Strona 1 z 1

Ciężko pali, faluja obroty

: sob 08 paź 2011, 19:20:26
autor: michalstw
Witam, niedawno zakupilem civica V gen. Jako ze to moj pierwszy samochod dlatego chciałbym zeby fajnie chodzil. Zauwazylem dwa problemy. Auto jest na wyposazone w instalacje gazowa najprostszej generacji. Oto moje problemy:
1. ciezko pali, pokrecic trzeba chwile i dodac gazu inaczej jest lipa, na cieplym idzie mu to lepiej
2. faluja obroty, i tu podejrzewam silnik krokowy, macie propozycje co to moze byc? Na zimnym sa strasznie niskie, a jak sie nagrzeje ok 1000 a czasem wyzsze.

I jeszcze jedno pytanko, zauwazylem ze cieknie mi z miski olejowej. Kupilem nowa uszczelke i tu moje pytanie: czy dam rade sam sobie ja wymienic? Mechanik powiedzial 100zł za robote, a to dla mnie duzo. Jakbyscie mogli odpisac to bylbym naprawde wdzieczny. Takze czekam na wasze odpowiedz. Pozdrawiam.

: ndz 09 paź 2011, 12:11:17
autor: michalstw
Odpowie ktos ? : )

: ndz 09 paź 2011, 13:15:19
autor: dorikin
Na zimnym musisz parę razy nacisnąć pedał gazu i dopiero zakręcić. Po prostu w D13 jest gaźnik i tak to działa.
Krokowy możesz przeczyścić - nie powinno zaszkodzić.

Wszystko można samemu wymienić tylko bez odpowiedniego ogarnięcia możesz więcej zaszkodzić niż pomóc i 100zł wyda Ci się mniejszą kwotą... A więc odpowiadając na Twoje pytanie: Dasz radę to samemu wymienić. Tylko czy się opłaca?

: ndz 09 paź 2011, 17:14:57
autor: michalstw
a czy normalne jest to ze on musi chwile pokrecic, ale musze miec gaz wcisniety? kumpel ma ten sam silnik tylko bez gazu i zapala szybciej : \

: ndz 09 paź 2011, 17:28:52
autor: Walnuts.inc
Jak zapalasz na samym gazie to tak, musisz kręcić 4-7 sekund. Na benzynie wciskasz pedał gazu i puszczasz i powinien zapalić w mgnieniu oka...

: ndz 09 paź 2011, 19:08:00
autor: michalstw
W tym tygodniu autko idzie do mechanika, musze zrobic ta uszczelka, rozrzad oleje wymienic. Tylko nie wiem co z tymi falowaniami obrotow silnika. Możliwe zeby jakies weze byly nie szczelne ? (chodzi mi o te od podcisnienia gaznika)

: ndz 09 paź 2011, 19:16:18
autor: dorikin
Mam nadzieję, że wiesz, że odpalanie bezpośrednio na LPG nie jest zbyt zdrowe? Niestety, to jest silnik gaźnikowy który ma ssanie i niektórych rzeczy nie przeskoczysz. Jak idzie do mechanika to powiedz mu o falowaniu, na pewno coś wymyśli. Tylko uzgodnij, żeby do Ciebie zadzwonił zanim cokolwiek zrobi :)

: ndz 09 paź 2011, 19:25:05
autor: michalstw
Wiem, wiem bylem juz u niego : ) gosc zna sie na rzeczy bo siedzi tylko w japoncach : ) Bylem u gazownika i mowi zeby palic sobie spokojnie na gazie do temp -5 stopni, pozniej przelaczac na benzyne. Czy lepiej palic go poprostu z benzyny i olac go ?

: ndz 09 paź 2011, 19:30:09
autor: dorikin
Ja paliłem zawsze z beny. Raczej suche paliwo jakim jest LPG nie jest zdrowe przy rozruchu.

Powiedział Ci tak, żebyś szybciej samochód popsuł i pojechał do niego naprawić - taki mały, spiskowy żart :P

: ndz 09 paź 2011, 19:41:05
autor: michalstw
hehe : ) kolego masz najprostsza instalacja lpg? Jak mam teraz na gazie to jak przestawie sobie na benzyne nie odpalajac silnika to odpali mi z benzyny?

: ndz 09 paź 2011, 19:45:48
autor: dorikin
Mam ale nie używam. Tak, jak przestawisz na postoju to odpali normalnie na PB. Jeżeli odpalasz na gazie to po przekręceniu kluczyka słyszysz charakterystyczne "strzelenie" zaworu z LPG. Na PB tego nie ma, poznasz od razu :)

: ndz 09 paź 2011, 19:51:32
autor: michalstw
No to dzieki kolego za odpowiedz. : ) Temat mozna zamknac : )

: pn 10 paź 2011, 22:44:56
autor: rychulja
Kolego wpadnij na Spota do Stalowej w Pt o 19;00 na centrum na pewno coś poradzimy z falowaniem :)