Strona 1 z 1

Wymiana bębnów na tarcze.

: pt 16 mar 2012, 23:36:07
autor: Michal2707
Dobry wieczór, na pewno wielu z kolegów zajmowało sie taka operacja, jesli ktos moglby opisac po kolei co, jak, jakie czesci i jaki nakład pieniezny .. Byłbym niezmiernie wdzieczny :kid:

: pt 16 mar 2012, 23:43:24
autor: Kondraczek
akurat jestem świeżo po tym zabiegu;) Wahacze z tarczami, klockami, linkami do ręcznego, przewody hamulcowe gumowe, śruby do przykręcenia tych przewodów do zacisku, ewentualnie nowe cukierki jak chcesz pro. Chyba tyle. Kasa to tyle co zakup swapa hebli, robocizna to nie wiem ile bo takimi pierdołami zajmuje się sam.

: pt 16 mar 2012, 23:51:25
autor: Michal2707
Ja jeszcze nie jestem w takim stopniu wtajemniczenia zebym sam wszystko robil ale zawsze w robociznie mam jakis udzial ;) Dzieki bardzo za info :happy:

: sob 17 mar 2012, 14:08:52
autor: LukasEG8
Po robocie zapewne będzie do zrobienia zbieżność, na końcu wahaczy wleczonych są fasoli do ustawienia ich

: pt 06 kwie 2012, 18:59:42
autor: Ryjek
Kondraczek, daj fotki jak to wygląda:D

: ndz 26 sty 2014, 15:41:51
autor: Zelo
Witam, poruszam od nowa temat, gdyż coraz więcej myślę nad zmianą hamulców. W moim eg8 mam z tyłu bębny i teraz zastanawiam się czy założenie tarcz jest wgl możliwe i co do tego będzie potrzebne. Od razu wymieniłbym przód. Znalazłem na internecie dwie aukcje, może mógłby się wypowiedzieć ktoś kto się zna na tym, czy wgl warto i co do tego jeszcze będzie potrzebne. Ewentualnie która z tych opcji jest lepsza:

http://allegro.pl/hamulce-honda-civic-v ... 28477.html

http://allegro.pl/hamulce-honda-civic-v ... 23487.html

Pozdrawiam.

: ndz 26 sty 2014, 16:05:14
autor: Laskosz
Nie chce mi się pisać więc czytaj http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=226

: ndz 26 sty 2014, 17:35:48
autor: Grzybohun
Zelo - lepsza czy tańsza?
Na pewno zmiana 242/bębny na 262/239 zmieni bardzo dużo, zachowując rozstaw szpilek 4x100. Jak dla Ciebie nie jest problemem kupno nowych felg z rozstawem 4x114.3 to ładuj 282/260 z VTI-s, bo są skuteczniejsze.
Pamiętaj o zmianie pompy z serwem - dla 282 1" będzie dobra, przy 262 styka 15/16".

Dodam że na zwrotnicy 262 można zrobić hamulce 282, ale jak to zrobić dowiesz się szukając.

: ndz 26 sty 2014, 20:24:47
autor: Davidho
A ja od siebie dodam , że po przejechaniu się samochodem z tarczami z tyłu i rozmowie z kilkoma wtajemniczonymi osobami na spotach tarcze na tyle wzgledem bębnów dają na prawdę nie wiele ... o ile w ogóle coś . Dlatego sam odpuściłem temat . No chyba , ze ze względów estetycznych . Ja mam u siebie 262 / bebny i pompe 15/16 i hamulce są wystarczające .

: ndz 26 sty 2014, 21:30:13
autor: Grzybohun
bebny łatwiej zblokować - łatwiej zawrócić na ręcznym.. Jak się nie opłaca no to cóz... ale mówisz ogółem czy porównujesz bębny z 239? Bo raczej tarcze 260 na 100% hamują lepiej niż bębny;)

: ndz 26 sty 2014, 23:33:14
autor: Davidho
Porównywałem bębny z 239 i dokładnie takiego porównania tyczył się mój post ; ) Z tarczami 260 na tyle nie miałem przyjemności więc się nie wypowiadam .

: ndz 26 sty 2014, 23:55:09
autor: Grzybohun
Ja jak bede robil to sie skupię na tym zeby przod hamował, czyli 282 na zwrotnicy 262. A tył to nie wiem czy jest jakaś opcja żeby założyc 260 na rozstawie 4x100, bo bardzo bym chciał... ;) wie ktoś coś?

EDIT: Znalazłem info że pasuje prawie P&P zacisk z ep2/3 tylny pod tarcze 260, trzeba troche osłonę popieścic zeby nie zawadzała o jarzmo, poza tym zamontowac prawy po lewej i lewy po prawej, a przede wszystkim odpowietrzyc przed zamontowaniem bo odpowietrznik bedzie na dole po zamontowaniu. Generalnie to sie wszystko da :D

: pn 27 sty 2014, 00:17:14
autor: Zelo
Negroazor, ja się nie znam ile takie rzeczy kosztują niestety:) dlatego wrzuciłem te dwa linki które znalazłem, żeby ktoś obeznany się wypowiedział czy wgl warto to kupić.

Grzybohun, póki co jeżdżę na felgach 13' i planuję kupno nowych felg więc akurat by się złożyło. A i czemu lepsza a tańsza, skoro na obydwóch aukcjach jest ta sama cena? (oczywiście pytam się bo nie wiem) jakie koszta do tego dojdą?

: pn 27 sty 2014, 09:44:35
autor: Grzybohun
Tańsza, ale nie na alledrogo. Tam to wszyscy zawyżają ceny a na forumach można dorwać heble z mb6 za np 500-600pln a nie 850, np ckpl.
262 są tańsze bo są mniejsze i jest ich generalnie więcej. Jeśli nie przeszkadza Ci to że będzie inny rozstaw oraz koła z tyłu będą odrobine szerzej siedziały (od ET felg odejmij 10) to ładuj te z mb ;) poradników jest aż nadto, szukaj następnym razem