Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza
Cześć wszystkim zapalił mi sie check engine więc zabrałem sie za samodiagnostyke i pokazało błąd 41. "Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód D15Z1"
Myslałem że to bedzie tradycyjny przepływomierz przeszukałem cąły dolot powietrza zaczynając od airboxa i nic nie znalazłem więc co to jest ten "czujnika liniowego przepływu powietrza" gdzie sie znajduje ?
Myslałem że to bedzie tradycyjny przepływomierz przeszukałem cąły dolot powietrza zaczynając od airboxa i nic nie znalazłem więc co to jest ten "czujnika liniowego przepływu powietrza" gdzie sie znajduje ?
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
kod 41 powiadasz? To więc tak jak u siebie zakładałem swapa z D15B2 na D15Z6 też mi wywaliło ten błąd.
Jest to czujnik powietrza albo jak jest w B2 w kolektorze dolotowym, albo jak w Z6 w rurze od dolotu przed przepustnicą. Ale chyba jest w kolektorze nie wiem jak jest schowany w Z1 bo nigdy nie widziałem dobrze tego silnika.
A jeszcze powiedz czy samochód zaczął inaczej chodzić więcej palić ?
Jest to czujnik powietrza albo jak jest w B2 w kolektorze dolotowym, albo jak w Z6 w rurze od dolotu przed przepustnicą. Ale chyba jest w kolektorze nie wiem jak jest schowany w Z1 bo nigdy nie widziałem dobrze tego silnika.
A jeszcze powiedz czy samochód zaczął inaczej chodzić więcej palić ?
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
Tak to błąd 41 W poniedziałek jeszcze poszukam tego czujnika przy kolektorze
Trudno powiedzieć czy więcej pali bo H mam dopiero od kilku miesięcy a o błędzie sie dowiedziałem dopiero wtedy gdy zmieniłem licznik (poprzedni nie miał kontrolki check engine )wiec przypuszczam że błąd był juz odkąd go kupiłem
A jak u siebie poradziłeś sobie z tym błędem ? wymiana czyszczenie czy coś odłączone było
Trudno powiedzieć czy więcej pali bo H mam dopiero od kilku miesięcy a o błędzie sie dowiedziałem dopiero wtedy gdy zmieniłem licznik (poprzedni nie miał kontrolki check engine )wiec przypuszczam że błąd był juz odkąd go kupiłem
A jak u siebie poradziłeś sobie z tym błędem ? wymiana czyszczenie czy coś odłączone było
Po prostu nie miałem w kolektorze czujnika od przepływu powietrza, bo w D15Z6 idzie w rurę od dolotu, więc odkręciłem od D15B2 i zamontowałem w rurze od dolotu powietrza, podpoiłem kostkę i check zgasł.
http://allegro.pl/honda-vfr-800-vtec-cz ... 51955.html
Tak u mnie wygląda ten czujnik czujnik. Przykręcany na dwie śrubki więc nie będziesz miał problemu z odnalezieniem.
A mniej więcej spalanie masz powyżej 10 ? Jak tak to by była sonda padnięta.
http://allegro.pl/honda-vfr-800-vtec-cz ... 51955.html
Tak u mnie wygląda ten czujnik czujnik. Przykręcany na dwie śrubki więc nie będziesz miał problemu z odnalezieniem.
A mniej więcej spalanie masz powyżej 10 ? Jak tak to by była sonda padnięta.
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
Dupa. Kurde pomyliło mi się. Więc tak miałem dwa błędy i był to czujnik powietrza tak jak mówisz miałem 10 i miałem też 41. 41 miałem bo sonda nie była przyczepiona. Podczepiłem i znikną po restarcie komputera. Więc tak już się prostuje bo teraz o tym po czytałem i 41 w D15Z1 jest to walnięta sonda lambda. Nie czujnik od powietrza.
Masz ładnie opisane tutaj ten błąd co zrobić.
http://civicklub.pl/forum/showthread.ph ... -powietrza
Masz ładnie opisane tutaj ten błąd co zrobić.
http://civicklub.pl/forum/showthread.ph ... -powietrza
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
Juz naprawione sonda była pięcio przewodowa.
Po pomiarach omomierzem na grzałce nie było przejścia więc stwierdziłem albo grzałka padnieta albo gdzieś przerwa miedzy wtyczką a sondą rozciąłem aluminiowy peszel w którym szły przewody od sądy i moim oczom ukazały sie trzy przerwane kable poprzedni właściciel chyba cos nieumiejętnie próbował polutowac po poprawieniu tego wszystko gra jak powinno
Dzieki za pomoc
Po pomiarach omomierzem na grzałce nie było przejścia więc stwierdziłem albo grzałka padnieta albo gdzieś przerwa miedzy wtyczką a sondą rozciąłem aluminiowy peszel w którym szły przewody od sądy i moim oczom ukazały sie trzy przerwane kable poprzedni właściciel chyba cos nieumiejętnie próbował polutowac po poprawieniu tego wszystko gra jak powinno
Dzieki za pomoc