hamulce

Zuber
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: pn 27 cze 2011, 10:10:51
Lokalizacja: Warszawa

hamulce

#1

Post autor: Zuber »

Witam.
Jestem nowy w temacie i chciałbym jakoś podnieść skuteczność swoich hamulców w EG3, pytanie czy najlepiej zmieniać tarcze z przodu na te od eg5 czy tylko sportowe klocki kupic. Nie zamierzam nigdzie sie ścigać na torze itp. Planuje na wiosne zrobic u siebie D13B7 i wolalbym byc pewny ze hamulce nie zawiodą mnie.

Z góry dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Post autor: Piterex »

Dobre tarcze i klocki powinny załatwić sprawę, ale chyba że masz pieniądze i chcesz mieć lesze heble i lepszy wygłąd to czemu nie. Na pewno bd lepiej hamować. z przodu mam 262 i nie odczułem jakoś super wielkich zmian, ale jeszcze jest mokro ślisko itd. wiec ciężko powiedzieć
Ostatnio zmieniony pt 17 lut 2012, 17:00:06 przez Piterex, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

Jeśli z przodu masz ten najmniejszy hamulec, to najłatwiej wymienić zacisk i tarcze od EG4 (pasują P&P), albo pójść o krok dalej i wsadzić 262mm na przód wraz ze zwrotnicami (mając zwrotnice znowu wszystko jest na zasadzie P&P). Tyle powinno wystarczyć. Możesz też założyć na tył tarczę, ale to już więcej grzebania. Osobiście najbardziej poleciłbym opcję z 262mm hamulcami.

]-[ master ]-[ pisze:wizualny wygląd
Pewnie się przypierdzielam, ale rozbił mnie ten tekst :rotfl:
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Post autor: Piterex »

Dobra nie dziwie się :laugh:
Zuber
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: pn 27 cze 2011, 10:10:51
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post autor: Zuber »

dzieki za pomoc , jeszcze mam troche czesu by zastanowic sie co zrobic :)
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#6

Post autor: CYkada »

do d13 bez sportowych aspiracji i rejsingowcyh zapędów jeżdził bym na serii, miałem eg3 i jakoś na hamulec nie narzekałem, ot hamował, jeśli już zmieniać hebel to na 262- taki swap wiele nie kosztuje, tyle ze już nie mozesz mieć orginalnych 13"..
Zuber
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: pn 27 cze 2011, 10:10:51
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: Zuber »

i tak zamierzam na 15 zmieniac :) hamulce chce zmieniec bo nie zamierzam pozostac przy 75 koniach tylko celuje w tak 140 kucy :D dlatego wole juz zmienic te hamulce i pozniej nie miec problemu z tym. Wielkie dzieki za rade.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#8

Post autor: CYkada »

w takim wypadku 262/242 z eg6 powinno być, bedzie z zapasem, ale lepiej w tą niz w tamtą, w hample przód z eg4/5 bym się nie bawił, te 242 na przodzie szału nie robią.
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#9

Post autor: Zientas »

Dobrze że myslisz też w tym kierunku by było jak hamowac jak poprzednicy pisali dobrym heblem było by 262mm sam chyba bd zmienial. Lub zakupie dobre tarcze i klocki do eg4. A tak z ciekawosci z d13 chcesz te 140koni?
RastaMan81

#10

Post autor: RastaMan81 »

Zientas pisze:d13 chcesz te 140koni?
podpinam się pod pytanie..... :gunsmilie:
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#11

Post autor: młody »

Zuber pisze:Planuje na wiosne zrobic u siebie D13B7 i wolalbym byc pewny ze hamulce nie zawiodą mnie.
to i ja się podepne pod pytanie chłopaków :D
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#12

Post autor: Laskosz »

Dobry magnetyzer i wiatraczek na stożek i 140 KM będzie :wstyd:
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#13

Post autor: Grzesieek »

Ale po co ten spam w temacie o hamulcach? Pomijając to, że D13 i 140KM to nie jest nie wiadomo jaki wyczyn...
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#14

Post autor: młody »

tak jak CYkada, heble z eg6 w zupełności wystarczą
Grzesieek pisze:Ale po co ten spam w temacie o hamulcach? Pomijając to, że D13 i 140KM to nie jest nie wiadomo jaki wyczyn...
bo tak jest fajnie :) nie musisz tego czytać
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#15

Post autor: Grzesieek »

młody pisze:tak jak CYkada, heble z eg6 w zupełności wystarczą
Grzesieek pisze:Ale po co ten spam w temacie o hamulcach? Pomijając to, że D13 i 140KM to nie jest nie wiadomo jaki wyczyn...
bo tak jest fajnie :) nie musisz tego czytać
Nie chodzi o to co muszę a czego nie... tylko chodzi o to, że jest później burdel na forum... Fajnie by było gdyby któryś admin to posprzątał, łącznie z moim postem ;)
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#16

Post autor: SCKAPE »

jogal z ck.pl wydłubał puki co 136KM z d13 (coprawda glowia z6) ale wydłubał, wiec 140 nie wydaje sie byc nierealne...
ODPOWIEDZ