Strona 4 z 5

: czw 08 sty 2015, 12:56:12
autor: balus
może być skrzynia CRXa z silnika D16A9 ?

: czw 08 sty 2015, 14:48:39
autor: gruszecky
tylko 3 i 4 bieg, czyli dwie pary zębatek. korpus i w ogóle wszystko inne nie pasuje

: czw 08 sty 2015, 21:39:10
autor: Drix
Apropo tytułu tematu chciałbym się Was poradzić. Posiadam silnik D15b7. Kuców jest mi trochę mało. Myślałem z początku o mini-me(silnik zdrowy, dymka nie puszcza, oleju jeśli bierze to jakieś niewielkie ilości), z tym, że zacząłem obserwować graty do pełnego mini-me no i cenowo to wyszło tak, że musiałbym wyłożyć (licząc zakup głowicy w bdb stanie, nie wymagającej remontu): ~ 1600 pln (glowica, ssak, zawor v-tec, aparat zaplonowy, uszczelka pod glowice, przewody WN, pasek rozrzadu, komp i wiązka silnikowa, kolektor wydechowy-nie licze, bo mam, zbiornik z pompą).
Graty, które wyjął bym z b7 myślę, że łącznie za jakieś 600-700 zl bym opylił,więc docelowo mini-me by mnie wyniosło ok. 1000 zl.
Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Pytanie moje jest takie, czy realne jest sprzedać d15b7 w okolicy 800-1000 zł? Ewentualnie jaka jest cena realna, na tyle, żeby długo nie wisiał w ogłoszeniu.
Robocizny oczywiście nie liczę, bo chciałbym to zrobić z kumplem.
Tylko mój problem polega na tym, że nie wiem, w którą stronę lepiej pójść?
Nie ukrywam, że cena nie jest mi obojętna. No i maks moc (bynajmniej teraz tak mi się wydaję) jaką bym powiedzmy chciał osiągnąć na przestrzeni miesięcy to jakieś 140-150 KM

: czw 08 sty 2015, 21:49:49
autor: syndicate
Drix pisze:Pytanie moje jest takie, czy realne jest sprzedać d15b7 w okolicy 800-1000 zł? Ewentualnie jaka jest cena realna, na tyle, żeby długo nie wisiał w ogłoszeniu.
Jakiś czas temu jak szukałem silników na swap, to znalazłem na olx jakiś d15b7 w dobrym stanie (przynajmniej na zdjęciach wyglądał na zadbany), ale siedział jeszcze na aucie, więc można było się przejechać, a do sprzedania był, bo właśnie koleś zakupił d16. Cena jego wynosiła 700zł.
Więc myślę, że jeśli Twój jest całkiem zdrowy i przy sprzedaży dasz komuś gwarancję rozruchową, to spokojnie za te 8-9 stówek go opylisz. Przynajmniej moim zdaniem. Natomiast nie wiem jakie jest obecnie zapotrzebowanie na ten silnik, może po prostu popytaj czy ktoś by nie chciał, od razu sprzedaj komplet i kup d16 ;)
Drix pisze:Tylko mój problem polega na tym, że nie wiem, w którą stronę lepiej pójść?
Nie ukrywam, że cena nie jest mi obojętna.
Tylko, że mini-me policzyłeś z góry tak jakby było pewne, że sprzedasz d15, a mimo tego co pisałem wyżej, niekoniecznie musi się to udać, więc w takim wypadku mini-me wyniesie Cię mniej więcej tyle, co swap d16. ;)

: czw 08 sty 2015, 22:04:21
autor: balus
Więc jaką skrzynię proponujecie ? do D serii ?

: pt 09 sty 2015, 07:49:00
autor: Grzybohun
Chcesz najkrótszą skrzynie jako dobrą hybrydę? Prosta sprawa, bierzesz skrzynie w D14A2 (dobra baza, ma fd 4.437 duże łożyska i piąty bieg 0.705), jak przelozenia 2-3-4 sa za dlugie to zmieniasz 2 z glupiego d13 (jakiekolwiek, na pewno ktos sprzeda), 3-4 CRX juz wczesniej wspomniane i masz najlepszą wersje kombinacji przelozen. Najkrótszą fabryczną znaczy sie. Krotsze są już tylko customy ale jak nie wiesz jak znaleźc w necie informacje o tym ktora skrzynia bedzie najlepsza i o co kaman z hybrydą, to moze na hybrydzie pozostań...

: pt 09 sty 2015, 16:24:11
autor: balus
chodzi mi o dobrą skrzynię do Kjs i tp .

: pt 09 sty 2015, 19:37:31
autor: Grzesieek
Zależy jaka specyfika tych KJSów. Paradoksalnie czasem lepiej mieć trochę dłuższe przełożenia.

: sob 10 sty 2015, 01:08:17
autor: CrazyArek
Drix pisze:Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Właśnie kupiłem w bardzo dobrym stanie D16Y8 do jajka, za 2500zł. Tyle Ci mogę powiedzieć w kwestii swapa na 1,6 ;) Jeśli będziesz chciał kupić zdrowe 1,6 to trochę się naszukasz i cena 2500-3000 to będzie dobry deal ;)

: sob 10 sty 2015, 10:50:41
autor: balus
Grzesieek pisze:Zależy jaka specyfika tych KJSów. Paradoksalnie czasem lepiej mieć trochę dłuższe przełożenia.

no właśnie tu się właśnie zastanawiam bo zależy gdzie bym pojechał na KJS bo w Kielcach gdzie bym był najczęściej jest dużo zakrętów dużo zawrotek .

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2015 ]
CrazyArek pisze:
Drix pisze:Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Właśnie kupiłem w bardzo dobrym stanie D16Y8 do jajka, za 2500zł. Tyle Ci mogę powiedzieć w kwestii swapa na 1,6 ;) Jeśli będziesz chciał kupić zdrowe 1,6 to trochę się naszukasz i cena 2500-3000 to będzie dobry deal ;)
mówisz oczywiście o gołym słupku ? gdzie go wyszukałeś ?

: sob 10 sty 2015, 12:59:07
autor: CrazyArek
Mówię o okompletnym swapie. Czyli wyjmujesz to co jest teraz, wsadzasz tamto i ruszasz :)
A wyszukal go znajomy, który zna się na tym, ja tam jestem zbyt zielony :)

: sob 10 sty 2015, 15:15:15
autor: balus
to i tak trafiłeś :biggrin:

: sob 10 sty 2015, 16:56:53
autor: CrazyArek
balus pisze:to i tak trafiłeś :biggrin:
Wiesz, czy trafiłem rzeczywiście to dam znać za rok czy dwa ;) Jeśli rzeczywiście nie będzie problemów żadnych w tym czasie. No, ale mam nadzieję, że zakup dobry, wszystko co da się sprawdzić zostało sprawdzone, teraz jeszcze tylko przekładka i w środę powinno być już na chodzie u mnie w jajku ;)

: sob 10 sty 2015, 20:51:48
autor: balus
dokładnie z jakim przebiegiem jest silnik ?

: sob 10 sty 2015, 22:49:46
autor: CrazyArek
160000, 4 tysiące temu wymiana rozrządu..

: ndz 11 sty 2015, 14:06:53
autor: balus
Grzesieek jaką skrzynię byś polecał ?

[ Dodano: Nie 11 Sty, 2015 2:06 pm ]
Co bym miał do przerabiania poza sprzęgłem,skrzynią ,kompem , cewki przy założeniu że włożył bym silnik B16A bo do tych silnik o ile się nie mylę łączone były skrzyniami Y21 a w tych skrzyniach były szpery :)

: ndz 11 sty 2015, 14:46:51
autor: Grzesieek
Ja bym szukał albo skrzyni z Noblesse, albo bodajże 1M. Obie mają krótkie przełożenie główne, przy czym ta druga jest nowsza i na tą bym się nastawiał.


B16A to silnik na Japonię (nie wiem czym się różni od "europejskiego" B16A2 poza 10KM więcej), więc wcale tak dużo tego u nas nie ma, ale oprócz tego co wymieniłeś potrzebowałbyś jeszcze łap pod B serię, całą wiązkę i półosie z przegubami. Chyba to wszystko. Poza tym do B serii było kilka skrzyń z seryjną szperą.

: ndz 11 sty 2015, 15:00:53
autor: balus
tak właśnie chodziło mi o B16A2 :) tak Y21 był z seryjną szperą lecz nie mogę znaleźć czy będzie pasowała bo jedni piszą tak a drudzy tak .

: ndz 11 sty 2015, 19:12:40
autor: Grzesieek
Czy będzie pasowała do czego? Bo już nie wiadomo o co chodzi, burdel się w temacie zrobił. Jak pytasz o zestaw B16A2 i Y21 to będzie to grało (nie wszystkie Y21 miały szperę).

: ndz 11 sty 2015, 19:34:02
autor: balus
Grzesieek pisze:Czy będzie pasowała do czego? Bo już nie wiadomo o co chodzi, burdel się w temacie zrobił. Jak pytasz o zestaw B16A2 i Y21 to będzie to grało (nie wszystkie Y21 miały szperę).
dokładnie tak chodzi mi o silnik B16A2 i skrzynię Y21 :) zgadzam się nie wszystkie , patrzyłem na ceny sprzer do tych silników dość drogo wychodzi ;) jak narazie chyba będzie odcinka w temacie do puki nie kupię "nowego" auta , chce kupić HONDE z jakimś silnikiem 1.4 90 km i później zrobić swapa . A jeszcze zapytam nie będzie problemu z włożeniem tego silnika (B16A2) ?