Ciężko ze zmianą biegów..?!
Ciężko ze zmianą biegów..?!
Witam, otóż mam problem który mnie czasem bardzo drażni i chciałbym się dowiedzie co jest. Chodzi mi o zmianę biegów a dokładniej... bardzo trudno wbija mi jedynkę i wsteczny, reszta biegów jest ok. Mam tak od kupna hani. Proszę o rady
Olej czasem daje odczuwalna poprawe(choc ponoc najlepiej chodzi skrzynia na MTF Honda i taki tylko powinno sie lac) ale nigdy nie wyeliminujemy zgrzytow i problemow z tymi dwoma biegami poniewaz, jak juz pisalem, nie sa one synchronizowane.
Co ciekawe, po zalozeniu short shiftera(takiego dosc hardcorowego) problemy z biegami znacznie sie zmniejszyly, od tamtego czasu ani razu nie mialem zgrzytow przy wbijaniu biegow.
Co ciekawe, po zalozeniu short shiftera(takiego dosc hardcorowego) problemy z biegami znacznie sie zmniejszyly, od tamtego czasu ani razu nie mialem zgrzytow przy wbijaniu biegow.
Spokojnie dasz radę zrobić to sam jeśli masz dostęp do kanału lub podnośnika (lub ewentualnie nie boisz się wczołgać pod auto ustawione na lewarku, ale odradzam ten sposób bo jest zbyt niebezpieczny).
Ponieważ nie mam własnych zdjęć, pozwolę sobie je skopiować tutaj z forum www.civicklub.pl
Spust oleju ze skrzyni jest zaznaczony na zdjęciu poniżej czerwoną strzałką:
Tam jest śruba na kwadratowy klucz 3/8 cala (spokojnie można do odkręcenia tej śruby użyć samej grzechotki bez żadnej nasadki)
Wlew oleju ujawnia poniższe zdjęcie:
Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej tak długo aż zacznie wylatywać z tego wlewu w skrzyni. Trzeba w tym momencie pamiętać żeby auto stało na równym podłożu (nie może być przechylone w żadną stronę, bo albo nalejesz tego oleju za mało albo za dużo). Wkręcasz śrubę i po robocie.
Ponieważ nie mam własnych zdjęć, pozwolę sobie je skopiować tutaj z forum www.civicklub.pl
Spust oleju ze skrzyni jest zaznaczony na zdjęciu poniżej czerwoną strzałką:
Tam jest śruba na kwadratowy klucz 3/8 cala (spokojnie można do odkręcenia tej śruby użyć samej grzechotki bez żadnej nasadki)
Wlew oleju ujawnia poniższe zdjęcie:
Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej tak długo aż zacznie wylatywać z tego wlewu w skrzyni. Trzeba w tym momencie pamiętać żeby auto stało na równym podłożu (nie może być przechylone w żadną stronę, bo albo nalejesz tego oleju za mało albo za dużo). Wkręcasz śrubę i po robocie.
vidar pisze: Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej .
wystarczy pompa oleju do skrzyni i sam to ogarniesz
No tak ale z tym MTFem to też nie jest tak łatwo, bo szukam i szukam i... kupa Podobno tylko w ASO Hondy można dostac, ale mi się nie uśmiecha jechac taki kawal tylko po to żeby olej kupic. A może postąpic tak jak kolega wyżej i zakupic silnikowy Motul 6100 Synergie+ 10W/40 ? Doczytałem, że albo MTF albo silnikowy... aaaalboo zabic skrzynkę innym! He he! To ostatnie raczej nie. Silnikowy?? Ten Motul? jakiś inny??