Strona 1 z 2

Wydech

: czw 20 gru 2012, 00:59:01
autor: diablo2232
Witam
Jestem od paru dni posiadaczem Hondy Civic V 1,5 90 km , chciałbym kupić i założyć końcówkę tłumika przelotową dla fajnego sportowego brzmienia . I tu moje pierwsze pytanie do was , czy jeśli cały wydech jest seryjny to czy sama końcówka da takie brzmienie ?
Drugie pytanie to czy lepiej kupić tłumik z Slienserem ? Chociaż nie robię żadnych tras to boje się żeby wydech nie był tak głośny żeby w samochodach alarmy się włączały .

Tutaj jest Tłumik który znalazłem (co o nim sądzicie ?) - http://allegro.pl/tlumik-mugen-przeloto ... 97401.html

A interesuje mnie wydech takiego typu

Proszę o wyrozumiałość bo jestem amatorem w tych sprawach :fish:

: czw 20 gru 2012, 09:06:01
autor: Hondzia
Lepiej kupic tłumik cały,dzieki tej koncowce cos wydobedziesz ale nie za dużo
Minimalna różnica

: czw 20 gru 2012, 10:45:47
autor: Ślimak
Sama końcówka nic nie da,chcesz lepszy dżwięk ? musisz kupić cały końcowy wydech.

: czw 20 gru 2012, 10:55:54
autor: Hondzia
Też tak mówie,cos tam mu da,
Lepszy wyglad haha

: czw 20 gru 2012, 15:51:44
autor: diablo2232
Ok Dzięki wielkie :) Czyli muszę wymienić cały układ wydechowy od kolektora wydechowego ? I jeszcze jaki koszt był by tego ? bo wiem że można np. wybebeszyć katalizator albo dospawać rurę - czy to opłaca sie robić (bawic w takie cos) czy lepiej odrazu kupić cały wydech ?

: czw 20 gru 2012, 16:02:35
autor: gruszecky
nie, mozesz kupić sam tłumik końcowy.

mozesz tez wywalić kata i wspawać rurkę.

najlepiej wymienić cały układ wydechowy ale finansowo zeby to miało ręce i nogi ok 1k PLN wzwyż

: czw 20 gru 2012, 16:32:19
autor: Grzesieek
diablo2232, wybebeszenie katalizatora jest z punktu widzenia finansowego bez sensu. Odkręć go, po odcinaj flansze bo Ci się przydadzą i sprzedaj go. Dostaniesz >100PLN jeśli będzie się trzymał kupy. Wspawaj w to miejsce co tam chcesz, rurkę, tłumik przelotowy, kota czy kawałek lodówki jak i tak ma być głośno.


Trochę Ci teraz zacznę mieszać :D Jak chcesz mieć "fajny" dźwięk zamiast chamsko-bezpłciowego ryku/pierdu/basu to może warto nad dolotem powietrza pomyśleć? Stożek na jakiejś rurce? Bez urazy dla kogokolwiek, ale najzwyklejsze EG4 z wydechem wiadro style, które najpierw słychać a po 5minutach dopiero widać osobiście zalatuje mi już wsią na miarę neonów. Chociaż sam przez dziwny tłumik przechodziłem (jeden z wielu błędów jakie popełniłem z tym autem)...

: czw 20 gru 2012, 16:36:43
autor: Danio
Kat to 170 zł sprzedawałem na dniach. Wycięcie go i wstawienie rury daje jakieś tam odmulenie ale przychodzi z nim metaliczny dźwięk ;] U mnie wywalenie na plus. Wstaw rurkę żadnych strumienic...

: czw 20 gru 2012, 16:40:13
autor: Grzesieek
danioeg4, ceny kata nie określisz dokładnie... praktycznie każdego dnia zmienia się cena i to dość drastycznie (ale zawsze powinno być to 100+ zł).

: czw 20 gru 2012, 16:43:55
autor: Danio
Grzesieek pisze:danioeg4, ceny kata nie określisz dokładnie... praktycznie każdego dnia zmienia się cena i to dość drastycznie (ale zawsze powinno być to 100+ zł).
Zgodzę się i do tego zależy od kupującego dzwoniłem w 4 miejsca i ceny podawali mi nawet 120 ale poszedł za 170. Jednak dosłownie tydzień temu go sprzedałem i myślę że cena aktualna ;] Mój był w dobrym stanie (nigdy raczej nie zawadził o progi zwalniające na co wskazywała obudowa bez żadnej wgniotki) Ale zimą surowce wtórne typu złom lubią się podnieść na cenie ;]

: czw 20 gru 2012, 23:04:07
autor: diablo2232
No właśnie patrzałem całe wydechy to 1K spokojnie , bardziej mnie interesuje żeby zrobić to jak najtaniej :D Wiadomo nie spodziewam się Bóg wie czego po wycięciu kata i Końcówki wydechu . I nie chce też zalatywać wiejskim wydechem który słychać z 5 km . Po prostu chodzi mi o fajny głos wydechu jak na filmiku :)
Grzesieek pomyśle też nad wspawaniem Kota zamiast Katalizatora :laugh:
Polecilibyście mi jakiś końcowy wydech z Allegro ? lub innej strony który mógłbym kupić ?

: czw 20 gru 2012, 23:06:51
autor: Danio
Robotę zrobił by kolektor 4-2-1 wycięcie kata (za kata może kupisz 4-2-1 z d16z6 np.) i końcowy zależy ile chcesz gotówki wydać.

: czw 20 gru 2012, 23:15:11
autor: diablo2232
250 zł większe ceny też przemyślę jeśli chodzi o ( Końcowy wydech ) . Czyli jak kupie 4-2-1 to Kata nie ma tak ?

: czw 20 gru 2012, 23:18:43
autor: Danio
Źle zrozumiałeś. Ori masz 4-1 ale jeśli wsadzisz 4-2-1 to go trochę odetkasz. Wycinasz kata wstawiasz rurkę kata sprzedajesz, a kasa za kata obstanie Ci może kolektor. I jak złączysz te wszystkie modyfikacje wydechu to 5-10% km zyskasz zależy od stanu motorowni ;] A wydech za 250 ciężko coś firmowego ustrzelić... Chyba, że używka...

Tu masz kolektor: http://moto.allegro.pl/honda-hr-v-1-6-1 ... 26469.html ale cena wysoka na forum ustrzelisz taniej ;]

: czw 20 gru 2012, 23:25:17
autor: diablo2232
Ahaa ! teraz rozumiem :) A polecisz mi jakiś dobry ? Wiadomo że lepiej dozbierać i kupić firmowy .
Właśnie myślałem nad Dolotem czy Wydechem co lepiej pierwsze . I tak wziąłem się za wydech . A może najpierw zająć się Dolotem ?

: czw 20 gru 2012, 23:35:19
autor: Danio
Wydech? Ja nie lubię jak jest cicho ale słyszałem że OEM LOOK są ciche i jakościowo dobre żadnej wiochy, natomiast ja osobiście się przymierzam do TWINLOOP'a fajne brzmienie ma i wygląd cacy ;] Ale z 500zł szykuj ;]

Ja też nie wiedziałem czy wydech czy dolot ale zrobiłem sobie wydech homemade :D przerobiłem Ultera ale ja szukałem metalicznego dźwięku ;] Dolot to w sumie parówa robi robotę i zabudowany filtr stożek Simoty koszt używkę kup za 300zł coś znajdziesz w dziale sprzedam ;]

: pt 21 gru 2012, 14:12:50
autor: Suchy
Ja wymieniłem tylko końcówkę na WM i dało mi bardzo dużo

: pt 21 gru 2012, 14:51:34
autor: Grzesieek
Suchy, widzisz różnicę między końcówką a końcowym tłumikiem?

: pt 21 gru 2012, 15:33:42
autor: gruszecky
danioeg4, kolega może mieć silnik d15z1 czyli vtec-e 1,5 90KM, który ma katalizator na kolektorze i wtedy montaż 4-2-1 automatycznie łączy się z wywaleniem kata.

ja mialem poprzedni taki silnik własnie, i za katalizator wymontowany z d15z1 dostałem 170PLN (3 lata temu).

: pt 21 gru 2012, 18:27:04
autor: Danio
gruszecky pisze:kolega może mieć silnik d15z1 czyli vtec-e 1,5 90KM, który ma katalizator na kolektorze i wtedy montaż 4-2-1 automatycznie łączy się z wywaleniem kata
O tym nie wiedziałem ;] Dobrze, że to napisałeś o tym. Ja stawiałem na D15B2 wydawało mi się że w 92r najprawdopodobniej zamontowali mu tą motorownię jednak ręki nie daję uciąć. ;] Cena kata dostałem tyle samo od D15B2.