Rozrząd strzelił - D13B2

Serce samochodu niedomaga ?
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

Rozrząd strzelił - D13B2

#1

Post autor: ernest90s »

Siemka,
strzelił mi pasek rozrządu w D13B2. Zastanawiam się co robić. Przy zrywaniu był metalowy podźwięk, sądzę że jest duża szansa że tłok się spotkał z zaworem. Jakie są koszta przy maksymalnym farcie a jakie przy najmniejszym?

Jutro mam w planach ściagnąć głowicę i obejrzeć zawory, natomiast od dołu zdjąć miskę i obejrzeć wał. Czy potrzebuje jakiś specjalistycznych narzędzi do sprawdzenia silnika czy organoleptycznie sprawdzę?

Jeżeli jakimś cudem przeżył silnik planuje założyć pasek i go uruchomić. Jeżeli nie to wymienię głowicę za 200 zł czy jeszcze jakieś koszta mnie czekają?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Największy fart- koszt paska. Najmniejszy- słupek (D13 to pewnie 200-300zł).

I to, że na niego spojrzysz niewiele da, bo nawet jak nic złego nie zauważysz, to nie będzie znaczyło, że wszystko jest ok.
Antos
Berbeć
Posty: 42
Rejestracja: śr 26 mar 2014, 09:39:14
Lokalizacja: Łódź - Górna

#3

Post autor: Antos »

Ciężko powiedzieć, bo jak pasek strzeli to loteria się zaczyna.
Załóż pasek, zobacz czy odpali. Jak tak to się ciesz, jak nie to kup cały silnik za te 200 zł i tyle.
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#4

Post autor: Electrolit »

Te słupki są w cenie złomu...
Daj zapytanie na forum, najlepiej jakbyś odebrał sobie gdzieś koło siebie w Wawie, ale jak coś to kolega z Łodzi ma w miarę dobry (nie kopcący)
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post autor: ernest90s »

Mój egzemplarz był w naprawdę dobrym stanie więc mam nadzieje że skończy się na wymianie rozrządu, od razu oczywiście pompa wody i napinacz.

Słyszałem różne opinie o kolizyjności D serii - jak to w końcu jest?
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: ernest90s »

Dlaczego strzelił?
Bo nie wymieniłem po zakupie auta. Teoretycznie wisiała kartka 171 tys. wymiana rozrządu a ja mam 220 tys. aczkolwiek które 220 tys to nie wiem - może już czwarte :P w końcu to auto 20 letnie
Przez ostatni okres auto nie straciło dynamiki natomiast nie osiągało prędkości maksymalnej szło do 150 - 160 km/h ale podejrzewałem bardziej łożysko tylnego koła a nie rozrząd, a być może to była już oznaka zużytego rozrządu. Ogólnie z silnika jestem zadowolony a strzelił mi jak jechałem 50 km/h na 3-ce więc obroty duże nie były. Tylko niestety kręciłem rozrusznikiem bo sprawdzałem czy to nie kwestia świec więc być może to mogło pogiąć zawory...

Aha o jeszcze jedna ważna sprawa... ciekł mi powolutku olej z uszczelki pokrywy zaworów bo nie dałem silikonu jak ją wymieniałem i mogło pocieknąć na koło pasowe lub pas.

Tak w ogóle to jeszcze nie zlokalizowałem gdzie ten pas wciągnęło ale z góry go w ogóle nie widać
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

negroazor pisze:Jest taka zasada, jak kupujesz samochod to pierwse co robisz to wymiana kompletu rozrzadu, wszystkich oleji i plynow, klockow, filtrow, itp.
Amen.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post autor: ernest90s »

Sprawdzałem iskrę dowierając masę świecy do bloku silnika.

Macie rację z wymianą rozrządu wiem że powinienem od razu to zrobić ale miałem inne wydatki w aucie po zakupie :bangin:
A kiedy chciałem wymienić rozrząd to gdzieś przeczytałem że silnik kosztuje 300 zł a rozrząd 200 zł (same części). Niestety nie wiadomo za bardzo w jakim stanie się kupi.

Pytanie poboczne jak myślicie czy głośniejsza praca zaworów mogła być objawem rozciągniętego/zużytego już paska rozrządu? Pomyślałem że to kwestia starego oleju bo wymieniałem ponad rok temu.

Kupiłem sobie manometr, składam jutro rozrząd i sprawdzam kompresję. Niestety nie mam jednego klucza serwisowego : 07JAB - 0010100, 07JAB ? 0010200 widoczny w tym linku : https://civic5g.pl/poradniki/silnik.php?art=wymiana ale będę kombinował na miejscu, być może przeciągnie się wymiana na kilka dni.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post autor: ernest90s »

Udało się przytrzymując koło zamachowe płaskownikiem po wymontowaniu rozrusznika.

Wczoraj mi odpalił :) Ale pasek zaczął się z zsuwać.
Właśnie wymieniam pompę wody i napinacz i zakładam jeszcze raz pasek.
Zobaczę czy problem się powtórzy. W razie czego jaka może być przyczyna?

P.S. Wszystko ok. Po prostu jak nie ma koła pasowego to pasek zaczyna zjeżdżać.
Złożyłem wszystko i śmiga :) wygląda na to że niekolizyjny albo uszkodzenia są niewielkie :)
ODPOWIEDZ