jaki gwint polecicie na tor na poczatek?

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

jaki gwint polecicie na tor na poczatek?

#1

Post autor: SCKAPE »

jaki gwint polecicie na tor na poczatek?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4502
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Koniecznie musi być gwint? Nie lepiej zestaw Bilstein (powiedzmy B8) + twarda sprężyna? Określ budżet mniej więcej.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#3

Post autor: CYkada »

ap racing za 2k, nic lepszego w tej cenie nie kupisz, to jest na bazie kw. arv chociazby na nim jezdził w swoim ee8
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#4

Post autor: SCKAPE »

pomyslalem o gwincie bo moge sam go regulowac, dobierac wysokosc i dojsc do jakichs wnioskow, jako ze nie mam z tym zadnego doswiadczenia to mysle ze na poczatek taka opcja byla by najlepsza dla mnie.
budrzet: cos pomiedzy 1000 a 3000zl - chcialbym wydac jak najmniej z racji tego ze za jakis czas pewnie znowu bede zmienial ale z 2 strony nie chce zeby mi sie po paru tys. km rozsypalo.
Dodam jeszcze ze komfort jest dla mnie nieistotny i ze po dziurawych drogach nie bede jezdzil.
Ogolnie zyby trzymac sie zaczol drogi przyzwoicie.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4502
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#5

Post autor: Grzesieek »

Moja opinia jest taka, że porządnego i wytrzymałego gwintu na tor za te pieniądze nie kupisz- dlatego proponowałem Bilsteina B8 + twarda sprężyna- w tej opcji będzie na pewno twardo i wytrzymałość też będzie na wysokim poziomie.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#6

Post autor: CYkada »

do d13 starczy ap i nie będziesz musiał wymieniać go na nic innego, wiara jeździ z tym na bardziej pro setupach...
nie ma sensu kupowac jaiegos monoflexa czy hp za 10k do amatorskiej jazdy tymbardziej z takim mororem.
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#7

Post autor: SCKAPE »

ap racing - mozesz podac mi link lub pelniejsza nazwe?
ygor
Forumowy As
Posty: 188
Rejestracja: wt 30 mar 2010, 13:29:15
Lokalizacja: Wwa

#8

Post autor: ygor »

CYkada pisze:do d13 starczy ap
CYkada pisze:nie ma sensu kupowac jaiegos monoflexa czy hp za 10k do amatorskiej jazdy tymbardziej z takim mororem.
nie rozumiem co silnik ma do zawieszenia - nie wazne czy to 1,3 czy b16a2 tu chodzi o jazde w zakrecie - d13 tez moze zakret przestrzelic ... i tak hamujesz przed zakretem i tak, niezaleznie jak mocne masz auto, chodzi o to zeby moc zahamowac troche mniej i nie bac sie ze fura poleci na dach ...

do autora - jezeli dobrze zrozumialem i to beda twoje poczatki na torze to radzilbym zaczac od dobrego fotela - to z punktu widzenia twojego komfortu. zaczac jezdzic na serii to zaden grzech w koncu bedziesz sie uczyl to ze chcesz pociskac troche po zakretach wcale nie znaczy ze musisz miec gwint ... ja przejechalem sie pare razy na swoim budzetowym zestawie kyb+eibach i nie ma tragedii , poza tym ze samochod chce mnie przez okno wyrzucic ;)

ponadto tani gwint moze byc duzo gorszy od zwyklego ale firmowego zestawu sprezyny i amortyzatora - przyklad ja na swoim wspomnianym zawieszeniu i typek na ta technix (co prawda w 6g) - fura przechylala mu sie jak lodka podczas sztormu na najniższym ustawieniu - bez porownania do tego co bylo u mnie - podejrzewam ze gdybym mial staby byloby juz wystarczajaco dla mnie
Olek60

#9

Post autor: Olek60 »

ygor pisze:nie rozumiem co silnik ma do zawieszenia - nie wazne czy to 1,3 czy b16a2 tu chodzi o jazde w zakrecie - d13 tez moze zakret przestrzelic ... i tak hamujesz przed zakretem i tak, niezaleznie jak mocne masz auto, chodzi o to zeby moc zahamowac troche mniej i nie bac sie ze fura poleci na dach ...
racja, ale nikt nie wsadzi gwintu za 10k do pary z motorem za 300zł, po prostu racjonalne myślenie.
też zgodzę się że fotel to podstawa, bez niego ciężko wyczuć ile jeszcze jest przyczepności :)
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#10

Post autor: CYkada »

SCKAPE pisze:ap racing - mozesz podac mi link lub pelniejsza nazwe?
ap racing
ygor pisze:nie rozumiem co silnik ma do zawieszenia - nie wazne czy to 1,3 czy b16a2 tu chodzi o jazde w zakrecie - d13 tez moze zakret przestrzelic ... i tak hamujesz przed zakretem i tak, niezaleznie jak mocne masz auto, chodzi o to zeby moc zahamowac troche mniej i nie bac sie ze fura poleci na dach ...
widzę ze nie rozumiesz, d13 na technicznym torze nawet nie zdąży się rozpędzić, już będzie zakręt, mozna dodać tez fakt ze to nie ma hamulcy;]
ygor pisze:budzetowym zestawie kyb+eibach
niewiem co jest budżetowego w np agx + eibach= 1100+500, jak za 2k masz gwint ap na bazie kw.
ygor pisze:ponadto tani gwint moze byc duzo gorszy od zwyklego ale firmowego zestawu sprezyny i amortyzatora - przyklad ja na swoim wspomnianym zawieszeniu i typek na ta technix (co prawda w 6g) - fura przechylala mu sie jak lodka podczas sztormu na najniższym ustawieniu
nikt ta/mts nawet tu nie zaproponował bo to nie ma racji bytu.
Gorliś
Pełnoprawny User
Posty: 90
Rejestracja: pn 22 cze 2009, 02:13:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

#11

Post autor: Gorliś »

CYkada pisze:ap racing
ap racing to zupelnie inna firma i raczej zajmuje sie hamulcami i sprzeglami. I to juz z troche ywzszej polki.
Zawieszenie ap, o ktorym mowa to po prostu "ap" ew. ap sportfahrwerke.

Nie zgadzam sie z pogladem ze do d13 nie potrzebny jest dobry zawias. Silnik i hamulce zdecyduja o tym jak szybko bedziesz musial hamowac przed zakretem oraz jak szybko bedziesz sie mogl rozpedzic za nim.
Predkosc, z jaka da sie pokonac ten zakret bedzie zalezala od zawieszenia i opon.
I wlasnie na oponach bym sie skupil, im ciasniejszy tor i slabszy silnik to tym wazniejsze sa opony. To co inni nadrobia na prostych silnikiem, Ty zyskasz na zakrecie.

Wracajac do ap - ktos sie orientuje jakie SR maja sprezyny w tych gwintach?
Tomeszek
Żółtodziób
Posty: 12
Rejestracja: pn 28 lis 2011, 15:02:34
Lokalizacja: Poznań

#12

Post autor: Tomeszek »

sorry że się wcinam, ale nie chce robić nowego tematu
pytanie - jakie sprężyny dobrze zgrają się z bilsteinami b8 ? eibach pro kit może być? one akurat są w tym samym sklepie w którym chce amorki kupić
jarosz

#13

Post autor: jarosz »

... do usunięcia ...
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#14

Post autor: SCKAPE »

dobra zaczynam sie rozgladac... chce sprężyny -35 lub -40 ale nie wiem jakie...?
chce twarde,tak jak było wspomniane - tylko co macie na myśli mowiąc twarde i jak mam to wiedziec, puki co w opisach roznych sprezyn nie ma napisane czegos takiego jak twarde...
rychulja

#15

Post autor: rychulja »

jak twarde to H&R
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#16

Post autor: SCKAPE »

chcialem kupic najpierw sprezyny a pozniej dokupic amory ale po tym jak zapytałem doczytalem droszke o siłachdzialajacych o tym jak to mniejwiecej dziala, bla bla bla...
zapytam wiec jeszcze raz:
jakie twarde sprezyny i współgrające z nimi amortyzatory polecicie tak zeby to trzymalo sie kupy i zebym obnizyl auto 30-40mm w cenie 1000-2000zł. Prosił bym o linki do konkretnych zestawów.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#17

Post autor: CYkada »

crony
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 18:16:38
Lokalizacja: hondawschod.pl
Kontakt:

#18

Post autor: crony »

a musi byc gwint? ten ap to beton totalny :/ ja na twoim
miejscu zamiast reg wysokosci wybralbym reg twardosci, moze eibach na kyb agx i cena duzo lepsza :)
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#19

Post autor: CYkada »

a musi byc gwint? ten ap to beton totalny
jeździłeś na ap ze się wypowiadasz?

niewiem co jest takiego super w cenie agx+jakieś springi, masz 1200pln + 500.
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#20

Post autor: SCKAPE »

sorry zmeczzony wczoraj juz bylem o tej poze... chodzilo mi o zwykly zestaw bez mozliwości regulacji, nie znam sie i na razie gwintu nie chce. nie chodzi mi juz o gwint. jeszcze raz sorka pewnie pomyslalem ale nie napisalem :D
ODPOWIEDZ