Strona 1 z 1

Podświetlenie zegrów

: sob 22 gru 2012, 12:06:35
autor: EmpTy212
Zamontowałem 2 dni temu ledowe podświetlenie zegarów (taśmy ledowe), wyszło bardzo ładnie, może kolor nie ten ale przecierpiałbym te parę tygodni i zmienił na właściwy. Wczoraj jechałem i w połowie drogi za miastem zegary zgasły, a podświetlenie ludzików działa. Wszystko się świeci po za samym podświetleniem zegarów (wszystkie kontrolki jak i same wskaźniki wskazują bardzo dobrze).

Wykluczam brak masy bo bez niej zgłupiały by wskaźniki oraz kontrolki. Biorę pod uwagę, że spaliły się.

Nie wiem jak tutaj wygląda sprawa z alternatorem bo nie miałem tej przyjemności go demontować ale chyba to będzie winowajca gdyż, jak posiadałem wzmacniacz to występowały szumy przy odpalonym silniku.

Czy regulator napięcia może mieć swoje chwile i dawać zawyżone napięcie ? Wiem, że szczotki mogą być nie najciekawsze bo są w miarę duże spadki mocy po włączeniu dmuchawy na 1 biegu obroty potrafią się głęboko zawahać (wiem, że trochę spadną ale bez przesady).

Regulator napięcia jest tutaj razem ze szczotkami czy są osobno ?

: sob 22 gru 2012, 12:44:50
autor: motomaniek10
Do czego podłączyłeś te taśmy ledowe? Fabryczne podświetlenie zegarów zostało? świeci?

: sob 22 gru 2012, 12:55:44
autor: EmpTy212
Taśmy led podłączone w zegarach w miejscach żarówek T6.5. Fabrycznego podświetlenia nie zostawiłem gdyż było nie potrzebne przy dobrze doświetlonych zegarach. Jutro je będę demontował i będę widział czy ledy całe czy coś innego. Osobnego bezpiecznika chyba nie ma na same zegary.

: sob 22 gru 2012, 15:24:47
autor: motomaniek10
Co złego jest w fabrycznym podświetleniu że ludzie montują jakieś chińskie diody? Ja bum ten pasek podłączył na osobnym bezpieczniku a nawet przekaźniku. Późniejsza diagnostyka jest bardzo prosta.

: sob 22 gru 2012, 15:28:24
autor: EmpTy212
Co złego ? Ja chciałem mieć równo i dobrze doświetlone zegary w odpowiednim kolorze. Żarówki aby odpowiedni kolor miały to trzeba zetrzeć farbę z tyłu a po tym nie świecą równomiernie tylko punktowo. Pasek smd charakteryzują się małym poborem prądu i dużą efektywnością więc ten przekaźnik to poleciałeś :clown:.


Jak zwykle pierdoła która narobiła drobnych szkód i łatwo usunięta. Poskąpiłem na tej taśmie i kupiłem zwykłą nie w sylikonie przez co stykami dotknęła metalowej ramki od dźwigienki od resetowania przebiegu dziennego i w efekcie przepaliła się ścieżka w miejscu w którym się zwęża, po zaizolowaniu tego miejsca i zlutowania ścieżki oświetlenie wróciło. :wstyd:

Co do poboru prądu jeśli chodzi o ledy a żarówki to powiem tak:

-Wszystkie paski ledowe (17 paneli z czego każdy panel po 3 diody) pobierają sobie 0.4 ampera
-Jedna żarówka T6.5 pobiera już 0.18 ampera

Trzeba sobie policzyć ilość tych żarówek plus do tego dochodzą w podświetleniu żarówki T5 które swoje też biorą.

: ndz 23 gru 2012, 09:34:02
autor: motomaniek10
Przekaźnik tylko w celu łatwej diagnostyki. Spadek napięcia na diodzie LED wynosi 1,5V. Prod jaki przez nią płynie to 15mA czyli 0,015A, tak więc przez 3 diody popłynie 0,045A.

: ndz 23 gru 2012, 12:03:27
autor: EmpTy212
Led smd, po za tym nie oszukasz pomiaru dokonanego, tak czy siak pobierają mniej prądu niż kompletne oświetlenie żarówkowe.

: ndz 23 gru 2012, 22:37:40
autor: motomaniek10
A tak poza tematem to nie mogę znaleźć instrukcji dostania się do żaróweczek od nawiewów, ktoś wie gdzie szukać?

: ndz 23 gru 2012, 22:52:59
autor: EmpTy212
Na forum :P Zrzucasz konsole środkową i wywalasz radio i tam masz trzy śrubki od tego, wypinasz linkę od regulacji temp, wypinasz dwie wtyczki i wysuwasz to. Gdzieś to było na forum pod tytułem podświetlenie ludzików.

: ndz 23 gru 2012, 23:19:47
autor: motomaniek10
Zabieram się do tego zawsze jak pies do jeża i nie wiem od czego zacząć, gdzie podważyć, co wyciągnąć...

: pn 24 gru 2012, 08:19:07
autor: Kamil_BBa
Fotoporadnik

Foto-poradniki-> Wnętrze-> Kokpit-> Demontaż regulatora nawiewu.

: pn 24 gru 2012, 15:53:17
autor: motomaniek10
Ale fajna stronka:)

: ndz 06 sty 2013, 15:02:26
autor: beso
czy żarówki w zegarach mają oznaczenie T6.5?? potrzebuje się dowiedzieć bo u mnie sie przepalily

: pn 07 sty 2013, 14:09:09
autor: EmpTy212
T6.5 oraz T5.

: wt 08 sty 2013, 00:38:53
autor: beso
a tak dokładniej od podświetlenia tarcz to ??

: wt 08 sty 2013, 14:23:43
autor: EmpTy212
Od podświetlenia tarcz są właśnie T6.5 oraz T5, T5 w większości kontrolek dodatkowo występuje, a na kontrolkę rezerwy przypada T6.5. Nie wiem ile dokładnie jest żarówek w zegarach z obrotomierzem gdyż te mam na aucie i nie mam jak sprawdzić. Poszukaj po googlach to na pewno znajdziesz.