Tąpnięcia obrotów D13B2

Serce samochodu niedomaga ?
piotrooh

Tąpnięcia obrotów D13B2

#1

Post autor: piotrooh »

Witam, ostatnio pojawił się drażniący problem w moim autku. Mianowicie kiedy silnik jest rozgrzany i stoję w korku obroty potrafią nagle spaść do minimalnego poziomu, kiedy to zaczyna trząść budą i wydechem. Ostatnio regulowałem obroty, bo miałem zdecydowanie za wysokie, przy obciążeniu światłami, nawiewem i radiem było 1100, teraz w tej samej konfiguracji jest jakieś 873 (tak sobie wymyśliłem - na oko między 800 a 900) i chodzi spoko ale jak wspomniałem czasem spadają nagle granicząc ze zgaśnięciem silnika -dodanie gazu i puszczenie powoduje powrót do tych minimalnych obrotów, po przejechaniu kawałka potrafi wrócić do normy.
Miałem teorię, że może wentylator gdy się załącza daje obciążenie do tego stopnia ale teorię tą zweryfikowałem negatywnie. Zastanawiam się, czy może to być wina kopułki zasyfionej - czyszczone wszystko było w zeszłym roku. Heh no proszę o jakieś pomysły co to może być...
pozdro
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Post autor: Pecado »

Bardziej obstawiałbym na silnik krokowy.
u mnie tez obroty spadaja kiedy wentylator sie ząłącza. moze u Ciebie wentyl sie załacza, ale nie działa poprawnie i stad ten spadek obrotów ? Wiesz, zapieczone łożysko wentylatora lub coś. uruchamia Ci sie wentylator ?
Macko_SRS

#3

Post autor: Macko_SRS »

Na 100% to silniczek krokowy sam wymieniłem u siebie i jest gitara obroty spadaja do około 550 :D
piotrooh

#4

Post autor: piotrooh »

Pecado pisze:uruchamia Ci sie wentylator ?
Wentylator działa ok.

Pewnie to będzie jednak jakiś problem w silniczku krokowym.
A co mogę zrobić, żeby się upewnić na 100%?
Kobriii

#5

Post autor: Kobriii »

wymienić na próbe krokowy :P
Raju

#6

Post autor: Raju »

ludzie silniczek krokowy d13b2 ? przecież tam jest gaźnik i nie ma krokowego tylko śruba odbojowa na gaźniku... Wyczyść przepustnice i sprawdz czy ci nie łapie gdzieś lewego powietrza pod gaźnik lub weżyki paliwowe nie są gdzieś przetarte i nie łapią powietrza..
vidar

#7

Post autor: vidar »

Raju pisze:ludzie silniczek krokowy d13b2 ? przecież tam jest gaźnik i nie ma krokowego tylko śruba odbojowa na gaźniku...
A właśnie że jest silniczek krokowy, kolego, przykręcony do kolektora ssącego po prawej stronie patrząc od przodu auta ;)
Raju

#8

Post autor: Raju »

zwracam honor zatem :)
vidar

#9

Post autor: vidar »

d13b2 to wbrew pozorom wcale nie taki silniczek z epoki kamienia łupanego ;) Jest tam nawet tzw. "powrót" - benzyna wraca do baku przy hamowaniu silnikiem :p - działanie dokładnie takie jak w silnikach z wtryskiem... ale już koniec OT :p
bike3r

#10

Post autor: bike3r »

a silniczek krokowy w 1.5 jest w tym samym miejscu co w 1.3?

pytam bo u mnie jest tak.
obroty przy wlaczonych swiatlach sa okolo 900-1000.. zgasze swiatla obroty spadaja do 500(zaczyna telepac silnikiem troche),
po przegazowaniu obroty z z 3tys do 1.5tys schodza szybko i od 1.5tys zaczynaja wolno wolno i znowu do 500(jak sa swiatla wylaczone)...

dzis jak wracalem z pracy(jest mokro) zaczela w pewnym momencie nie wchodzic na obroty, dlawic sie przy dodawaniu... dopiero pozniej gdy przytrzymalem ja na wyzszych obrotach zaczela pracowac normalnie i wszystko jest narazie ok..

czy to tylko moze byc wina silniczka krokowego?
vidar

#11

Post autor: vidar »

być może, zrób samodiagnostykę - sprawdź jaki kod błędu wywala, jeśli 14 to krokowy
mogą to też być wtryski zawalone...
Ostatnio zmieniony sob 20 gru 2008, 00:09:20 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
bike3r

#12

Post autor: bike3r »

vidar pisze:sprawdź jaki kod błędu wywala
nie mam mozliwosci podlaczenia pod kompa...
jest jakis inny sposob sprawdzenia?
moze odlaczenie krokowego?
dEboo033434

#13

Post autor: dEboo033434 »

bike3r a masz możliwość skombinowania kabelka krótkiego żeby zewrzeć 2 piny w złączu diagnostycznym ?? na forum i w internecie jest dużo artykułów na temat samodiagnostyki.
vidar

#14

Post autor: vidar »

bik3r, no nie wal ściemy :P włącz szukajkę, bo o samodiagnostyce było na tym forum jak i na forum www.h3m.pl (tam nawet więcej) albo na http://www.dagg3r.republika.pl/ . Do tego naprawdę nie potrzeba komputera bo to się nazywa SAMOdiagnostyka!
Jedynym bardzo skomplikowanym narzędziem na które wydasz majątek i tak się zapożyczysz, że Twoi wnukowie będą Cię przeklinać i spłacać, będzie... spinacz do papieru :D
bike3r

#15

Post autor: bike3r »

ogladalem ale tam maja silnik 1.5 i u mnie jest chyba gdzie indziej ten silniczek krokowy.. zdjecie pod maska.
Obrazek
przygladalem sie ale nie weim czy to samo jest jak w zwyklym 1.5.. niby powinno byc po prawo przy opstatnim wlocie do silnika.. ale chyba tam nie ma.
wierzba

#16

Post autor: wierzba »

piotrooh pisze:Pewnie to będzie jednak jakiś problem w silniczku krokowym.
A co mogę zrobić, żeby się upewnić na 100%?
Jak masz możliwosc to podmień krokowy z kimś...
przygladalem sie ale nie weim czy to samo jest jak w zwyklym 1.5.. niby powinno byc po prawo przy opstatnim wlocie do silnika.. ale chyba tam nie ma.
tak nasz szybko to krokowy masz z tyłu za przepustnicą (pomiędzy przepustnicą a kabiną) w kształcie przypominającym "walec" - dochodzi tam wiązka elektryczna...
vidar

#17

Post autor: vidar »

Tutaj zaznaczyłem Tobie ten EACV (silniczek krokowy). Tylko odkręcając uważaj, bo z tego co pamiętam do niego dochodzą dwa wężyki z płynem chłodzącym.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 22 gru 2008, 21:24:14 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 83
Rejestracja: sob 13 wrz 2008, 23:55:57
Lokalizacja: Łowicz

Re: Tąpnięcia obrotów D13B2

#18

Post autor: zimek500 »

piotrooh pisze:Witam, ostatnio pojawił się drażniący problem w moim autku. Mianowicie kiedy silnik jest rozgrzany i stoję w korku obroty potrafią nagle spaść do minimalnego poziomu, kiedy to zaczyna trząść budą i wydechem. Ostatnio regulowałem obroty, bo miałem zdecydowanie za wysokie, przy obciążeniu światłami, nawiewem i radiem było 1100, teraz w tej samej konfiguracji jest jakieś 873 (tak sobie wymyśliłem - na oko między 800 a 900) i chodzi spoko ale jak wspomniałem czasem spadają nagle granicząc ze zgaśnięciem silnika -dodanie gazu i puszczenie powoduje powrót do tych minimalnych obrotów, po przejechaniu kawałka potrafi wrócić do normy.
Miałem teorię, że może wentylator gdy się załącza daje obciążenie do tego stopnia ale teorię tą zweryfikowałem negatywnie. Zastanawiam się, czy może to być wina kopułki zasyfionej - czyszczone wszystko było w zeszłym roku. Heh no proszę o jakieś pomysły co to może być...
pozdro

Kolego, d13 jest bardzo czuły na jakiekolwiek usterki ..
Dziwne obroty sa objawem wielu rzeczy,ja na wstepie bym sprawdził :
1 - przewodu czy nie maja brzebicja !!
2 - swiece czy nie są zalane
3 - węzyki podcisnienia,czy nie są przetarte,ktorys spadł,mają dziure i łapia lewe powietrze !!
4 - mozna odkręcic krokowy,przedmuchac,przeczyscic !!
5 - filtr powietrza

Z gaznikiem bym nie cudował,nic nie kręcil itp. Bo jak juz cos zmienisz to cięzko bedzie wrocic do ustawin fabrycznych..
Są preparaty do czyszczenia gaznika STP CARB SPRAY CLEANER

Zobacz katalizator , moze byc juz całkowicie zapchany (ale to nie ma zanczenia co do obrotow ) ewentualnie spadek mocy !!

Wymien sobie Filterek Paliawa , ja u siebie wymienilem i odziwo Inne auto,zrywne itp !!
naGlebie.pl
ODPOWIEDZ