik powietrza tak jak mówisz miałem 10 i miałem też 41. 41 miałem bo sonda nie była przyczepiona. Podczepiłem i znikną po restarcie komputera. Więc tak już się prostuje bo teraz o tym po czytałem i 41 w D15Z1 jest to walnięta sonda lambda. Nie czujnik od powietrza.

Masz ładnie opisane tutaj ten błąd co zrobić. ;)
http://civicklub.pl/forum/showthread.ph ... -powietrza
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#8

Post autor: Michcio12173 »

Aha dzięki za odpowiedź to wychodzi na to że
"Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód D15Z1"
To poprostu grzałka sondy lambda lub jej obwód ?
qubas
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: ndz 16 cze 2013, 21:05:03
Lokalizacja: Nałęczów

#9

Post autor: qubas »

Tak, właśnie. Tamten ostatni link był tam taki sam problem.

A się za pytam ile żyłową masz sondę ?
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#10

Post autor: Michcio12173 »

Chyba cztero bo z tego co pamietam to

1,sygnałowy
2i3 grzałka
4.zdublowana masa

Jutro zobacze co z tą sondą kolega ma civica na czesci to podmienie ale nie wiem czy maja takie same sondy
qubas
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: ndz 16 cze 2013, 21:05:03
Lokalizacja: Nałęczów

#11

Post autor: qubas »

jest parę podobnych, miejmy nadzieję że będzie dobra ;) bo sonda to nie taki w sumie mały koszt :P
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#12

Post autor: Michcio12173 »

Juz naprawione sonda była pięcio przewodowa.

Po pomiarach omomierzem na grzałce nie było przejścia więc stwierdziłem albo grzałka padnieta albo gdzieś przerwa miedzy wtyczką a sondą rozciąłem aluminiowy peszel w którym szły przewody od sądy i moim oczom ukazały sie trzy przerwane kable :flex: poprzedni właściciel chyba cos nieumiejętnie próbował polutowac po poprawieniu tego wszystko gra jak powinno :clown:

Dzieki za pomoc
ODPOWIEDZ