Ciężko ze zmianą biegów..?!

Serce samochodu niedomaga ?
zajonc

Ciężko ze zmianą biegów..?!

#1

Post autor: zajonc »

Witam, otóż mam problem który mnie czasem bardzo drażni i chciałbym się dowiedzie co jest. Chodzi mi o zmianę biegów a dokładniej... bardzo trudno wbija mi jedynkę i wsteczny, reszta biegów jest ok. Mam tak od kupna hani. Proszę o rady :dots:
wafel107

#2

Post autor: wafel107 »

No wiesz tak to juz jest z nimi............ mi tez ciezko wchodzi 1 i R a podobno jest to wina synchronizatora......Poprawcie mnie jesli zle gadam
radziok

#3

Post autor: radziok »

wymiana oleju pomaga. ogolnie ten typ tak ma ;)
piotrooh

#4

Post autor: piotrooh »

U mnie też czasem nie chce wejść wsteczny. Więc nie bój żaby...
Stoowa

#5

Post autor: Stoowa »

na wsteczny jest patent... zeby nie wciskac na sile.. wrzucasz 1.. lekko puszczasz sprzeglo.. tak tylo zeby zalapalo.. i wrzucasz wsteka.. powinien wejsc jak w maslo ;]
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#6

Post autor: molekss »

jak mi wsteczny nie chce wejść to wysprzęglam i jeszcze raz wsteczny bez problemu
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#7

Post autor: muzammil »

wsteczny najciezej wchodzi z zaciagnietym recznym:)
jesli chodzi o jedynke i wsteczny to dzieje sie tak dlatego ze te biegi nie sa synchronizowane w naszych Hondach. Nie ma na to lekarstwa, po prostu prymitywnosc budowy skrzyni i tyle.
Stoowa

#8

Post autor: Stoowa »

muzammil pisze:wsteczny najciezej wchodzi z zaciagnietym recznym:)
wtedy to chyba juz wogole nie wchodzi :)
vidar

#9

Post autor: vidar »

wchodzi, wchodzi ;)
molekss ma dobry patent.
Ja robię w ten sposób, że wrzucam na luz puszczam sprzęgło, wciskam ponownie sprzęgło, wrzucam jedynkę i nie puszczając sprzęgła wsteczny - wchodzi wtedy jak w masełko :P
Kobriii

#10

Post autor: Kobriii »

zobacz ile masz oleju w skrzyni i co najwyzej wymień bądź dolej
griszkins
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 06 paź 2008, 08:07:13
Lokalizacja: Płock

#11

Post autor: griszkins »

ja też miałem ten problem wymieniłem olej i wysprzęglik i jest dużo lepiej
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
Obrazek
wafel107

#12

Post autor: wafel107 »

A naj lepszy patent to nie przerzucac wszystkie biegi tylko wciskamy wsteczny do momentu az poczujemy ze nie wchodzi i delikatnie puszczamy sprzeglo wciskajac bieg. Sam wskakuje .............................................
adamstar1

#13

Post autor: adamstar1 »

Męczył mnie dokładnie ten sam problem. Wymieniłem olej w skrzyni na Motula 6100 Synergie+, co przyniosło świetny rezultat.
Najważniejsze jest to że jak nie chce Ci wejść bieg to puść sprzęgło, wciśnij jeszcze raz i wejdzie na pewno bez problemu.
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#14

Post autor: muzammil »

Olej czasem daje odczuwalna poprawe(choc ponoc najlepiej chodzi skrzynia na MTF Honda i taki tylko powinno sie lac) ale nigdy nie wyeliminujemy zgrzytow i problemow z tymi dwoma biegami poniewaz, jak juz pisalem, nie sa one synchronizowane.
Co ciekawe, po zalozeniu short shiftera(takiego dosc hardcorowego) problemy z biegami znacznie sie zmniejszyly, od tamtego czasu ani razu nie mialem zgrzytow przy wbijaniu biegow.
zajonc

#15

Post autor: zajonc »

Ok dzięki za rady. Chyba zdecyduję się na ten z MTF ale mój dylemat następny to jak wymienić ten olej przekładniowy? Gdzie szukać korka spustowego i gdzie jest wlew? Ile litrów kupić? Dam radę sam to zrobić?? :wow:
Ostatnio zmieniony czw 19 mar 2009, 18:50:39 przez zajonc, łącznie zmieniany 1 raz.
vidar

#16

Post autor: vidar »

Spokojnie dasz radę zrobić to sam jeśli masz dostęp do kanału lub podnośnika (lub ewentualnie nie boisz się wczołgać pod auto ustawione na lewarku, ale odradzam ten sposób bo jest zbyt niebezpieczny).

Ponieważ nie mam własnych zdjęć, pozwolę sobie je skopiować tutaj z forum www.civicklub.pl

Spust oleju ze skrzyni jest zaznaczony na zdjęciu poniżej czerwoną strzałką:
Obrazek
Tam jest śruba na kwadratowy klucz 3/8 cala (spokojnie można do odkręcenia tej śruby użyć samej grzechotki bez żadnej nasadki)

Wlew oleju ujawnia poniższe zdjęcie:
Obrazek
Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej tak długo aż zacznie wylatywać z tego wlewu w skrzyni. Trzeba w tym momencie pamiętać żeby auto stało na równym podłożu (nie może być przechylone w żadną stronę, bo albo nalejesz tego oleju za mało albo za dużo). Wkręcasz śrubę i po robocie.
Mattt199

#17

Post autor: Mattt199 »

Tak jak opisal vidar, masz juz opisane jak wymienic... a co do ilosci ja jak wymienialem to weszlo tam okolo 1.8L o ile dobrze pamietam;)
zajonc

#18

Post autor: zajonc »

Dzięki wam za wszystkie info, pozdro!
wafel107

#19

Post autor: wafel107 »

vidar pisze: Z kolei do wlewu oleju jest bardzo kiepski dostęp. Odkręcenie śruby nie powinno stanowić większego problemu, ale samo nalanie oleju może być wyzwaniem. Do tego celu musisz użyć jakiegoś lejka i odpowiednio długiego wężyka dopasowanego do tego otworu. Jedna osoba wkłada koniec wężyka w otwór (jeśli sam sobie poradzisz to rewelacja, ale łatwiej to zrobić w dwie osoby) a druga trzyma nad silnikiem lejek z tym wężykiem i wlewa olej .

wystarczy pompa oleju do skrzyni i sam to ogarniesz
zajonc

#20

Post autor: zajonc »

No tak ale z tym MTFem to też nie jest tak łatwo, bo szukam i szukam i... kupa :ooops: Podobno tylko w ASO Hondy można dostac, ale mi się nie uśmiecha jechac taki kawal tylko po to żeby olej kupic. A może postąpic tak jak kolega wyżej i zakupic silnikowy Motul 6100 Synergie+ 10W/40 ? Doczytałem, że albo MTF albo silnikowy... aaaalboo zabic skrzynkę innym! :hammer: He he! To ostatnie raczej nie. Silnikowy?? Ten Motul? jakiś inny??
ODPOWIEDZ