d13b7 turbo

Serce samochodu niedomaga ?
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

d13b7 turbo

#1

Post autor: bolek1403 »

mam kilka pytań gdyż niedługo zamierzam zamontować do swojego d13 turbo
pierwsze pytanie czy pompa olejowa wytrzyma czy lepiej ją zmienić
czy jak zamontuję taką podstawkę http://www.honda-crx.info/forum/printvi ... 3a771f2239 mogę dać z niej smarowanie turbiny ?
silnik d15 dopręża się tłokami z d13 a jeśli chciał bym odprężyć silnik mogę to zrobić zakładając tłoki z d15 ?
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
Tomek16v
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: pn 04 cze 2012, 19:34:17
Lokalizacja: Tarnow
Kontakt:

#2

Post autor: Tomek16v »

przemysl dokładnie to co piszesz i co chcesz zrobic :wstyd:
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#3

Post autor: bolek1403 »

robie soft turbo doładowanie nie będzie większe niż 04/05 bara ;) i silnik seria jest w stanie to wytrzymać
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#4

Post autor: BartekGib »

Wy3mać do czasu na seryjnych fantach ....
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#5

Post autor: bolek1403 »

to jest silnik przejściowy i tak więc jak wytrzyma do zimy to dobrze jak nie zrobię swap wcześniej ;) turbo ic i orurowanie resztę kompletuje i muszę wiedzieć co i jak ze smarowaniem jej .
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#6

Post autor: BartekGib »

Czyli ładujesz turbo, które ma kleknąć razem z silnikiem powiedzmy do zimy ? Bezsens.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#7

Post autor: bolek1403 »

może i bezsens wiele innych rzeczy to też bezsens najlepiej jest siedzieć i nic nie robić . wiadomo że łatwiej by było zrobić swap np ma b18 ale skoro można rzeźbić w tym co się ma bez ponoszenia większych kosztów to czemu nie ?
podpowiem mi wreszcie ktoś co i jak z tym smarowaniem ?
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#8

Post autor: BartekGib »

Takiej hmmm .... "hejterskiej" odpowiedzi się spodziewałem.

Nie lepiej zbierać na silnik a wtedy władować turbo ?
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#9

Post autor: gruszecky »

jaki problem jeździć na seryjnym silniku na 0,4 -0,5 bara? W Polsce jest dziwne podejście do doładowania, hamburgery softem nazywają doładowanie 0,8 bara... Wystarczy jeździć z głową a nic się nie wysypie
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#10

Post autor: BartekGib »

Mi samemu też jakoś wszyscy proponują po prostu Garret'a T2 zamiast głowicy, skrzyni, wydechu, dolotu, etc.

Ale jedno, drugie czy trzecie przeciągniecie i może być cienko. Sam Krzysiek "niuton" powiedział, że po prostu dołożyć turbo z całym potrzebnym osprzętem, zostawić bez kucizny etc. i na 0.4-0.5 bara będzie to chodzić. Sam już nie wiem czy wątpić czy nie ...
Ostatnio zmieniony sob 27 kwie 2013, 12:25:21 przez BartekGib, łącznie zmieniany 1 raz.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#11

Post autor: bolek1403 »

BartekGib pisze:Takiej hmmm .... "hejterskiej" odpowiedzi się spodziewałem.
zgadza się jestem hejterem :)
BartekGib pisze:Nie lepiej zbierać na silnik a wtedy władować turbo ?
nie sztuką jest zrobić z b serii 200 km z turbo tylko po co ? można odrazu swapować na na k24 :)
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
Danny1986
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 21:17:16
Lokalizacja: Ozorków

#12

Post autor: Danny1986 »

zrobi swapa to nie sztuka a zrobi fajne turbo co by ładnie grało dużo trudniej
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#13

Post autor: BartekGib »

Zrobić turbo, które pochodzi i które nie wypluje silnika - to jest sztuka :)
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#14

Post autor: bolek1403 »

BartekGib pisze:Zrobić turbo, które pochodzi i które nie wypluje silnika - to jest sztuka :)
każdy silnik kiedyś klęknie tylko jeden przejedzie 50 000 tys drugi 5 000 a trzeci 5 km wszystko zależy od tego jak jest wszystko dobrane do siebie bo sama turbina to nie wszystko ;)
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
miloosb88
Berbeć
Posty: 27
Rejestracja: śr 27 mar 2013, 13:35:24
Lokalizacja: Krotoszyn

#15

Post autor: miloosb88 »

0.4/0.5 bara to nie ma hardcoru:) spokojnie pojeździsz:) zależy to też od stanu technicznego silnika jak jest git to będzie git przy tym ciśnieniu i nic się nie wysypie wręcz przeciwnie może to nawet wpłynąć pozytywnie na pracę silnika:) chociaż fakt jest taki że o d13 turbo nie słyszałem ani nie widziałem żeby ktoś to robił, planów było dużo i śmiechu też:) a co do smarowania to dokładnie dajesz podstawkę pod filtr oleju i z niej ciągniesz smarowanie. I życzę powodzonka w modach i pisz co i jak czy coś się sypie czy wszystko gra ale liczę że będzie ok:)
krzysiek16161
Żółtodziób
Posty: 12
Rejestracja: śr 23 maja 2012, 19:15:56
Lokalizacja: Płock

#16

Post autor: krzysiek16161 »

Jakiś czas temu stało na allegro 1.3 turbo czerwone eg był wstawiony też wykres z hamowni miało to 157KM bodajże. :)
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#17

Post autor: BartekGib »

MPFI + turbo + inne podstawy i D13 wychodzą 170 konne czasami. Kilka takich projektów jest w PL.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
bolek1403
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: sob 13 paź 2012, 12:24:08
Lokalizacja: Łochów

#18

Post autor: bolek1403 »

czyli da się :)
puk, puk
kto tam?
Panewka :E
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#19

Post autor: BartekGib »

Nikt nie powiedział, że nie. Tylko jest to okupione wkładem pieniędzy (ŻEBY TO BYŁO ZROBIONE PORZĄDNIE), pracy i dużym ryzykiem co do trwałości silnika.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
diablo001
Obeznany
Posty: 106
Rejestracja: pn 31 gru 2012, 09:18:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#20

Post autor: diablo001 »

1.3 170koni i chyba 1.0bara i kuty silnik
ODPOWIEDZ