Remont silnika d15b7 ?
Ja remontowałem kilka silnikow D serii miedzy innymi D14A4 w 6 genie D15B2 w 5 genach i kilka d16 i moim zdaniem jesli olej znika to w 90% przypadkow winne sa pierscienie. Generalnie jesli ktoś robi wymiane uszczelniaczy i zrzuca głowice to wyjęcie tłoków pomierzenie cylindrow średnicówka juz nie jest wielka robota i warto to sprawdzic. Jesli cylindry sa jeszcze w normie to nowe pierscienie założene zgodnie z manualem i zurzycie oleju powinno byc zerowe lub minimalne a jesli nie to blok na złom lub szlif ale ja odradzam honowanie i zakładanie nominalnych czesci bo wiekszosc moich znajomych ktorzy tak zrobili nie byli zadowoleni z efektu ale to tylko moje zdanie.
SKUP AUT CAŁYCH, USZKODZONYCH SKORODOWANYCH, SPALONYCH 24H POMOC DROGOWA 609 210 987
Hmmm... zjechany tzn. zrównał się prawie z tłokiem niewiele brakowało. Chodzi mi właśnie o pierścień olejowy. Czy on eksploatuje się szybciej niż pozostałe? Silnik palił 3l oliwy na 1000mil. Jak wpadne do znajomego który remontuje silniczek to zrobie fotki. On mówi że wszystko jest w normie. Ale to znajomy chłopaczek który kilka silników dopiero poskładał, więc podjąłem ryzyko oddając mu [H].Grzesieek pisze:Co rozumiesz przez "zjechany"? Każdy z tych pierścieni ma inną konstrukcję i wygląda zupełnie inaczej. Dolny- ostatni- zgarniający (olejowy) to dwa cienkie pierścienie przedzielone trzecim pierścieniem wyglądającym nieco jak sprężyna. Sprecyzuj pytanie albo daj fotki.
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2686
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Sopel_XL jak ja remonotowałem swój blok to uszczelniający, kompresyjno-zgarniający były jak nowe a olejowy spalony. Mam wrażenie że u Ciebie jest to samo. Było to przyczyną niesamowitego dymu i spalania 5 l oleju na 1000 km. Podejrzewałem, że stało się tak dlatego że ktoś(poprzedni właściciel) ja niemiłosiernie kręcił bez oleju w silniku.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878