Strona 1 z 4

d13b7 turbo

: pn 22 kwie 2013, 01:30:06
autor: bolek1403
mam kilka pytań gdyż niedługo zamierzam zamontować do swojego d13 turbo
pierwsze pytanie czy pompa olejowa wytrzyma czy lepiej ją zmienić
czy jak zamontuję taką podstawkę http://www.honda-crx.info/forum/printvi ... 3a771f2239 mogę dać z niej smarowanie turbiny ?
silnik d15 dopręża się tłokami z d13 a jeśli chciał bym odprężyć silnik mogę to zrobić zakładając tłoki z d15 ?

: pt 26 kwie 2013, 18:07:05
autor: Tomek16v
przemysl dokładnie to co piszesz i co chcesz zrobic :wstyd:

: pt 26 kwie 2013, 18:58:31
autor: bolek1403
robie soft turbo doładowanie nie będzie większe niż 04/05 bara ;) i silnik seria jest w stanie to wytrzymać

: pt 26 kwie 2013, 19:22:04
autor: BartekGib
Wy3mać do czasu na seryjnych fantach ....

: pt 26 kwie 2013, 20:12:14
autor: bolek1403
to jest silnik przejściowy i tak więc jak wytrzyma do zimy to dobrze jak nie zrobię swap wcześniej ;) turbo ic i orurowanie resztę kompletuje i muszę wiedzieć co i jak ze smarowaniem jej .

: sob 27 kwie 2013, 02:47:49
autor: BartekGib
Czyli ładujesz turbo, które ma kleknąć razem z silnikiem powiedzmy do zimy ? Bezsens.

: sob 27 kwie 2013, 03:01:35
autor: bolek1403
może i bezsens wiele innych rzeczy to też bezsens najlepiej jest siedzieć i nic nie robić . wiadomo że łatwiej by było zrobić swap np ma b18 ale skoro można rzeźbić w tym co się ma bez ponoszenia większych kosztów to czemu nie ?
podpowiem mi wreszcie ktoś co i jak z tym smarowaniem ?

: sob 27 kwie 2013, 03:14:48
autor: BartekGib
Takiej hmmm .... "hejterskiej" odpowiedzi się spodziewałem.

Nie lepiej zbierać na silnik a wtedy władować turbo ?

: sob 27 kwie 2013, 08:39:26
autor: gruszecky
jaki problem jeździć na seryjnym silniku na 0,4 -0,5 bara? W Polsce jest dziwne podejście do doładowania, hamburgery softem nazywają doładowanie 0,8 bara... Wystarczy jeździć z głową a nic się nie wysypie

: sob 27 kwie 2013, 12:19:44
autor: BartekGib
Mi samemu też jakoś wszyscy proponują po prostu Garret'a T2 zamiast głowicy, skrzyni, wydechu, dolotu, etc.

Ale jedno, drugie czy trzecie przeciągniecie i może być cienko. Sam Krzysiek "niuton" powiedział, że po prostu dołożyć turbo z całym potrzebnym osprzętem, zostawić bez kucizny etc. i na 0.4-0.5 bara będzie to chodzić. Sam już nie wiem czy wątpić czy nie ...

: sob 27 kwie 2013, 12:21:48
autor: bolek1403
BartekGib pisze:Takiej hmmm .... "hejterskiej" odpowiedzi się spodziewałem.
zgadza się jestem hejterem :)
BartekGib pisze:Nie lepiej zbierać na silnik a wtedy władować turbo ?
nie sztuką jest zrobić z b serii 200 km z turbo tylko po co ? można odrazu swapować na na k24 :)

: pn 29 kwie 2013, 21:08:02
autor: Danny1986
zrobi swapa to nie sztuka a zrobi fajne turbo co by ładnie grało dużo trudniej

: wt 30 kwie 2013, 00:12:30
autor: BartekGib
Zrobić turbo, które pochodzi i które nie wypluje silnika - to jest sztuka :)

: wt 30 kwie 2013, 00:21:12
autor: bolek1403
BartekGib pisze:Zrobić turbo, które pochodzi i które nie wypluje silnika - to jest sztuka :)
każdy silnik kiedyś klęknie tylko jeden przejedzie 50 000 tys drugi 5 000 a trzeci 5 km wszystko zależy od tego jak jest wszystko dobrane do siebie bo sama turbina to nie wszystko ;)

: wt 30 kwie 2013, 09:25:45
autor: miloosb88
0.4/0.5 bara to nie ma hardcoru:) spokojnie pojeździsz:) zależy to też od stanu technicznego silnika jak jest git to będzie git przy tym ciśnieniu i nic się nie wysypie wręcz przeciwnie może to nawet wpłynąć pozytywnie na pracę silnika:) chociaż fakt jest taki że o d13 turbo nie słyszałem ani nie widziałem żeby ktoś to robił, planów było dużo i śmiechu też:) a co do smarowania to dokładnie dajesz podstawkę pod filtr oleju i z niej ciągniesz smarowanie. I życzę powodzonka w modach i pisz co i jak czy coś się sypie czy wszystko gra ale liczę że będzie ok:)

: wt 30 kwie 2013, 09:57:35
autor: krzysiek16161
Jakiś czas temu stało na allegro 1.3 turbo czerwone eg był wstawiony też wykres z hamowni miało to 157KM bodajże. :)

: wt 30 kwie 2013, 10:16:48
autor: BartekGib
MPFI + turbo + inne podstawy i D13 wychodzą 170 konne czasami. Kilka takich projektów jest w PL.

: wt 30 kwie 2013, 13:11:08
autor: bolek1403
czyli da się :)

: wt 30 kwie 2013, 13:28:08
autor: BartekGib
Nikt nie powiedział, że nie. Tylko jest to okupione wkładem pieniędzy (ŻEBY TO BYŁO ZROBIONE PORZĄDNIE), pracy i dużym ryzykiem co do trwałości silnika.

: śr 08 maja 2013, 01:46:38
autor: diablo001
1.3 170koni i chyba 1.0bara i kuty silnik