Strona 1 z 2

Ciężko ze zmianą biegów..?!

: pn 16 mar 2009, 16:56:30
autor: zajonc
Witam, otóż mam problem który mnie czasem bardzo drażni i chciałbym się dowiedzie co jest. Chodzi mi o zmianę biegów a dokładniej... bardzo trudno wbija mi jedynkę i wsteczny, reszta biegów jest ok. Mam tak od kupna hani. Proszę o rady :dots:

: pn 16 mar 2009, 19:05:17
autor: wafel107
No wiesz tak to juz jest z nimi............ mi tez ciezko wchodzi 1 i R a podobno jest to wina synchronizatora......Poprawcie mnie jesli zle gadam

: pn 16 mar 2009, 19:07:46
autor: radziok
wymiana oleju pomaga. ogolnie ten typ tak ma ;)

: pn 16 mar 2009, 20:15:35
autor: piotrooh
U mnie też czasem nie chce wejść wsteczny. Więc nie bój żaby...

: pn 16 mar 2009, 20:39:21
autor: Stoowa
na wsteczny jest patent... zeby nie wciskac na sile.. wrzucasz 1.. lekko puszczasz sprzeglo.. tak tylo zeby zalapalo.. i wrzucasz wsteka.. powinien wejsc jak w maslo ;]

: pn 16 mar 2009, 21:25:57
autor: molekss
jak mi wsteczny nie chce wejść to wysprzęglam i jeszcze raz wsteczny bez problemu

: pn 16 mar 2009, 22:25:05
autor: muzammil
wsteczny najciezej wchodzi z zaciagnietym recznym:)
jesli chodzi o jedynke i wsteczny to dzieje sie tak dlatego ze te biegi nie sa synchronizowane w naszych Hondach. Nie ma na to lekarstwa, po prostu prymitywnosc budowy skrzyni i tyle.

: wt 17 mar 2009, 07:01:28
autor: Stoowa
muzammil pisze:wsteczny najciezej wchodzi z zaciagnietym recznym:)
wtedy to chyba juz wogole nie wchodzi :)

: wt 17 mar 2009, 21:12:24
autor: vidar
wchodzi, wchodzi ;)
molekss ma dobry patent.
Ja robię w ten sposób, że wrzucam na luz puszczam sprzęgło, wciskam ponownie sprzęgło, wrzucam jedynkę i nie puszczając sprzęgła wsteczny - wchodzi wtedy jak w masełko :P

: śr 18 mar 2009, 10:02:22
autor: Kobriii
zobacz ile masz oleju w skrzyni i co najwyzej wymień bądź dolej

: śr 18 mar 2009, 13:36:46
autor: griszkins
ja też miałem ten problem wymieniłem olej i wysprzęglik i jest dużo lepiej

: śr 18 mar 2009, 15:32:28
autor: wafel107
A naj lepszy patent to nie przerzucac wszystkie biegi tylko wciskamy wsteczny do momentu az poczujemy ze nie wchodzi i delikatnie puszczamy sprzeglo wciskajac bieg. Sam wskakuje .............................................

: czw 19 mar 2009, 11:15:57
autor: adamstar1
Męczył mnie dokładnie ten sam problem. Wymieniłem olej w skrzyni na Motula 6100 Synergie+, co przyniosło świetny rezultat.
Najważniejsze jest to że jak nie chce Ci wejść bieg to puść sprzęgło, wciśnij jeszcze raz i wejdzie na pewno bez problemu.

: czw 19 mar 2009, 11:37:52
autor: muzammil
Olej czasem daje odczuwalna poprawe(choc ponoc najlepiej chodzi skrzynia na MTF Honda i taki tylko powinno sie lac) ale nigdy nie wyeliminujemy zgrzytow i problemow z tymi dwoma biegami poniewaz, jak juz pisalem, nie sa one synchronizowane.
Co ciekawe, po zalozeniu short shiftera(takiego dosc hardcorowego) problemy z biegami znacznie sie zmniejszyly, od tamtego czasu ani razu nie mialem zgrzytow przy wbijaniu biegow.

: czw 19 mar 2009, 16:40:44
autor: zajonc
Ok dzięki za rady. Chyba zdecyduję się na ten z MTF ale mój dylemat następny to jak wymienić ten olej przekładniowy? Gdzie szukać korka spustowego i gdzie jest wlew? Ile litrów kupić? Dam radę sam to zrobić?? :wow:

: czw 19 mar 2009, 18:34:16
autor: vidar
Spokojnie dasz radę zrobić to sam jeśli masz dostęp do kanału lub podnośnika (lub ewentualnie nie boisz się wczołgać pod auto ustawione na lewarku, ale odradzam ten sposób bo jest zbyt niebezpieczny).

Ponieważ nie mam własnych zdjęć, pozwolę sobie je skopiować tutaj z forum www.civicklub.pl

Spust oleju ze skrzyni jest zaznaczony na zdjęciu poniżej czerwoną strzałką:
Obrazek
Tam jest śruba na kwadratowy klucz 3/8 cala (spokojnie można do odkręcenia tej śruby użyć samej grzechotki bez żadnej nasadki)

Wlew oleju ujawnia poniższe zdjęcie:
Obrazek
Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej tak długo aż zacznie wylatywać z tego wlewu w skrzyni. Trzeba w tym momencie pamiętać żeby auto stało na równym podłożu (nie może być przechylone w żadną stronę, bo albo nalejesz tego oleju za mało albo za dużo). Wkręcasz śrubę i po robocie.

: czw 19 mar 2009, 20:10:50
autor: Mattt199
Tak jak opisal vidar, masz juz opisane jak wymienic... a co do ilosci ja jak wymienialem to weszlo tam okolo 1.8L o ile dobrze pamietam;)

: czw 19 mar 2009, 20:31:33
autor: zajonc
Dzięki wam za wszystkie info, pozdro!

: pt 20 mar 2009, 16:39:58
autor: wafel107
vidar pisze: Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej .

wystarczy pompa oleju do skrzyni i sam to ogarniesz

: pt 20 mar 2009, 17:20:31
autor: zajonc
No tak ale z tym MTFem to też nie jest tak łatwo, bo szukam i szukam i... kupa :ooops: Podobno tylko w ASO Hondy można dostac, ale mi się nie uśmiecha jechac taki kawal tylko po to żeby olej kupic. A może postąpic tak jak kolega wyżej i zakupic silnikowy Motul 6100 Synergie+ 10W/40 ? Doczytałem, że albo MTF albo silnikowy... aaaalboo zabic skrzynkę innym! :hammer: He he! To ostatnie raczej nie. Silnikowy?? Ten Motul? jakiś inny??