Kolektor ssacy - czyszczenie i polerowanie

Serce samochodu niedomaga ?
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kolektor ssacy - czyszczenie i polerowanie

#1

Post autor: Pecado »

Jako ze ostatnio zabrałem sie za sprzatanie wewnątrz kolektora ssacego mam do Was pytanie.
Polerować na lustro czy zostawic lekko porowate ?
jedna szkoła mowi, zeby na lustro polerowac tylko wnętrze bańki, a kanały dolotowe zostawic porowate, zeby powietrze sie "kręciło: co ma mieć wpływ na lepsze mieszanie sie paliwa z powietrzem.

Wiec moze wnętrze banki tez zostawic porowate ?
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#2

Post autor: muzammil »

calosc na lustro.powietrze i tak nie bedzie sie "krecilo" tylko przyjmie bardzo chaotyczne i nierownomierne falowanie. calosc w lustro i tylko na koncach wylotow(tam dzie sa wtryski) zostaw troche porowate zeby mieszanka sie lepiej mieszala.
jarosz

#3

Post autor: jarosz »

Ja z kolei słyszałem od ... ze w ssaku prędkość powietrza jest zbyt mała aby polerowanie miało sens, i jak już coś polerować to w kol. wypiardowym tam jest więcej gazów i z większą szybkością się wydostają...
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#4

Post autor: gruszecky »

polerowanie wew. kolektora ssącego nie ma sensu, wlasciwie porowatosc jest tam dla wymieszania , lustro nic nie da
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#5

Post autor: muzammil »

wymieszania czego????????powietrze ma miec jak najszybszy i swobodny przeplyw a nie zawirowywac w rozne strony. bzdury kolego piszesz.
jarosz

#6

Post autor: jarosz »

Z tego co mi wiadomo chropowata powierzchnia jest bardziej opływowa a co zatym idzie powietrze natrafia na mniejsze opory.

Udowodniono że samochód wyglancowany na błysk spali więcej paliwa niż gdy powierzchnie lakieru pokrywa lekka warstwa brudu...

moim zdaniem coś w tym jest.

Ps. wyczytałem tez iż w wypolerowanym na lustro ssaku paliwo się szybko skrapla i jak już coś przerabiać to papierami MAX 120.
Ostatnio zmieniony pn 02 mar 2009, 22:28:40 przez jarosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#7

Post autor: gruszecky »

tak jak pisze jarosz, muzzamil, bzdury kolego piszesz:), to nie sa dyrdymały, sam chciałem z półtora temu polerowac moj kolektor od wew. i pytałem róznych ludzi ze światka hondy (obecnie wziętych w poznaniu mechaników ds. hondy), co o tym sądzą. i odpowiedzi były takie, że tam własnie NIE MA być gładko z takich a nie innych powodów.
a zatem trochę powagi panie administrator;], ja sobie tego nie wymyślam.

powietrze ma się ładnie wymieszac z paliwem zeby się całkowicie spaliła mieszanka, a zatem niech wlatuje w sposób niereguralny gdyż wtedy szybciej się nam wszystko miesza. jesli chcemy by duzo powietrza wpadło,zwiększamy srednicę kolektora. struktura wewnątrz odpowiedzialna jest za tempo mieszania się.a chodzi o czas.

po polerowaniu kolektora od środka mozna stracić moc, a kto wie, może pojawi się i spalanie stukowe.
Ostatnio zmieniony wt 03 mar 2009, 01:09:12 przez gruszecky, łącznie zmieniany 1 raz.
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#8

Post autor: muzammil »

widze ze troche sie nie zrozumielismy.... ja mam na mysli caly czas siliniki z wtryskiem. Jesli chodzi o gazniki i te niby jedno-dwu punktowe wtryski(czyli takie niby lepsze gazniki) to jak najbardziej macie racje. ale skad niby paliwo w kolektorze ssacym w silniku z MPFI??????????????????????????????
Panowie mechanicy mieli racje bo sie wychowali na tuningu polonezow i duzych fiatow z gaznikami. W silnikach z wilopunktowym wtryskiem lepszy efekt daje wypolerowany kolektor. Zostawiamy tylko "porowatosc" na samym koncu gdzie wchodza wtryski( i to tez bardziej chodzi o poprzeczne rysy niz o "baranka" jaki jest seryjnie wewnatrz ssaka).
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#9

Post autor: gruszecky »

panowie mechanicy to nie są ziutki z garazu tylko niemal nasi rówiesnicy, niewiele od ciebie starsi, hondziarze powtarzam którzy budują najlepsze projekty w poznaniu.i mam na mysli pełen wtrysk. struktura kolektora ssącego MA WPŁYW NA TO JAK POWIETRZE WPADA DO CYLIDNRA gdzie miesza sie z paliwem. Fakt, glownie chodzi wlasnie o poziome nierownosci dla wprowadzenia zawirowania powietrza.

powiedz, gdzie wyczytałes ze paliwo miesza sie z powietrzem w kolektorze?
przestan protekcjonalnie gadac gdy nie jesteś pewien.
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
jarosz

#10

Post autor: jarosz »

Mi doradzał kolo który który stroił najszybsze turboloty w 3mieście...

Wiadomo każdy chwali to co ma.

muzammil wypolerował i jest z tego zadowolony to super.

Ja osobiście jak już to będę rozwiercać ssaka.

Co do mieszania to jakby nie było wytryski są na końcu ssaka i mieszanie zachodzi na końcu jak i w kanałach dolotowych głowicy.
Jeżeli powietrze leci jednym ciągiem bez żadnych zawirowań, natrafia na rozpylone paliwo to na moje oko nie zdąży się "zakręcić" w kanale dolotowym głowicy.

Natomiast jeżeli powietrze wiruje w kanale dolotowym ssaka, natrafia na rozpylone paliwo, od razu się wymiesza.

Jak ktoś nie wieży proste porównanie wlej do szklanki wody sok bez wcześniejszego mieszania, a do 2 szklanki wody sok jednocześnie mieszając...

W 2 szklance szybciej się wymieszają 2 składniki.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#11

Post autor: gruszecky »

jarosz pisze: Jeżeli powietrze leci jednym ciągiem bez żadnych zawirowań, natrafia na rozpylone paliwo to na moje oko nie zdąży się "zakręcić" w kanale dolotowym głowicy.
własnie o tym mówię i tak właśnie jest
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ