Rozrząd strzelił - D13B2
Rozrząd strzelił - D13B2
Siemka,
strzelił mi pasek rozrządu w D13B2. Zastanawiam się co robić. Przy zrywaniu był metalowy podźwięk, sądzę że jest duża szansa że tłok się spotkał z zaworem. Jakie są koszta przy maksymalnym farcie a jakie przy najmniejszym?
Jutro mam w planach ściagnąć głowicę i obejrzeć zawory, natomiast od dołu zdjąć miskę i obejrzeć wał. Czy potrzebuje jakiś specjalistycznych narzędzi do sprawdzenia silnika czy organoleptycznie sprawdzę?
Jeżeli jakimś cudem przeżył silnik planuje założyć pasek i go uruchomić. Jeżeli nie to wymienię głowicę za 200 zł czy jeszcze jakieś koszta mnie czekają?
strzelił mi pasek rozrządu w D13B2. Zastanawiam się co robić. Przy zrywaniu był metalowy podźwięk, sądzę że jest duża szansa że tłok się spotkał z zaworem. Jakie są koszta przy maksymalnym farcie a jakie przy najmniejszym?
Jutro mam w planach ściagnąć głowicę i obejrzeć zawory, natomiast od dołu zdjąć miskę i obejrzeć wał. Czy potrzebuje jakiś specjalistycznych narzędzi do sprawdzenia silnika czy organoleptycznie sprawdzę?
Jeżeli jakimś cudem przeżył silnik planuje założyć pasek i go uruchomić. Jeżeli nie to wymienię głowicę za 200 zł czy jeszcze jakieś koszta mnie czekają?
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
Dlaczego strzelił?
Bo nie wymieniłem po zakupie auta. Teoretycznie wisiała kartka 171 tys. wymiana rozrządu a ja mam 220 tys. aczkolwiek które 220 tys to nie wiem - może już czwarte w końcu to auto 20 letnie
Przez ostatni okres auto nie straciło dynamiki natomiast nie osiągało prędkości maksymalnej szło do 150 - 160 km/h ale podejrzewałem bardziej łożysko tylnego koła a nie rozrząd, a być może to była już oznaka zużytego rozrządu. Ogólnie z silnika jestem zadowolony a strzelił mi jak jechałem 50 km/h na 3-ce więc obroty duże nie były. Tylko niestety kręciłem rozrusznikiem bo sprawdzałem czy to nie kwestia świec więc być może to mogło pogiąć zawory...
Aha o jeszcze jedna ważna sprawa... ciekł mi powolutku olej z uszczelki pokrywy zaworów bo nie dałem silikonu jak ją wymieniałem i mogło pocieknąć na koło pasowe lub pas.
Tak w ogóle to jeszcze nie zlokalizowałem gdzie ten pas wciągnęło ale z góry go w ogóle nie widać
Bo nie wymieniłem po zakupie auta. Teoretycznie wisiała kartka 171 tys. wymiana rozrządu a ja mam 220 tys. aczkolwiek które 220 tys to nie wiem - może już czwarte w końcu to auto 20 letnie
Przez ostatni okres auto nie straciło dynamiki natomiast nie osiągało prędkości maksymalnej szło do 150 - 160 km/h ale podejrzewałem bardziej łożysko tylnego koła a nie rozrząd, a być może to była już oznaka zużytego rozrządu. Ogólnie z silnika jestem zadowolony a strzelił mi jak jechałem 50 km/h na 3-ce więc obroty duże nie były. Tylko niestety kręciłem rozrusznikiem bo sprawdzałem czy to nie kwestia świec więc być może to mogło pogiąć zawory...
Aha o jeszcze jedna ważna sprawa... ciekł mi powolutku olej z uszczelki pokrywy zaworów bo nie dałem silikonu jak ją wymieniałem i mogło pocieknąć na koło pasowe lub pas.
Tak w ogóle to jeszcze nie zlokalizowałem gdzie ten pas wciągnęło ale z góry go w ogóle nie widać
Sprawdzałem iskrę dowierając masę świecy do bloku silnika.
Macie rację z wymianą rozrządu wiem że powinienem od razu to zrobić ale miałem inne wydatki w aucie po zakupie
A kiedy chciałem wymienić rozrząd to gdzieś przeczytałem że silnik kosztuje 300 zł a rozrząd 200 zł (same części). Niestety nie wiadomo za bardzo w jakim stanie się kupi.
Pytanie poboczne jak myślicie czy głośniejsza praca zaworów mogła być objawem rozciągniętego/zużytego już paska rozrządu? Pomyślałem że to kwestia starego oleju bo wymieniałem ponad rok temu.
Kupiłem sobie manometr, składam jutro rozrząd i sprawdzam kompresję. Niestety nie mam jednego klucza serwisowego : 07JAB - 0010100, 07JAB ? 0010200 widoczny w tym linku : https://civic5g.pl/poradniki/silnik.php?art=wymiana ale będę kombinował na miejscu, być może przeciągnie się wymiana na kilka dni.
Macie rację z wymianą rozrządu wiem że powinienem od razu to zrobić ale miałem inne wydatki w aucie po zakupie
A kiedy chciałem wymienić rozrząd to gdzieś przeczytałem że silnik kosztuje 300 zł a rozrząd 200 zł (same części). Niestety nie wiadomo za bardzo w jakim stanie się kupi.
Pytanie poboczne jak myślicie czy głośniejsza praca zaworów mogła być objawem rozciągniętego/zużytego już paska rozrządu? Pomyślałem że to kwestia starego oleju bo wymieniałem ponad rok temu.
Kupiłem sobie manometr, składam jutro rozrząd i sprawdzam kompresję. Niestety nie mam jednego klucza serwisowego : 07JAB - 0010100, 07JAB ? 0010200 widoczny w tym linku : https://civic5g.pl/poradniki/silnik.php?art=wymiana ale będę kombinował na miejscu, być może przeciągnie się wymiana na kilka dni.
Udało się przytrzymując koło zamachowe płaskownikiem po wymontowaniu rozrusznika.
Wczoraj mi odpalił Ale pasek zaczął się z zsuwać.
Właśnie wymieniam pompę wody i napinacz i zakładam jeszcze raz pasek.
Zobaczę czy problem się powtórzy. W razie czego jaka może być przyczyna?
P.S. Wszystko ok. Po prostu jak nie ma koła pasowego to pasek zaczyna zjeżdżać.
Złożyłem wszystko i śmiga wygląda na to że niekolizyjny albo uszkodzenia są niewielkie
Wczoraj mi odpalił Ale pasek zaczął się z zsuwać.
Właśnie wymieniam pompę wody i napinacz i zakładam jeszcze raz pasek.
Zobaczę czy problem się powtórzy. W razie czego jaka może być przyczyna?
P.S. Wszystko ok. Po prostu jak nie ma koła pasowego to pasek zaczyna zjeżdżać.
Złożyłem wszystko i śmiga wygląda na to że niekolizyjny albo uszkodzenia są niewielkie