Strona 1 z 1
Kolektor ssacy - czyszczenie i polerowanie
: wt 03 lut 2009, 09:15:10
autor: Pecado
Jako ze ostatnio zabrałem sie za sprzatanie wewnątrz kolektora ssacego mam do Was pytanie.
Polerować na lustro czy zostawic lekko porowate ?
jedna szkoła mowi, zeby na lustro polerowac tylko wnętrze bańki, a kanały dolotowe zostawic porowate, zeby powietrze sie "kręciło: co ma mieć wpływ na lepsze mieszanie sie paliwa z powietrzem.
Wiec moze wnętrze banki tez zostawic porowate ?
: wt 03 lut 2009, 09:42:03
autor: muzammil
calosc na lustro.powietrze i tak nie bedzie sie "krecilo" tylko przyjmie bardzo chaotyczne i nierownomierne falowanie. calosc w lustro i tylko na koncach wylotow(tam dzie sa wtryski) zostaw troche porowate zeby mieszanka sie lepiej mieszala.
: ndz 01 mar 2009, 20:51:17
autor: jarosz
Ja z kolei słyszałem od ... ze w ssaku prędkość powietrza jest zbyt mała aby polerowanie miało sens, i jak już coś polerować to w kol. wypiardowym tam jest więcej gazów i z większą szybkością się wydostają...
: pn 02 mar 2009, 17:50:03
autor: gruszecky
polerowanie wew. kolektora ssącego nie ma sensu, wlasciwie porowatosc jest tam dla wymieszania , lustro nic nie da
: pn 02 mar 2009, 20:38:08
autor: muzammil
wymieszania czego????????powietrze ma miec jak najszybszy i swobodny przeplyw a nie zawirowywac w rozne strony. bzdury kolego piszesz.
: pn 02 mar 2009, 22:22:51
autor: jarosz
Z tego co mi wiadomo chropowata powierzchnia jest bardziej opływowa a co zatym idzie powietrze natrafia na mniejsze opory.
Udowodniono że samochód wyglancowany na błysk spali więcej paliwa niż gdy powierzchnie lakieru pokrywa lekka warstwa brudu...
moim zdaniem coś w tym jest.
Ps. wyczytałem tez iż w wypolerowanym na lustro ssaku paliwo się szybko skrapla i jak już coś przerabiać to papierami MAX 120.
: wt 03 mar 2009, 01:05:24
autor: gruszecky
tak jak pisze jarosz, muzzamil, bzdury kolego piszesz:), to nie sa dyrdymały, sam chciałem z półtora temu polerowac moj kolektor od wew. i pytałem róznych ludzi ze światka hondy (obecnie wziętych w poznaniu mechaników ds. hondy), co o tym sądzą. i odpowiedzi były takie, że tam własnie NIE MA być gładko z takich a nie innych powodów.
a zatem trochę powagi panie administrator;], ja sobie tego nie wymyślam.
powietrze ma się ładnie wymieszac z paliwem zeby się całkowicie spaliła mieszanka, a zatem niech wlatuje w sposób niereguralny gdyż wtedy szybciej się nam wszystko miesza. jesli chcemy by duzo powietrza wpadło,zwiększamy srednicę kolektora. struktura wewnątrz odpowiedzialna jest za tempo mieszania się.a chodzi o czas.
po polerowaniu kolektora od środka mozna stracić moc, a kto wie, może pojawi się i spalanie stukowe.
: wt 03 mar 2009, 09:16:30
autor: muzammil
widze ze troche sie nie zrozumielismy.... ja mam na mysli caly czas siliniki z wtryskiem. Jesli chodzi o gazniki i te niby jedno-dwu punktowe wtryski(czyli takie niby lepsze gazniki) to jak najbardziej macie racje. ale skad niby paliwo w kolektorze ssacym w silniku z MPFI??????????????????????????????
Panowie mechanicy mieli racje bo sie wychowali na tuningu polonezow i duzych fiatow z gaznikami. W silnikach z wilopunktowym wtryskiem lepszy efekt daje wypolerowany kolektor. Zostawiamy tylko "porowatosc" na samym koncu gdzie wchodza wtryski( i to tez bardziej chodzi o poprzeczne rysy niz o "baranka" jaki jest seryjnie wewnatrz ssaka).
: wt 03 mar 2009, 09:21:16
autor: gruszecky
panowie mechanicy to nie są ziutki z garazu tylko niemal nasi rówiesnicy, niewiele od ciebie starsi, hondziarze powtarzam którzy budują najlepsze projekty w poznaniu.i mam na mysli pełen wtrysk. struktura kolektora ssącego MA WPŁYW NA TO JAK POWIETRZE WPADA DO CYLIDNRA gdzie miesza sie z paliwem. Fakt, glownie chodzi wlasnie o poziome nierownosci dla wprowadzenia zawirowania powietrza.
powiedz, gdzie wyczytałes ze paliwo miesza sie z powietrzem w kolektorze?
przestan protekcjonalnie gadac gdy nie jesteś pewien.
: wt 03 mar 2009, 12:52:18
autor: jarosz
Mi doradzał kolo który który stroił najszybsze turboloty w 3mieście...
Wiadomo każdy chwali to co ma.
muzammil wypolerował i jest z tego zadowolony to super.
Ja osobiście jak już to będę rozwiercać ssaka.
Co do mieszania to jakby nie było wytryski są na końcu ssaka i mieszanie zachodzi na końcu jak i w kanałach dolotowych głowicy.
Jeżeli powietrze leci jednym ciągiem bez żadnych zawirowań, natrafia na rozpylone paliwo to na moje oko nie zdąży się "zakręcić" w kanale dolotowym głowicy.
Natomiast jeżeli powietrze wiruje w kanale dolotowym ssaka, natrafia na rozpylone paliwo, od razu się wymiesza.
Jak ktoś nie wieży proste porównanie wlej do szklanki wody sok bez wcześniejszego mieszania, a do 2 szklanki wody sok jednocześnie mieszając...
W 2 szklance szybciej się wymieszają 2 składniki.
: wt 03 mar 2009, 16:47:19
autor: gruszecky
jarosz pisze: Jeżeli powietrze leci jednym ciągiem bez żadnych zawirowań, natrafia na rozpylone paliwo to na moje oko nie zdąży się "zakręcić" w kanale dolotowym głowicy.
własnie o tym mówię i tak właśnie jest