D15B2 Dziwna praca silnika

Serce samochodu niedomaga ?
bena
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: wt 17 wrz 2013, 12:58:14
Lokalizacja: Kartuzy

D15B2 Dziwna praca silnika

#1

Post autor: bena »

Witam posiadam Honde civic d15b2 od 2 tygodni, mój problem polega na zbyt wysokim spalaniu praktycznie co dzienie muszę ją zalewać ciężko mi powiedzieć ile wynosi to spalanie ale nie powino wynosić coś koło 10 l przy jeździe już na trasie i nie do odcięcia tylko spokojnie do 2,5/ 3 k obrotów, co prubowałem obecnie zrobić to świece wpierw, po wyjęciu kabli zaplonowych 1/2 od strony aku. silnik nie ma żadnej reakcji po wyjęciu kabli 3 i 4 silnik inaczej pracuje a tak powinien z tego co wiem, świece wymieniłem kable też nic z tego próbowałem jeszcze z regulacją zaplonu czy jakoś tak ale nie dało żadnego rezultatu, więc ustawiłem spowrotem jak było, ostatnio znajomy mechanik odłączył jakiś wężyk od gaźniku i teraz nie pamiętam czy ten wężyk miał zasysać powietrze czy dmuchać ale nic nie robił, i coś mówił że gdzieś może być zapchany, uszkodzony, zagięty itk. Lub gaźnik może być rozwalony, a świece 1/2 po wyjęciu są czyste i zimne, Co polecacie ? Ogólnie chciałem przeczyścić dziś gaźnik z znajomym ale wpierw wolałbym was się doradzić. Bardzo dziękuje za pomoc, ja dopiero jestem praktykantem Civica :)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

D15B2 to dwupunktowy wtrysk a nie gaźnik- to po pierwsze.

Druga sprawa- tak chaotycznie napisałeś, że czytam to trzeci raz i dalej nie wiem o co chodzi, poza tym, że auto za dużo pali...
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#3

Post autor: Kalix495 »

Mi rowniez Ciezko zrozumiec napisz jeszcze raz jakos mniej chaotycznie. Sluszna uwaga kolegi wyzej jak masz na gazniku to chyba d13b2 o ile dobrze pamietam.
bena
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: wt 17 wrz 2013, 12:58:14
Lokalizacja: Kartuzy

#4

Post autor: bena »

d15b2 to silnik 1.5 16v 90 koni i mam gaźnik ale ja tu czegoś nie rozumiem, i przepraszam za pisanie tego tematu na szybkiego a więc o co chodzi samochód dużo pali i nie posiada mocy, no posiada raczej ale nie aż taka jaka powina być, kolega ma takiego samego civica V z takim samym silnikem bez przerobek i o wiele lepiej idzie i mniej pali, dodam od siebie ze zresetowalem komputer teraz jesli sie nie myle musze chwile pojeździc by zapisał nową trase jazdy, czekam na wasze odpowiedzi co do spalania i mocy silnika i dla czego po wyjęciu kabli zapł. nr 1 i 2 silnik nic nie reaguje. :furious:
SawikOSG
Berbeć
Posty: 38
Rejestracja: sob 02 mar 2013, 10:13:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post autor: SawikOSG »

d15b2 to dwupunktow wtrysk !!
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#6

Post autor: Danio »

Aparat zapłonowy przełóż z tej drugiej. Może to wina aparatu.
bena pisze:dodam od siebie ze zresetowalem komputer teraz jesli sie nie myle musze chwile pojeździc by zapisał nową trase jazdy
"Co Ty mnie tu k*rwa naniosłeś?!"
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

danioeg4, "uczenie" kompa znaczy się.

bena, pokaż zdjęcie tego silnika. D15B2 to dwupunktowy wtrysk, D15B3 to gaźnik- bez komputera. Jeśli zmieniałeś kable i świece to spróbuj podmienić aparat zapłonowy, skoro twój kolega ma taki sam- dogadaj się z nim.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#8

Post autor: Danio »

danioeg4, "uczenie" kompa znaczy się.
To mój D15B2 może podchodzić do matury? - Pier*olony madafaka...

A tak bez kitu to zrób diagnostykę. Check się pali?
jestem Danio - jakieś pytania?!
bena
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: wt 17 wrz 2013, 12:58:14
Lokalizacja: Kartuzy

#9

Post autor: bena »

Dziękuje wszystkim za pomoc, rozwiązałem usterkę a więc jak mówiłem nie dochodziła jakaś kompresja do gaźniku/wtrysku jak to woli ^, rurka łącząca ten element była rozłączona zrobiłem przedłużkę podpiołem i że tak powiem hania teraz o wiele lepiej pracuje płyniej ma więcej mocy jeszcze reset tego komputera dosyć dużo dał :) teraz na każdej świecy tak samo reaguje więc jest dobrze jeszcze sprawdzę jak wygląda spalanie ale wydaje mi się że też poprawiło się :) Męczy mnie tylko jedna rzecz bo reset kompa był robiony wczoraj gdy jeszcze usterka była i uczył się wszystkiego na tej usterce i chyba wciąż się uczy ale nie wiem dokładnie i moje ostatnie pytanie brzmi czy po usunięciu tej usterki powinem od nowa zresetować komputer ? U mnie w hani zanim wentylator się załączył mineło z jakieś 35/40 minut, czekam na odpowiedzi i dziękuje za wysiłek :gunsmilie:

A i co do kontroli Check pali się tylko gdy pompa się załącza przy uruchamianiu silnika a podczas jazdy nie i tak zamierzam jutro zrobić lub pojutrze diagnostykę w razie ewentualnej poprawy jeszcze pracy silnika :)
ODPOWIEDZ