Witam, nie jestem rozeznany w temacie, dlatego chcialbym sie dowiedziec czy ten wlasnie silnik nadaje się na swapa do Civic V? A najlepiej do 1.3 75km, a jak nie z tym to do jakiego? I jakie są ew. koszty takiego swapu Z góry dzięki za pomoc.
: sob 26 maja 2012, 00:18:41
autor: Grzesieek
Wszystko co będziesz chciał włożyć w miejsce silnika 1.3 będzie uciążliwe (w samym przełożeniu)... Ten konkretny silnik bym odpuścił, bo nie ma w nim nic nadzwyczajnego, a już grzebiąc na tyle poważnie pomyślałbym o D16Z6, D16Y8, D15B czy podobnych.
: sob 26 maja 2012, 12:06:45
autor: memek
chyba że chcesz startować w jakiś zawodach typu kjs albo 1/4 to wtedy bym wrzucił głowice z vtec d16z6 i zostałbym przy pojemności 1.3
: sob 26 maja 2012, 17:30:15
autor: PionaTy?
Nie nie.. Ja raczej myślałem, że kupie Civica z 1.3 w srodku i zesweepuje mu lepszy silnik, bo jednak ciężej, znaleźć Civica w dobrym stanie (+ 100km) i rozsadnej cenie i chcialem przechytrzyc system... To co proponujecie zrobić najrozsądniej ?
: ndz 27 maja 2012, 01:22:53
autor: Grzesieek
Kupić Civica z D16Z6- najlepsza baza w rozsądnej cenie... bo jednak B16A2 to już większy pieniądz i trudniej to znaleźć.
: ndz 27 maja 2012, 10:05:43
autor: Balcer
Kupujac d13b2 (1.3 75 km) musisz sie liczyc z tym ze dodatkowo potrzebujesz :
- zbiornik paliwa z pompa
- Przekaznik glowny
- Filtr paliwa z uchwytem i przewodami
- Alternator ( jedni mowia ze trzeba drudzy ze nie. Ja mam ten od wersji na gazniku zmienilem tylko kostke i dodatkowy przewod odcialem . Dziala tak jak powinien )
- Fajnie by bylo jak bys mial zegary z obrotomierzem
- Przy kazdym swapie na silnik z wtryskiem musisz zmieniac wiazki silnikowa i kabinowa.(Zalezy od silnika bo przy niektorych wystarczy dolozyc pare przewodow i bd dzialalo. Jednak d13 ma "ubogie" wiazki i trzeba zmieniac.)
Wychodzi Ci okolo 300-400 zl dodatkowo zalezy jak Ci sie uda zdobyc poszczegolne czesci.
: ndz 27 maja 2012, 15:27:17
autor: PionaTy?
Czyli ile by mnie gdzieś wyniósł swap silnika D16Z6 do eg 3? łącznie ze wszystkim co potrzeba i robota?
: ndz 27 maja 2012, 22:48:01
autor: davinci1991
około 2 tyś trzeba liczyć na d16z6 . swap z6 około 1600-1800 zł znajdziesz i po drodze napewno cos jeszcze dojdzie wiec 2tyś trzeba liczyc
: ndz 27 maja 2012, 23:09:35
autor: Grzesieek
2k za silnik, 500zł za filtry, oleje i rozrząd, wspomniane wcześniej graty też pewnie ok. 500zł... już masz z 3k a dolicz jeszcze robociznę (bardzo optymistyczne warianty liczyłem).
: ndz 27 maja 2012, 23:20:10
autor: młody
Czyli ile by mnie gdzieś wyniósł swap silnika D16Z6 do eg 3? łącznie ze wszystkim co potrzeba i robota?
mnie swap wyniósł 3 500 zł do tego rozrząd to podstawa, heble też itd
sam motor wsadzić to nie sztuka
: ndz 27 maja 2012, 23:48:45
autor: CYkada
można tez zakładać pesymistyczny wariant- że silnik okaże się trupem
: ndz 27 maja 2012, 23:57:59
autor: Grzesieek
... a to jest prawdopodobne, bo to raczej nie był silnik używany do mega spokojnej jazdy przez starszą panią
: pn 28 maja 2012, 14:34:15
autor: młody
starsze panie też lubią poszaleć to tak poza tematem hehe
: pn 28 maja 2012, 16:05:21
autor: CYkada
: śr 30 maja 2012, 13:35:28
autor: Olek60
a jaka jest rozpiętość kosztów pomiędzy d16z6 a b16a2? bo jak już kolega młody, napisał to d16 koszt ok 3-3,5k. może lepiej dozbierać i już dać b serie? bo chyba już sam silnik mozna znaleźć za 4,5k.
Ogólnie nie polecam kupowania eg3 z myślą tylko o swapie, ja bym szukał od razu docelowego auta. Chyba że już np mamy dawcę albo na prawdę ponadprzeciętna sztuka się znajdzie, co w praktyce jest bardzo rzadkie.
: śr 30 maja 2012, 16:04:12
autor: Grzesieek
Olek60, myślę, że koszt spokojnie możesz przemnożyć x2 i dodać parę złotych, bo dochodzi parę innych rzeczy (typu skrzynia, mocowania silnika etc.). No i podobno Bseria jest droższa przy ewentualnym remoncie czy fuck up-ie.
: śr 30 maja 2012, 17:33:10
autor: CYkada
bo b seria jest droższa, chociażby ceny skrzyń- ile kosztuje do d seri - jakieś tam fryty, a do b najtańsze to 1000 do ponad 3k za s80, sprzęgła, tłoki.
: śr 30 maja 2012, 22:56:14
autor: elPresidente
Jest też opcja z dołem B20 i czapą B18, ale to już trzeba mieć dobrego majstra, coby to ogarnął. A i tak z d13 jest rzeźba w gównie trochę, bo pół auta musisz wymienić. Ewentualnie rzeźba z gaźnikiem i ogarnięcie silnika, powinno wypluć 100hp+
: czw 31 maja 2012, 10:03:34
autor: CYkada
elPresidente pisze:Jest też opcja z dołem B20 i czapą B18
jest tez opcja wsadzenia, k, j. f i h serii, i co to ma do rzeczy?