Remont silnika d15b7 ?

Serce samochodu niedomaga ?
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#21

Post autor: niuniexPL »

Ja chciałem przed swapowaniem robić remont, to mechanik policzyć chciał 2200 z jego częściami (pewnie nie oemowymi). Na szczęście w nieszczęściu wybrałem swap :P A może zamiast remontu wstawić lepiej coś większego? Np D16Z6 zmieścisz w cenie remontu :P
Barkley

#22

Post autor: Barkley »

No remont nie zawsze ma sens, a przynajmniej Ja osobiście nie widze sensu remontu jednostek D15 non vtec ,d14, d13 itd. Chyba ,że ktoś robi poważny projekt NA , z zwiekszeniem kompresji , albo montaż turbo/kompressora :gunsmilie:
Awatar użytkownika
skwaromir
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: ndz 29 sie 2010, 12:08:08
Lokalizacja: LLU

#23

Post autor: skwaromir »

SiVy pisze:
skwaromir pisze:Skąd wziąć tłoki nadwymiarowe ?
ze sklepu?
Dobre sobie :laugh:
Jak byś mógł to prosił bym o jakieś namiary na dobre graty.
U mnie Panowie nie posiadają.
A szukanie hasła "nadwymiarowe" niewiele daje.
SR20DET jest. S13 jest. Kolekcjonowanie części...
mokun
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 11 sty 2010, 04:21:36
Lokalizacja: Wrocław Kłodzko

#24

Post autor: mokun »

Ja remontowałem kilka silnikow D serii miedzy innymi D14A4 w 6 genie D15B2 w 5 genach i kilka d16 i moim zdaniem jesli olej znika to w 90% przypadkow winne sa pierscienie. Generalnie jesli ktoś robi wymiane uszczelniaczy i zrzuca głowice to wyjęcie tłoków pomierzenie cylindrow średnicówka juz nie jest wielka robota i warto to sprawdzic. Jesli cylindry sa jeszcze w normie to nowe pierscienie założene zgodnie z manualem i zurzycie oleju powinno byc zerowe lub minimalne a jesli nie to blok na złom lub szlif ale ja odradzam honowanie i zakładanie nominalnych czesci bo wiekszosc moich znajomych ktorzy tak zrobili nie byli zadowoleni z efektu ale to tylko moje zdanie.
SKUP AUT CAŁYCH, USZKODZONYCH SKORODOWANYCH, SPALONYCH 24H POMOC DROGOWA 609 210 987
Awatar użytkownika
Sopel_XL
Pełnoprawny User
Posty: 54
Rejestracja: wt 25 sty 2011, 11:51:47
Lokalizacja: Warszawa

#25

Post autor: Sopel_XL »

Podłączam się do tematu. Remontuje silnik D15B2 czy moze mi ktos podpowiedziec czy to normalne że z trzech pierścieni na kloku zjechany prawie do cna jest tylko jeden (dolny)?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#26

Post autor: Grzesieek »

Co rozumiesz przez "zjechany"? Każdy z tych pierścieni ma inną konstrukcję i wygląda zupełnie inaczej. Dolny- ostatni- zgarniający (olejowy) to dwa cienkie pierścienie przedzielone trzecim pierścieniem wyglądającym nieco jak sprężyna. Sprecyzuj pytanie albo daj fotki.
Awatar użytkownika
Sopel_XL
Pełnoprawny User
Posty: 54
Rejestracja: wt 25 sty 2011, 11:51:47
Lokalizacja: Warszawa

#27

Post autor: Sopel_XL »

Grzesieek pisze:Co rozumiesz przez "zjechany"? Każdy z tych pierścieni ma inną konstrukcję i wygląda zupełnie inaczej. Dolny- ostatni- zgarniający (olejowy) to dwa cienkie pierścienie przedzielone trzecim pierścieniem wyglądającym nieco jak sprężyna. Sprecyzuj pytanie albo daj fotki.
Hmmm... zjechany tzn. zrównał się prawie z tłokiem niewiele brakowało. Chodzi mi właśnie o pierścień olejowy. Czy on eksploatuje się szybciej niż pozostałe? Silnik palił 3l oliwy na 1000mil. Jak wpadne do znajomego który remontuje silniczek to zrobie fotki. On mówi że wszystko jest w normie. Ale to znajomy chłopaczek który kilka silników dopiero poskładał, więc podjąłem ryzyko oddając mu [H]. :P
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#28

Post autor: Grzesieek »

Z tego co mi się wydaje, to ten pierścień tak właśnie ma wyglądać (mówię wnioskując po twoim opisie). Problem z nim może polegać najwyżej na tym, że jest zatarty i nie pracuje tak jak powinien + pozatykane syfem otwory w tłoku.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#29

Post autor: Laskosz »

Sopel_XL jak ja remonotowałem swój blok to uszczelniający, kompresyjno-zgarniający były jak nowe a olejowy spalony. Mam wrażenie że u Ciebie jest to samo. Było to przyczyną niesamowitego dymu i spalania 5 l oleju na 1000 km. Podejrzewałem, że stało się tak dlatego że ktoś(poprzedni właściciel) :furious: ja niemiłosiernie kręcił bez oleju w silniku.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
ODPOWIEDZ