baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Wymiana paska rozrządu



Informacje ogólne:

  • Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio
  • Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia

Demontaż

  • Odłączyć akumulator
  • Ustawić pierwszy cylinder w zwrotnym położeniu odkorbowym
  • Zdemontować lewą przednią osłonę przeciwbryzgową
  • Zdemontować pasek układu wspomagania kierownicy
  • Wyjąć pompę układu wspomagania kierownicy, ale jej nie odłączać
  • Wyjąć jałowe koło pasowe paska napędowego układu klimatyzacji
  • Zdemontować wspornik
  • Wyjąć pasek napędowy układu klimatyzacji
  • Zdemontować wspornik pompy układu wspomagania kierownicy
  • Odkręcić śruby alternatora
  • Wyjąć pasek alternatora
  • Zdemontować siłownik ogranicznika prędkości
  • Zdemontować wspornik zbiornika płynu w układzie wspomagania kierownicy
  • Podeprzeć silnik
  • Wyjąć górne śruby łoża silnika
  • Odkręcić boczną śrubę łoża silnika
  • Obrócić gumę łoża silnika w górę
  • Zdjąć pokrywę wahacza
  • Zdjąć górną osłonę napędu rozrządu
  • Zdemontować koło pasowe wału korbowego
  • Wykorzystać narzędzia specjalne (07JAB - 0010100, 07JAB – 0010200)
  • Zdjąć dolną osłonę napędu rozrządu
  • Poluzować naprężacz o 180
  • Przesunąć naprężacz na luźne położenie
  • Dokręcić naprężacz Wymontować pasek rozrządu

Instalacja

  • Sprawdzić czy cylinder 1 wciąż znajduje się w zwrotnym położeniu odkorbowym
  • Wał korbowy
  • Wałek rozrządu
  • Zamocować pasek rozrządu odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od koła zębatego wału korbowego
  • Poluzować naprężacz o 180°
  • Sprawdzić, czy pasek jest naprężony
  • Dokręcić naprężacz
  • Obrócić wał korbowy 6 obrotów odwrotnie do ruchu wskazówek zegara
  • Poluzować naprężacz o 180°
  • Obrócić wał korbowy odwrotnie do ruchu wskazówek zegara o trzy zęby na kole pasowym wału rozrządczego
  • Dokręcić naprężacz45 Nm
  • Zamocować dolną osłonę napędu rozrządu10 Nm
  • Przymocować koło pasowe wału korbowego (185 Nm)
  • Wykorzystać narzędzia specjalne (07JAB - 0010100, 07JAB – 0010200)
  • Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu oraz wału korbowego
  • Wałek rozrządu
  • Przymocować górną pokrywę paska rozrządu (10 Nm)
  • Ponownie zamocować pokrywę wahacza (10 Nm)
  • Z powrotem obrócić gumę łoża silnika na odpowiednie położenie
  • Dokręcić boczną śrubę łoża silnika (55 Nm)
  • Ponownie zamocować górne śruby łoża silnika (55 Nm)
  • Ponownie przymocować wspornik zbiornika płynu w układzie wspomagania kierownicy
  • Ponownie zamocować siłownik ogranicznika prędkości
  • Ponownie przymocować pasek alternatora
  • Dokręcić alternator
  • Przymocować wspornik pompy układu wspomagania kierownicy (45 Nm)
  • Ponownie zamocować wspornik (24 Nm)
  • Ponownie zamontować pasek napędowy układu klimatyzacji
  • Ponownie zamocować jałowe koło pasowe pasa napędowego układu klimatyzacji45 Nm
  • Ponownie zamontować pompę układu wspomagania kierownicy (24 Nm)
  • Ponownie przymocować pasek pompy układu wspomagania kierownicy
  • Ponownie zamocować lewą przednią osłonę przeciwbryzgową
  • Ponownie podłączyć akumulator

Ustawienia momentu obrotowego

  • Pompa układu wspomagania kierownicy - 24 Nm
  • Wspornik pompy układu wspomagania kierownicy - 45 Nm
  • Łoża silnika - 55 Nm
  • Osłona wahacza - 10 Nm
  • Osłona napędu rozrządu - 10 Nm
  • Naprężacz - 45 Nm
  • Koło pasowe wału korbowego - 185 Nm

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info