Strona 1 z 2

Szarpniecia - norma?

: pn 23 lip 2012, 00:24:12
autor: Buzzer
Witam wszystkich, szukalem odp na moje pytanie ale nic konkretnego nie znalazlem tak wiec: 1.)podczas jazdy na 3cim biegu przy predkosci powiedzmy 20 km w zakretach i na prostej poza tym ze ma muła(oczywiste) potrafi mi baardzo konkretnie szarpnac. Jadac w kilka osob problem potrafi sie pojawic nawet powyzej 1,5 tys obr na 3ce. Wiem ze generalnie nie powinienem jechac na tak niskich obrotach i staram sie tego wystrzegac ale nadal meczy mnie czy jest to normalny objaw czy po prostu powinna miec mula a szarpniecia sa spowodowane czyms innym.
2.) Mam krokowca wyczyszczonego ale przy hamowaniu silnikiem i wcisnieciu sprzegla obroty potrafia mi zjechac tak nisko ze az swiatla przygasaja. Przepustnica do czyszczenia, czujnik polozenia padniety? prosze o pomoc i z gory dzieki :)

: pn 23 lip 2012, 00:33:03
autor: Grzesieek
Ad. 1. Zwyczajnie dusisz silnik, każdy będzie tak reagował.

: pn 23 lip 2012, 08:31:03
autor: JokerNH
jeździj tak dalej ;)

: pn 23 lip 2012, 10:16:01
autor: Cichacz
1. Silniki Hondy są wysokoobrotowe więc raczej nie lubią takiej wartości obrotowej , 20km/h na 3 to się chyba nawet dieslem nie jeździ !
20 to odpowiednia prędkość dla 1 biegu

: pn 23 lip 2012, 10:22:13
autor: JokerNH
dokładnie 20 to możesz jechać na 1 żeby dobrze rozbujać auto ;)

: pn 23 lip 2012, 18:54:37
autor: Buzzer
nie jezdze normalnie 20km na 3ce ;p po prostu pare razy mi sie tak zdarzylo i nurtowalo mnie to szarpanie. Dzieki za odp ;) moze mi ktos podpowiedziec co moze jeszcze powodowac sytuacje opisana w pkt 2??

: śr 25 lip 2012, 11:41:46
autor: dj-napster
z doświadczenia wiem że szarpanie jest spowodowane:

1. Układ zapłonowy
2. luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni
3. zerwane poduszki silnika chociaż normalnie może być widać że są całe
4. przeguby

ale to na niższych biegach powinno szarpać. Jadać na 3 biegu 20km/h powinien być muł a nie powinno szarpać

: śr 25 lip 2012, 13:55:17
autor: RychuBMX
hmm... nie powinno szarpac ale moze bo przy takiej predkosci na 3biegu jest duze obciazenie dla silnika i jak za duzo da gazu to silnik bd zalewany a nie bd mial sily rozpedzac auta...wtedy zaczyna trzasc silnikiem, moze poszarpywac no i bd mul jak cholera ...ale jak pisze dj-napster jeszcze warto zaplon sprawdzic bo to jest glowna przyczyna szarpania

: sob 28 lip 2012, 18:33:13
autor: Laskosz
Podpisuje się pod tym co napisał dj-napster,
A to że silnik jest wysoko obrotowy to chyba znaczy że ciągnie do wysokich obrotów, a nie że tylko na wysokich obrotach

: sob 28 lip 2012, 18:36:51
autor: niuniexPL
Mam to samo na PB, co kolega opisał w 2 punkcie, więc przyłączam się...

: śr 01 sie 2012, 01:06:40
autor: Buzzer
a czy zapłon może tez wywoływać to przygasanie swiateł i spadek obrotow do prawie zera przy wcisnieciu sprzegla w czasie hamowania silnikiem? bardziej mi zalezy zeby to akurat zdiagnozować bo samo szarpanie przy normalnej jezdzie nie wystepuje wiec może szukanie przyczyny to sztuka dla sztuki ;)

: śr 01 sie 2012, 09:23:22
autor: szatri
A mi nic nie szarpie przy jechaniu na 3 biegu bez wciskania gazu, silnik ma ok 900obr/min i się toczy płynnie, na 4 już nie próbowałem

: sob 04 sie 2012, 00:51:48
autor: Buzzer
Szatri, to tak jak się toczysz na 3ce dodaj gazu tak do 1/3 i zobacz jak jest, lub wejdz chociazby w zakret na 3ce, hamowanko silnikiem nawet do tych 900 obr, i po wyjsciu na prostą sprobuj sie rozpedzic nie zmieniajac biegu. O to mi wlasnie chodzi ;P

: ndz 12 sie 2012, 08:22:56
autor: JokerNH
to żebyś nie miał czegoś takiego to kręć ja może do 3-4 tyś wtedy gwarantuje Ci że szarpania nie będzie..:D

: ndz 12 sie 2012, 09:51:58
autor: JokerNH
jeszcze spróbuj wyczyścić styki bądz wymień świecę i kable wn jak będzie to samo..

: wt 14 sie 2012, 13:36:43
autor: Fabian1222
A jakie poduszki silnika polecacie? A znalazłem takie wkładki http://allegro.pl/honda-civic-92-00-wkl ... 25363.html
montował to ktos u siebie i co kupić żeby było dobrze.

: wt 14 sie 2012, 13:46:50
autor: Grzesieek
Nie wiem dlaczego są czerwone... mi się kojarzą z poliuretanem, ale w aukcji o tym nie ma słowa. Zadzwoń i obczaj- jak poliuretan to olej sprawę, chyba że w rajdach chcesz tym jeździć.

: wt 14 sie 2012, 13:51:36
autor: Fabian1222
Czyli polecasz seryjne? a wymienieałeś u siebie? potrzebuje konkretnej porady co i gdzie kupić :) a potrzebuje do normalnej jazdy , zreszta to 1.3 wiec o rajdach nie ma mowy ;)

: wt 14 sie 2012, 14:32:35
autor: Grzesieek
Samych wkładów nie wymieniałem, ale jakbym musiał zmieniać to szukałbym oryginalnych używek.

: wt 14 sie 2012, 22:58:15
autor: dj-napster
Najpierw zlokalizuj usterke a nie kupuj sprawnych części