Swap z 1.5 na 1.6
Swap z 1.5 na 1.6
Witam jeśli napisałem w złym dziale to sorki jest to mój pierwszy wpis i nie jestem za bardzo wgłębiony w temacie ponieważ dopiero będę zaczynać się bawić w takie przeróbki . Chciał bym zrobić swapa w civic VI z 1.5 114 km na 1.6 vtec najlpiej B16A2 , czy jest to opłacalny interes ? pytam ponieważ silniki te są dość drogie .
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1659
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
B seria jest droga, w porównaniu do D serii.
jest też bardziej rozwojowa, ale jeśli liczysz kase to lepiej swapnąć na D16Y8 (masz D15Z6 więc taki swap aby OBD sie zgadzało), z kolei o takie w dobrym stanie ciężko bo zazwyczaj są troche styrane - tak samo z B serią.
swapa na D16VTEC to około 2-3k
na B16A2 to jakieś 6k bym liczył
jest też bardziej rozwojowa, ale jeśli liczysz kase to lepiej swapnąć na D16Y8 (masz D15Z6 więc taki swap aby OBD sie zgadzało), z kolei o takie w dobrym stanie ciężko bo zazwyczaj są troche styrane - tak samo z B serią.
swapa na D16VTEC to około 2-3k
na B16A2 to jakieś 6k bym liczył
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1659
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
bez przesady, D16Y8 nawet za 1200 idzie dorwać w bdb stanie jak ktoś umi szukać, ale do tego strojenie/zmiana kompa, kolektory i skrzynia z D16W4 albo D14A2 i już sie ponad 2k zrobi. wsadzenie nie jest jakieś megastrasznie trudne dlatego robocizna tez nie powinna być zabójcza. Niemniej to juz są JAKIEŚ koszta, warto sie zastanowić czy nie ma bardziej opłacalnych swapów ![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Bądźmy realistami, pełnego swapa d16y8 za 2300 teraz kupuje, rzeczywiścietakiego co ma bbyć zdrowy i nie kopcic, nie stukac nie pukac. Za 1200 kupisz co najwyżej pod remont, chyba, że jestem taki bogaty i tysiąc nie robimi rróżnicy, no ale mi nic o tym nie wiadomo. Jak oszczędzisz ponad połowę tego co daje ja, to a pewno tego samego co ja nie dostaniesz, na dłuższą metęGrzybohun pisze:bez przesady, D16Y8 nawet za 1200 idzie dorwać w bdb stanie jak ktoś umi szukać, ale do tego strojenie/zmiana kompa, kolektory i skrzynia z D16W4 albo D14A2 i już sie ponad 2k zrobi. wsadzenie nie jest jakieś megastrasznie trudne dlatego robocizna tez nie powinna być zabójcza. Niemniej to juz są JAKIEŚ koszta, warto sie zastanowić czy nie ma bardziej opłacalnych swapów
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Powiedzmy że zdecydował bym się na D16Y8 i do tego skrzynie D16W4 kupił bym kolektor od tego D16Y8 to co bym musiał jeszcze zrobić żeby dobić do tych 180 km ? Myślałem założyć jakieś turbo ale w tedy najbezpieczniej było by zakuć silnik a tu już trochę kasy trzeba włożyć bo korbowody 1.800 , panewki 400 zł , tłoki 2.600 a gdzie reszta .
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1659
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
Arek mowie co widzialem w ogloszeniach, najlepiej okazje trafic jak sie komus ze sprzedażą spieszy, wtedy duzo ponizej ceny rynkowej schodzi. Skrzynie w D serii w 5 i 6 genie są zamienne, z D16Y8 na lajcie 150KM bez zabawy z wałkami mozna uzyskac. Obróbka głowicy, inne tłoki, lekki zamach, wystrojenie tego wszystkiego wraz ze sportowym wałkiem stg2 powinny dać jakieś 170-180KM z D serii. B seria to o wiele.wieksze koszta, zrobienie z tego 200KM nie stanowi problemu ale na swapa trzeba miec z 6-8k zeby wszystko bylo profi (licząc remont gdyż B serie ciezko kupic zadbaną). Na Twoim miejscu kupiłbym skrzynie od D16W4 i zalożył, zobaczysz jak sie zmieni auto. ![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
A jeszcze zapytam inaczej którą serie polecacie D czy B bo powoli w przeciągu paru lat chce zrobić z tego naprawdę fajny odrzutowiec tylko właśnie nie wiem co już wybrać , chce zrobić fajny projekt z tego samochodu bo widziałem projekty które miały po 300 km tylko że w tych projektach są B18 a jeśli już bym miał robić remont silnika to na częściach pod zakucie ,bo remont na orginalnych częściach ile kosztuje ?
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1659
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
K-seria, a konkretnie K24 z górą od K20 na skrzyni od K20A2 i będzie pocisk. Tylko że to już z 15kafli może kosztować, a jak chcesz więcej to można zakuć wszystko i zaturbić, tylko to już od Ciebie zależy. kup tą skrzynię za 200-300pln i wsadź, zobacz różnicę.
Pamiętaj że przy dużej mocy potrzebne o wiele lepsze zawieszenie i hamulce zatrzymujące auto w miejscu, można też rozpórki pozakładać i tyle
Pamiętaj że przy dużej mocy potrzebne o wiele lepsze zawieszenie i hamulce zatrzymujące auto w miejscu, można też rozpórki pozakładać i tyle
zastanawiałem się również nad tym silnikiem (K20A2 ) ale czy aby na pewno nie będzie problemu z włożeniem ? Pytam ponieważ będę przekładać z Tatą . Silnik ten wraz z osprzętem kosztuje do 8.500 tys więc koszta większe od B18 , z projektem chce ruszyć za jakieś pół roku ponieważ są to o wiele większe koszta niż myślałem hehe . Jeszcze jedno pytanie ile z K20A2 można wycisnąć koni ? mody i tak będę rozkładał na parę lat bo wiadomo zarobki w Polsce nie są duże .